روزنامه خندان

به سبک قفل‌فرمان!

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۸۳۲۸۹۲
چرا نباید درس بخوانیم؟

سیاست روز : شما به کار خودتان برسید

مدتی است که از طرف مدیر مسئول محترم سیاست روز تهدید شده‌ایم که کاری به کار مقامات مملکت نداشته باشیم و درباره شخصیت‌های بی‌خطر و بی‌ضرر، طنز بنویسیم.
باور بفرمایید تمام مقامات مملکت را – بلاتشبیه – بالا و پایین کردیم و بی‌خطر و بی‌ضررتر از برادر علی‌اصغر فانی نیافتیم. ایشان یک برنامه دویست سیصدساله برای آموزش و پرورش تدوین کرده که به قول خارجکی‌ها "فلکسی‌بال" و به قول خودمان قابل کش آمدن است و می‌تواند تا پایان عمر جهان هم در آموزش و پرورش اجرا بشود و آب از آب تکان نخورد.
در فرمایشات ایشان به نقش تاریخی "عمه" نیز اشارات مبسوطی شده که بعدا در فرصت مقتضی به ابعاد و حدود و ثغور این عمه‌ها هم می‌پردازیم.
عجالتا این تک مضراب را داشته باشید تا بعد ...

فانی: معلم ستون فقرات آموزش و پرورش است.
ننجون: اولیای دانش‌آموزان کدام یک از اعضای بدن محسوب می‌شوند. لطفا شفاف‌سازی بفرمایید.

وقتی می‌گوییم تحصیل رایگان است؛ ‌این به این معنا نیست که از صفر تا صد خدمات آموزشی باید توسط دولت انجام شود.
ننجون: بلکه به این معناست که از صفر تا یک روی شانه‌های دولت سنگینی می‌کند و از یک تا صد هم می‌افتد گردن اولیای بینوا!

من که نمی‌توانم یک خانم معلم را بفرستم در یک دبیرستان پسرانه درس بدهد.
ننجون: بوووووووووووووووووووووق

نمی‌توانیم معلم ادبیات فارسی را بفرستیم به بچه‌ها ریاضی درس دهد.
ننجون: لااقل معلم ادبیات بلد است دو کلمه "حرف حساب" بزند.

نمی‌توانم معلمی را که در تهران اضافی است به بشاگرد هرمزگان بفرستم و بگویم برو آنجا درس بده.
ننجون: ‌ای بابا! پس شما چه کاری بلدید؟!

ما از فقر ناراحت نیستیم؛ از فرق ناراحت هستیم.
ننجون:‌ ای‌کاش به جای این جملات قصار دوقرون و ده شاهی به حقوق معلمان اضافه می‌کردید.

آموزش و پرورش باید در به کارگیری روش‌های اجرای آموزش هم تجدیدنظر کند.
ننجون: به روی چشم! به اداره آبخیزداری شهرستان ملارد سفارش می‌کنیم این کار را زودتر انجام بدهند. شما به کار خودتان برسید.

شرق: چرا نباید درس بخوانیم؟

روزنامه جام‌جم گزارش داده پسر جوانی در لرستان چون در درس ریاضی نمره تک گرفته بوده، از ترس اینکه خانواده و اطرافیانش او را سرزنش کنند، خودکشی کرده. این خبر خیلی‌خیلی متأثرکننده است و واقعا من به‌عنوان یک آنتی‌تحصیل و یک مدرسه‌ستیز، دیگر خسته شده‌ام از بس خبرهای این‌طوری شنیده‌ام. یا مدرسه‌ رو سر بچه خراب می‌شود یا مدرسه آتش می‌گیرد یا بچه بدبخت با استرس می‌رود و می‌آید که نمره تک نگیرد. به همین مناسبت ما امروز خطاب به همه نوجوانان ثابت می‌کنیم چرا نباید درس را جدی بگیرند. ببینید شما اگر تمام درس‌هایتان را هم نمره تک بگیرید، آخرش دیپلم می‌گیرید. تا حالا دیدید کسی دیپلم نگرفته باشد چون درسش خوب نیست؟ و وقتی دیپلم گرفتید، حتما می‌روید دانشگاه. تا حالا دیدید کسی چون درسش بد بوده، دانشگاه نرفته باشد؟ و وقتی رفتید دانشگاه اصلا نیازی نیست درس بخوانید چون اینجا این‌طوری است که وقتی وارد چیزی شدید حتما از آن‌طرفش می‌آیید بیرون چون ته همه‌چیز باز است. پس ما ثابت کردیم ته همه‌چیز باز است و همه‌چیز به همه ربط دارد. یعنی شما بروی این تو، از آن تو درمی‌آیی. یعنی چی؟ یعنی همین‌که شما را کلاس اول دبستان ثبت‌نام کردند شما همین‌طوری با لیسانس می‌آیی بیرون. پس لطف کنید بچه‌های عزیز، با پدر و مادرتان صحبت کنید و چندتا مثال بزنید و نشانشان بدهید که درس‌خواندن واقعا عاقبت ندارد.

این از این. بعد هم به پدر و مادرتان بگویید الان علم پیشرفت کرده و شما حتی اگر نمره تک گرفته باشید توی فتوشاپ برایتان لیسانس و دکترا صادر می‌کنند. چندتا را که این کار را کرده‌اند، مثال بزنید باورشان بشود راست می‌گویید.
دیگر چی؟ عزیزان. هیچ‌جا از شما مدرک نمی‌خواهند. شما اگر کیف سامسونتی بگیرید دستتان، بهتان می‌گویند مهندس. اگر عینک با قاب طلایی بزنید، بهتان می‌گویند دکتر. اگر هم کاپشن بپوشید، بهتان می‌گویند آقای رئیس‌جمهور.
و آخرش هم اینکه خود دوران مدرسه و تحصیل به اندازه کافی زندگی را تلخ می‌کند، شما چرا به‌خاطر آن خودتان را اذیت می‌کنید و به خودتان آسیب می‌زنید و زندگی‌تان را حرام می‌کنید؟

کیهان: جامه عمل!

گفت: انصارالله با شلیک فقط یک موشک 103 تن از نظامیان آل‌سعود و امارات و بحرین را به جهنم فرستاده است که 45 تن آنها از نظامیان امارات بودند.
گفتم: به درک! هر یک از این مزدوران وحشی تاکنون صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند.
گفت: امارات ابتدا کشته شدن آنها را تکذیب کرد ولی بعدا ناچار به اعتراف شد و به خاطر آنها 3 روز عزای عمومی اعلام کرده است.
گفتم: چرا عزای عمومی؟! هلاکت آنها همه آزادگان دنیا را غرق در شادی کرده و فقط دربار آل‌سعود و شیوخ عیاش و دست‌نشانده امارات عزادار شده‌اند.
گفت: امارات اعلام کرده بقیه نظامیان خود را هم از ائتلاف سعودی و جنگ با یمن بیرون می‌آورد.
گفتم: غلط کرده! بقیه نظامیان امارات بعد از کشته شدن این 45 نفر از جنگ با انصارالله تمرد کرده‌اند وگرنه شیوخ امارات جرأت سرپیچی از دستور آمریکا و اسرائیل را ندارند!
گفت: آنهمه رجز خواندن و شعار دادن علیه یمن و اینکه چنین و چنان می‌کنیم همین بود؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از یارو پرسیدند چرا هیچوقت به هیچیک از آرزوهایت نمی‌رسی؟ گفت؛ این آرزوهای من از بس بی‌حیا هستند هرکاری می‌کنم حاضر نمی‌شوند جامه عمل بپوشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها