معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از ایراد شکلی شورای نگهبان به جدول زمان‌بندی انتخابات الکترونیک خبر داد و گفت که این جدول برای رفع ایراد به وزارت کشور عودت شده است. سیامک‌ ره‌پیک در گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: این جدول زمان‌بندی اشکالاتی از جهت تاریخ و شکلی داشت که قرار شد آن را اصلاح کرده و دوباره به شورای نگهبان ارسال کنند.
کد خبر: ۸۳۰۹۳۴

لجبازی با ایران کار دست سعودی‌ها داد

روزنامه رای‌الیوم‌ در مقاله‌ای به قلم عبدالباری عطوان به مشکلاتی که لجبازی اعراب بویژه عربستان برای کشورهای منطقه به بار آورده، اشاره کرده است. به گزارش سایت انتخاب، او در تحلیل خود نوشته است: تحلیلگران عرب خلیج‌فارس درباره چهار نکته ابراز نگرانی کرده‌اند؛ نخست‌ بحران اقتصادی ناشی از کاهش بهای نفت که می‌تواند پیامدهای سیاسی، ‌اقتصادی و اجتماعی به‌دنبال داشته باشد. دوم،‌ حمله به یمن که وارد ششمین ماه خود شده و هزینه‌های مالی و انسانی آن برای اعراب،‌ رو به افزایش است. سوم نزاع با ایران و محور این کشور است که بازتاب‌ آن‌ در درگیری‌های یمن، ‌سوریه و عراق مشاهده می‌شود و چهارم خطر گروه‌های جهادی افراطی اسلامی برای نظام‌های منطقه است.

ایران، تنها قربانی حمله رسمی سایبری

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته «ما تنها کشور دنیا هستیم که مورد تهاجم رسمی سایبری قرار گرفته‌ایم.» وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان یادآور شد: حمله ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای نطنز، نمونه‌ای از تهاجمات سایبری بود که به طور کاملا رسمی و با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا انجام پذیرفت. تا به الان هیچ‌یک از کشورهای جهان مانند ما به این شکل مورد تهاجم سایبری قرار نگرفته‌اند.

شمال آفریقا، مقصد بعدی سفرهای منطقه‌ای ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مرحله از دور جدید سفرهای منطقه‌ای خود بعد از توافق وین، امروز عازم کشورهای تونس و الجزایر می‌شود. به گزارش اداره‌کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، در این سفر ضمن بررسی راه‌های توسعه مناسبات دوجانبه با کشورهای مهم شمال آفریقا، آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ضرورت تمرکز بر روند سیاسی برای حل بحران‌های سوریه، یمن و لیبی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

عراقچی و تخت‌روانچی امروز در کمیسیون برجام

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس به خبرگزاری صداوسیما گفت: آقایان عراقچی و تخت‌روانچی روز دوشنبه (امروز) در جلسه هفتگی این کمیسیون حضور می یابند تا توضیحاتی به اعضا ارائه کنند. وی افزود: روز سه‌شنبه نیز آقای جلیلی مسئول تیم مذاکره کننده قبلی و معاونان وی در کمیسیون ویژه برجام حضور می یابند. وی همچنین خاطرنشان کرد: تمام اعضا روز چهارشنبه ۱۱شهریور برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای دعوت شده‌اند. اعضای کمیسیون ابتدا از سایت فردو سپس از سایت هسته‌ای نطنز بازدید خواهند کرد تا از نزدیک تغییر و تحولات و مسائل اصلی این سایت‌ها را بررسی کنند.

باهنر: اصولگرای ناب در دولت سراغ نداریم

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این تشکل گفت: رئیس‌جمهور می‌گوید دولت را از معتدلین انتخاب کرده، ولی اصولگرای ناب در کابینه‌اش سراغ نداریم. به گزارش سایت انتخاب، وی در مورد بحث‌های مطرح پیرامون حضور علی لاریجانی در فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌روی مجلس خاطرنشان کرد: اصلاحات اگر بتواند فهرستی ارائه کند، حتما تخم‌مرغ‌های خود را در سبد لاریجانی نمی‌گذارد و داستان صداوسیما و دوران اصلاحات یادشان نرفته است؛ لاریجانی اصولگراست؛ هرچند اصولگرایی طیف وسیعی است و ممکن است اختلافاتی در آن وجود داشته باشد.

«م.ش» بازداشت شد

خبرگزاری فارس نوشت: «م.ش» یکی دیگر از متهمان پرونده دکل 87 میلیون دلاری با دستور مقامات قضایی بازداشت شد. این گزارش حاکی است، برای موارد فساد در دوره‌های مختلف مدیریتی شرکت تاسیسات دریایی از زمان تاسیس تاکنون، پیگیری‌های قضایی در حال انجام است و برای دو نفر از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

راهبرد «یک‌صدا، یک فهرست» اصولگرایان

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به نشست مشترک موتلفه، پایداری و ایثارگران گفت: اصولگرا، اصولگراست. تندرو و افراطی، معتدل و سنتی نداریم. بالاخره یا کسی اصولگرا هست یا نیست. ملاک‌های اصولگرایی مشخص است که خوشبختانه ما در نشست پنجشنبه گذشته آن را بازتعریف کردیم. به گزارش فارس، وی درباره وحدت اصولگرایان هم یادآور شد: راهبرد «یک‌صدا، یک فهرست» بدون سهم‌خواهی شخصی و گروهی هیچ یک از تشکل‌های اصولگرا اکنون به صورت یک گفتمان درآمده است.

ولایتی: ایران تا آخر از سوریه حمایت می‌کند

علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که با بسطام الهاشم، نماینده احزاب لبنان و جمعی از استادان دانشگاه این کشور برگزار شده بود، گفت:‌ ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند و با هر نوع مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف است. به گزارش ایسنا، وی افزود: ما باید بدانیم وقتی دشمنان همگی متحدند که بشار اسد کنار برود و یک دولت جدید در سوریه روی کار بیاید، در درجه اول با آن مخالفت کنیم و بعد با دقت به دلایل آن فکر کنیم. زمانی که دشمنان ما اصرار دارند بشار اسد از راس قدرت سوریه کنار برود، حتما زیان‌هایی را برای آنها داشته و برای دوستان ما منافعی دارد.

داعش در مرزهای ایران نیست

سردار عبدالله عراقی، جانشین نیروی زمینی سپاه دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با موقعیت داعش در مرزهای کشور اظهار کرد: در حال حاضر در مرزها داعش را نداریم و حتی در نزدیک مرزهای کشور نیز داعش حضور ندارد. به گزارش مهر، وی با اشاره به آمادگی سپاه در مرزهای کشور عنوان کرد: سپاه پاسداران مانند همیشه آماده و پاسخگوی هرگونه تهدید است.

سفر آیت‌الله نوری‌همدانی به جمهوری آذربایجان

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید، در پی دعوت شماری از علما، اندیشمندان، نخبگان و فرهیختگان جمهوری آذربایجان به این کشور سفر می‌کند. به گزارش فارس، محمدحسین شمس مدیر دفتر آیت‌الله نوری‌همدانی گفت که این سفر پنج روزه بوده و روز دوشنبه (امروز) انجام می‌شود. وی اضافه کرد: آیت‌الله نوری‌همدانی در زمان حضور پنج روزه خود در کشور آذربایجان دیدارهای مختلفی با مسلمانان، علما، اندیشمندان و نخبگان این کشور خواهند داشت و از مراکز دینی، مذهبی و علمی بازدید می‌کنند.

وزیر کشور: لازم باشد استانداران را تغییر می‌دهیم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، درباره جابه‌جایی استانداران در آستانه انتخابات مجلس گفت: ممکن است ما در روز انتخابات تصمیم به تغییر استاندار بگیریم، گرچه این کار برایمان هزینه زیادی دارد، اما اگر لازم باشد حتما این کار را می‌کنیم. او در این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد وزارت کشور در نیمه عمر دولت یازدهم، بیان کرد: «عمر این دولت، به نیمه نرسیده، یک‌چهارم آن سپری شده! آقای روحانی قرار است هشت سال رئیس جمهور باشند! ما به 70 درصد برنامه‌هایی که اعلام کردیم، رسیده‌ایم.» او درباره برگزاری تجمعات مرتبط با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای هم گفته «دلواپس‌ها می‌خواستند در خیابان‌ها برای بررسی مذاکرات هسته‌ای، مراسم‌هایی برگزار کنند. ولی ما نگذاشتیم. کارشان را از مشهد آغاز کردند، اما من مصاحبه و تاکید کردم که هیچ تجمعی له یا علیه مذاکرات هسته‌ای مجاز نیست. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها