jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۸۳۲۷   ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۱  |  ۲۱:۱۷

مسوول دبیرخانه کریدور بین المللی شمال و جنوب در ایران گفت : سال گذشته حدود4 میلیون تن کالا از کشورمان به سایر کشورها ترانزیت شده است محمدجواد عطرچیان نیز افزود: ترانزیت این مقدار کالا حدود500 میلیون دلار برای کشورمان درآمد داشته است

وی تعداد کامیون و تریلرهایی را که اکنون در زمینه جابه جایی کالای کشور فعالند،179 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت : از این تعداد15 هزار دستگاه در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند.وی ازجمله راههای تحقق بیشتر امر ترانزیت در کشور را، توسعه و تکمیل زیربناها، رفع موانع و تنگناهای فرآوری ، ساده سازی اسناد و مدارک عنوان کرد و افزود: براساس کریدور بین المللی شمال و جنوب ، موافقت نامه های ترانزیت کالای آسیا و اقیانوسیه میان کشورهای ایران ، هند و روسیه در سال1376 منعقد شده است .
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

سوریه پس از جنگ با داعش زیرساخت کشور خود را از دست داد و پس از پایان جنگ که ایران نقش اساسی داشت، قرار شد بخشی از اقتصاد این کشور نصیب ما شود. متاسفانه در موضوع سوریه پیشرفتی نداشتیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر