معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به عدم تمکین صنایع لبنی به قیمت 1440 تومانی خرید شیر از دامداران، گفت: اگر صنایع لبنی با دامداران همکاری نکنند، شیرخام در جایی غیر از کارخانه‌های لبنی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۲۸۶۹۶

حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص این‌که چرا صنایع لبنی در خرید این محصول از دامدار به نرخ‌های مصوب دولت توجهی ندارند، اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه با صنایع لبنی در حال رایزنی است و امیدواریم صنایع لبنی، مجموعه دامداران را به عنوان حلقه‌ای از تولید در کنار خود ببینند تا نفع تولید‌کنندگان و کارخانه‌ها توامان در این زمینه دیده شوند.

وی تصریح کرد: به اندازه‌ای که همکاری کارخانه‌های لبنی در این زمینه کمتر شود عرضه شیرخام به سمتی غیر از کانال‌های رسمی کارخانه‌های لبنی سوق پیدا می‌کند، که البته مدنظر وزارت جهادکشاورزی نیست؛ زیرا باید از ظرفیت و تنوع تولیدی موجود در صنایع تبدیلی تولید محصولات و فرآورده‌های لبنی، استفاده کرد و نیاز داخل و صادرات را تامین کرد.

معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: باید در بازار مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ شرایط پایداری برای استمرار تولید به‌وجود آید که تولید‌کننده و مصرف‌کننده در آن منتفع شوند. در حالی که طی یک سال گذشته در بازار این محصولات بویژه تخم‌مرغ شرایط مناسبی را برای تولید‌کننده نداشته‌ایم و هر زمان که با 10 تا 15 درصد افزایش قیمت تخم‌مرغ مواجه می‌شدیم مصرف‌کننده تصور می‌کرد با قیمت‌های غیرمنطقی مواجه شده است. در حالی که تخم‌مرغ طی این بازه زمانی هیچ‌گاه به قیمت منطقی خود نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها