شاید این توصیه را شنیده باشید که «صبحت را با آب و آبلیمو شروع کن». احتمالا سرسری از کنارش رد شده‌اید و به هیچ وجه این حرف را جدی نگرفته‌اید. بهانه‌های زیادی برای اهمیت ندادن به نوشیدن آب و آبلیموی صبحگاهی وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۱۴۸۶
معجزه لیمو‌ترش

یکی می‌گوید: «معده‌ام خالی است.» دیگری می‌گوید: «صبح اول وقت حوصله این کارها را ندارم.» آن یکی از خوراکی‌های ترش فراری است و بعدی اصلا درست و حسابی نمی‌داند آب و آبلیمو یعنی چه.

به طور جدی پیشنهاد می‌کنیم این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات جامع‌تری راجع به آبلیمو به دست آورید. هر وقت روز که به سراغش بروید، این مایع بهشتی به شما انواع و اقسام منافع را هدیه می‌کند. اما در ابتدای روز این خاصیت به اوج می‌رسد. به این نکات توجه کنید:

کاهش‌دهنده التهابات: اگر شما مرتبا آبلیمو مصرف کنید، میزان اسید بدنتان کاهش می‌یابد و به همین دلیل، ناراحتی‌های کمتری برای شما پیش می‌آید. آبلیمو اسید اوریک مفاصل را تقلیل می‌دهد و به این طریق، التهابات بدن را کم می‌کند.

کمک به هاضمه: آبلیمو سموم بدن را دفع می‌کند و به این ترتیب هاضمه را روان‌تر می‌سازد. اگر مشکل نفخ، سوزش معده یا آروغ دارید، آبلیمو بخورید و مشکل‌تان را حل کنید.

لاغرکننده: حتما می‌دانید که لیمو چربی‌سوز است، اما بد نیست از این مساله نیز آگاهی داشته باشید که لیمو حاوی فیبر پکتین است که احساس گرسنگی را از بین می‌برد. بنابراین اگر به تناسب اندام‌تان علاقه دارید، حتما مصرف آبلیمو را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

پاک‌کننده سیستم بدن: وقتی آبلیمو می‌خورید، دیگر نباید نگران سموم موجود در بدن باشید. آبلیمو با سموم بدن میانه خوبی ندارد و آنها را از بدن دفع می‌کند. از این گذشته، عملکرد آنزیم‌ها را اصلاح می‌کند و کبد را به کارمی اندازد.

پوست بدون لک: لیمو یکی از بهترین دوستان پوست است. فردی که آبلیمو می‌خورد، پوستی فارغ از لک و چروک خواهد داشت. آبلیمو موجب بهبود زخم‌ها و لک‌هایی است که در اثر بالا رفتن سن شکل می‌گیرند. به دلیل آن که آبلیمو سموم بدن را دفع می‌کند، به پوست‌تان درخششی خاص می‌بخشد.

کمک به سیستم دفاعی بدن: ویتامین C مانند سیم جهشی سیستم دفاعی بدن است. هنگامی که شما تحت اضطراب و استرس قرارمی گیرید، ویتامین C اولین چیزی است که در بدن‌تان بشدت کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند در روزهای پراسترس، این ویتامین را زیادتر از دیگر مواقع استفاده کنید.

پتاسیم بالا: لیمو یکی از غنی‌ترین منابع پتاسیم است. لیمو مصرف کنید تا پتاسیم بدنتان تامین شود و از طریق این ماده، به سلامت قلب، مغز و عملکرد سیستم عصبی‌تان یاری رسانده باشید.

نفس خوشبو: شاید شما جزو آن دسته افرادی باشید که برای داشتن دهانی معطر نعناع می‌جوند. اگر این طور است باید به شما بگویم که راه‌حلی فوق‌العاده را پیدا کرده‌اید، اما روش دیگر داشتن دهانی خوشبو، حتی در هنگام صبح ناشتا که معمولا دهان هیچ کس خوشبو نیست، نوشیدن یک لیوان آب به همراه کمی آبلیمو است. آبلیمو دندان درد را کاهش می‌دهد و دوای درد ورم لثه است.

انرژی بخش: هنگامی که آبلیمو وارد دستگاه هاضمه شما می‌شود به شما انرژی فراوانی می‌بخشد و اضطراب، افسردگی و تشویش را از شما دور می‌کند. هنگامی که احساس غم می‌کنید یک لیموترش را از وسط قاچ کنید و آن را نزدیک صورت خود بگیرید تا عطر دل انگیزش را استشمام کنید. خودتان متوجه می‌شوید که بوی لیمو تا چه اندازه آرام‌بخش است.

ترک کافئین: اگر عادت دارید صبح‌هایتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید، به شما پیشنهاد می‌دهم جایش را با آب و آبلیمو عوض کنید. شما را شاداب‌تر می‌کند، بعدازظهرهای بهتری خواهید داشت و وضع اعصاب‌تان به مراتب متعادل‌تر خواهد شد.

مبارزه با ویروس‌ها: اگر سوزش گلو دارید، کمی آب و آبلیمو بخورید تا هرچه زودتر از این ناراحتی خلاصی یابید. آبلیموی گرم بهترین مبارز با ویروس‌هاست و از سیستم دفاعی بدنتان هم به قوی‌ترین شکل ممکن دفاع می‌کند. پاک شدن بدنتان از هرگونه عفونت و آلودگی ویروسی را با استفاده از آب گرم و آبلیمو تضمین کنید.

آبرسانی: هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، چیزی حدود هفت تا هشت ساعت خوابیده‌اید و در این مدت هیچ آبی ننوشیده‌اید. بدن ما روزانه به چیزی حدود 2 تا 3 لیتر آب احتیاج دارید و در هنگام صبح که ساعت‌هاست از آب نوشیدن شما می‌گذرد، بهترین مایعی که می‌توانید به بدن خود تقدیم کنید آب گرم و آبلیموست. سموم بدن به سرعت دفع می‌شود و شما آمادگی خوردن صبحانه را پیدا می‌کنید. نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه کمی آبلیموی صبحگاهی را برای خودتان به صورت یک عادت درآورید.

عملکرد بهتر مغز: هر فردی مایل است که باهوش‌تر و شاداب‌تر باشد. خیلی از ما برای سرحال ترشدن و قدرت تحلیل بهتر ذهن، کافئین بیشتر مصرف می‌کنیم، اما یکی از بهترین روش‌های کمک‌رسانی به مغز، مصرف آبلیموی گرم صبحگاهی است. منیزیوم و پتاسیم موجود در آن به قوای ادراکی ما کمک می‌کند.

مبارزه با سرطان: آبلیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و بهترین مدافعان در مقابل خطر رشد برخی انواع سرطان است. بدن ما دربردارنده مقدار اسید زیادی است و اسید، بستر خوبی برای سلول‌های سرطانی است. آبلیمو به کمک خواص قلیایی، اسید اضافه بدن را رفع می‌کند، اما روزانه چقدر لیمو بخوریم؟ یک لیموترش درشت را در نظر بگیرید. اگر زیر 70 کیلو وزن دارید روزانه نصف آن برای بدنتان جوابگوست، اما اگر بالای 70 کیلو هستید یک لیموترش درسته را نوش جان کنید. شما می‌توانید آن را با آب گرم رقیق کنید تا بهتر به بدن تان برسد.

سارا آذرخش - چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها