سخنان اخیر رئیس‌جمهور درخصوص جایگاه شورای نگهبان مبنی بر این‌که «این شورا ناظر است نه مجری» واکنش نمایندگان را در جلسه علنی دیروز مجلس به دنبال داشت.
کد خبر: ۸۲۸۷۰۷

به گزارش جام‌جم، واکنش‌ها تا اندازه‌ای بود که اکثریت اعضای فراکسیون روحانیت مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، صحبت‌های حسن روحانی را تضعیف یک نهاد مقدس قانونی دانستند و خواستار اجرای سوگند رئیس‌جمهور در پاسداری از قانون اساسی و دفاع از شورای نگهبان شدند. در نامه 25 نماینده روحانی مجلس آمده است: «از شما که سوگند یاد کردید پاسدار قانون اساسی باشید انتظار می‌رود جزو مدافعان شورای نگهبان و وظیفه نظارتی آن باشید نه آن‌که موجب تضعیف شورای نگهبان شوید... امیدواریم به سوگند خود پایبند باشید و به جای تضعیف یک نهاد مقدس قانونی برای رفع مشکلات معیشتی مردم براساس اقتصاد مقاومتی عمل کنید.»

تذکر رسایی و دفاع تابش

در اولین ساعت تشکیل جلسه علنی دیروز مجلس و در آستانه هفته دولت، نمایندگان اصولگرا با انتقاد و تذکر به هیات‌رئیسه، اظهارات رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور را مخالفت با جایگاه شورای نگهبان توصیف کرده و از دولت خواستند به جای پرداختن به چنین امور انحرافی بحث اقتصاد و معیشت را مدنظر قرار دهد.

حمید رسایی، نماینده اصولگرای تهران اولین کسی بود که تذکرات انتقادی به دولت را کلید زد و در دفاع از جایگاه شورای‌نگهبان، سخنان رئیس‌جمهور را مورد انتقاد قرار داد.رسایی سخنان اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان را در راستای پرت کردن حواس مردم از ناکارآمدی‌های دولت خواند و گفت: دولت در هفته قوه مجریه پروژه‌ای جز بازگشایی دفتر انگلیس ندارد.

این تذکر واکنش نمایندگان حامی دولت از جمله محمدرضا تابش را در پی داشت. وی با انتقاد از تذکر حمید رسایی گفت: عده‌ای به بهانه تذکر و اخطار، به دولت حمله می‌کنند. تابش در سخنانش یادآور شد: رویه‌ای باب شده که برخی نمایندگان در قالب موافقت یا مخالفت با طرح‌ها و لوایح تندترین انتقادات را نسبت به دولت، رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان روامی‌دارند و دست آنها هم از دفاع بسته است. آیا این اقدامات عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب است که نسبت به وحدت بین مسئولان تاکید داشتند؟

البته این گفت‌وگو تنها تذکرات دیروز مجلس نبود، چرا که مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده تهران، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر و نکا نیز در پایان جلسه علنی دیروز مجلس با تذکر شفاهی، به اظهارات روحانی واکنش نشان دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها