سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خبر داد:

حذف یارانه 10 گروه در سال 95/ لیست حذف شدگان

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهارداشت:اگر از سال آینده لایحه بودجه تصویب نشود افزایش حقوق بازنشستگان از اغاز سال 95 عملیاتی نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۷۰
لایحه بودجه تصویب نشود حقوق بازنشستگان افزایش نمی یابد

به گزارش جام جم آنلاین، محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: نظر دولت این بود که مجلس بعد از حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه بر اساس ماده 186آیین نامه داخلی امکان بررسی لایحه بودجه را دارد و باید طوری برنامه ریزی کند که بودجه سال آینده در سال 94 به تصویب برسد.

نوبخت افزود: بودجه غیر از این که پیش بینی درآمدها و هزینه ها است نوعی علامت به بخش خصوصی و غیر دولتی است که قرار است با دولت مشارکت داشته باشند و چه مناسباتی در سال آینده صورت خواهد گرفت که به مصلحت نیست بودجه چند ماه در سال آتی تعطیل باشد.

وی همچنین از رییس و هیات رییسه کمیسیون تلفیق سپاسگزاری کرد و اظهارداشت: در جلسه ای که برگزار شد، توافق شد برنامه زمان بندی شده تهیه شود و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابیه کار رسیدگی به بودجه شروع شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: امیدواریم این اقدام صورت گیرد، ما از همکاری شایسته مجلس تشکر می کنیم و تردید نداریم در این مساله مهم دولت را یاری می کنند.

ادامه حذف یارانه پردرآمدها

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حذف پردرآمدها را با "دقت" ادامه می دهیم گفت: دیشب 3400 میلیارد تومان به حساب 75 میلیون و 236 هزار و 829 نفر یارانه بگیر واریز شد.

می گفت: البته تعداد یارانه بگیران تا 77 میلیون نفر بالا رفته بود که آمار کنونی نشان می دهد روند کاهنده دارد و دولت در راستای حذف پردرآمدها از دریافت یارانه ، با دقت در حال انجام است.

وی همچنین گفت: تا پایان امسال طبق مصوبه دولت، 10 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران طرح های عمرانی پرداخت می شود.

وی افزود: با تصویب دولت در جلسه روز یکشنبه مقرر شد بدهی و طلب افراد حقیقی و حقوقی با دولت از طریق اوراق مالی تسویه، تهاتر و تسویه شود.

وی در پاسخ به این که آیا تایید صلاحیت ها نظر جریان های سیاسی را تامین کرده است، گفت: اگر نظر این جریان ها را دریافت کنید، معتقدند تمام چهره های شاخص آنها نتوانسته اند از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت دریافت کنند و بدون حضور آنها در رقابت حاضر خواهند شد.

نرخ ارز تابع نوسانات روانی و سیاسی

سخنگوی دولت در مورد نرخ ارز نیز گفت: سیاست دولت تقویت پول ملی است و تلاش می کنیم تا با این واقعیت یک نرخ واحد، واقعی و منطقی و نه دستوری دست یابیم.

نوبخت افزود: نرخ ارز تابع نوسانات روانی و سیاسی است و حتی بر خلاف ارز در کشورهای همسایه که وسیله مبادله است، در ایران به عنوان دارایی تلقی می شود.

وی در ارتباط با باز شدن یا نشدن سوئیفت هم گفت: در این باره اطلاع رسانی شده است؛ الان مراحل اداری انجام شده و بانک مرکزی هم در مجمع عمومی بانک مرکزی در حضور رئیس جمهور گزارش رئیس کل بانک مرکزی مبنی برانجام کار درقبال سوئیفت ارائه شد.

رییس جمهوری و بحث تایید صلاحیت ها

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهوری به طور مستقیم وارد بحث تایید صلاحیت ها شده است? گفت: ایشان سیاست های سنجیده ای را در این خصوص اتخاذ کردند و به جای تخریب موضوع، گفت و گو و برجام دو را مورد توجه قرار دادند.

نوبخت افزود: همه ما اهداف واحدی داریم ولی چون حرف های خود را از طریق رسانه ها بیان می کنیم در صورتی که دیالوگ صورت گیرد، موضوع حل می شود.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری طی دستوری که به وزیر کشور و معاون اول دادند از آنها خواستند که موضوع را پیگیری کنند و تا آنجایی که می شود برای شورای نگهبان رفع ابهام کنند تا مشارکت در انتخابات افزایش و فضای پر شور ایجاد شود و همه احساس کنند که در چارچوب قانون اساسی نماینده دارند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهارداشت: نظر دولت این بود که مجلس بعد از حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه بر اساس ماده 186آیین نامه داخلی امکان بررسی لایحه بودجه را دارد و باید طوری برنامه ریزی کند که بودجه سال آینده در سال 94 به تصویب برسد.

کاهش نرخ سود بانکی

وی در پاسخ به سوالی درمورد تصمیمات گرفته شده در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: از مدت ها قبل نرخ تورم روند کاهنده ای را شاهد بودیم بنابراین همه فعالان افتصادی مطالبه داشتند که نرخ سود بانکی باید تغییر کند بویژه اینکه نرخ تورم از نرخ سود بانکی نیز پایین آمده بود و مسئله تغییر نرخ سود بانکی مطالبه همه فعالان اقتصادی بود.

وی افزود: شورای پول و اعتبار قاعدتا مسئول اتخاذ سیاست های پولی است بنابراین نرخ خود را اعلام کرد و در صحبت های رییس جمهوری نیز ایشان اعلام کردند باید برای این موضوع ساز و کارهای مناسب فراهم شود که این ساز و کارها در بسته ضد رکودی کوتاه مدت فراهم شد و در بخش هایی نرخ تسهلات کاهش پیدا کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: تلاش دولت بر این است تا در بخش های مورد نظر تسهیلات واقعی را عملیاتی کند و نرخ سود بین بانکی تغییر یابد و امروز همه افراد در این که دو واحد درصد نرخ سود تغییر یافته رضایت دارند.

نوبخت یادآور شد: بانک ها به این نتیجه رسیده اند که غیر دستوری می توان ساز و کار ها را فراهم کرد و به همین دلیل کار به صورت طبیعی انجام شد و تعارضی بین عملیات انجام شده و سخنان رییس جمهوری وجود نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عمواوغلی
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
۰
۰
دیواری كوتاه تر از بازنشستگان پیدا نكردید همه می دانند كه باز نشستگان قشر اسیب پذیرند ودر زیر خط فقر هستند
٧٠٤
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
۰
۰
یك بار هم شده خبر خوش و امیدواركننده ای بدهی
ناشناس
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
۰
۰
حداقل از خدا بترسید...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها