شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۲۸۰۸۷
امیر زکات داعش با 3 میلیون دلار فرار کرد

قالیباف توافق را تخریب کرد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که روز سه شنبه 27 مرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، دکتر عراقچی معاون وزیر امور خارجه درخصوص توافقات هسته‌ای اخیر توضیحاتی را به حضار ارائه کرد ولی آقای قالیباف شهردار تهران سخنران دیگر این جلسه بلافاصله پس از آقای عراقچی پشت تریبون قرار گرفت و به شدت توافقات هسته‌ای را تخریب کرد و زیر سئوال برد! حضار بی‌نوا هم بالاخره متوجه نشدند تکلیف شان در این بازار آشفته چیست! ضمناً تناسب حضور شهردار تهران در اجلاس مجمع عمومی اهل بیت نیز برای شرکت کنندگان در این اجلاس مورد سئوال بود. ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور 500 تن از شخصیت‌های شیعه از کشورهای مختلف جهان هفته گذشته به مدت 4 روز در تهران برگزار شد.

امیر زکات داعش با 3 میلیون دلار فرار کرد

جمهوری اسلامی آورده:ابویوسف المصری، موسوم به امیر زکات داعش در دیرالزور با 3 میلیون دلار فرار کرد. به گزارش وبگاه لبنانی «النشره» قبلاً نیز چندین مسئول زکات داعش با نام‌های «ابوطلحه‌الکویتی» در رقه، «ابوعبیده المصری» و «ابوعلی الحربی» در تل‌ ابیض فرار کرده بودند. علاوه بر این «ابوولید المصری» مسئول چاه‌های نفتی داعش و درآمد حاصل از آن نیز مدتی پیش با 15 میلیون دلار فراری شد و 12 عضو داعش نیز همراه او بودند.

چرخش خطرناک موتلفه به سمت پایداری

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:«چرخش خطرناک موتلفه به سمت پایداری بعد از عسگر اولادی!» عنوان مطلبی است که پایگاه خبری تحلیلی ناطقان، برای انتقاد از همراهی حزب موتلفه با جبهه پایداری انتخاب کرده است. ناطقان نوشت: «دبیرکل جبهه نوظهور پایداری به نوعی رسماً خبر از ائتلافشان با حزب موتلفه داد و گفت: آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی به عنوان فصل‌الخطاب پایداری موتلفه و ایثارگران انتخاب شدند.» این پایگاه خبری و تحلیلی افزود: «می توان این ازدواج سیاسی را ناشی از تفاهم و قرابت در نگرش سیاسی مسئولان فعلی موتلفه با جبهه پایداری دانست... از این جهت است که به جرا‌ت می‌توان مرگ حبیب‌الله عسگراولادی را سرآغاز زوال موتلفه نامید...» هنوز حزب موتلفه پاسخی به این انتقاد نداده است.

توافق هسته‌ای احتمالاً از سد کنگره عبور خواهد کرد

جمهوری اسلامی آورده:« کمیته روابط عمومی آمریکائی اسرائیلی «آیپک» در تلاش خود برای به تصویب نرسیدن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 با شکست مواجه خواهد شد. این، مطلبی است که «واشنگتن تایمز» در گزارشی با عنوان «توافق هسته‌ای اوباما احتمالاً از سد کپتیال هیل عبور می‌کند» مورد تاکید قرار داده است. این روزنامه نوشت: علیرغم مخالفت جمهوری‌خواهان و برخی دمکرات‌ها، توافق هسته‌ای احتمالاً از سد کنگره عبور خواهد کرد و این یک پیروزی سیاست خارجی مهم برای اوباما خواهد بود. در همین حال، هافینگتون پست در گزارشی با عنوان «آیپک» یک دریاسالار خاص را برای انتشار یادداشت علیه توافق ایران انتخاب کرد» نوشت: «دریاسالار جیمز لیونز، بازنشسته در سطوح بالای قدرت سیاسی فعالیتی نداشته و زمان خود را صرف تئوری‌های توطئه کرده و این امر مشخصاً نشان می‌دهد که چرا او از توافق با ایران حمایت می‌کند.» این توطئه‌ها نشان می‌دهند کسانی که می‌گویند رژیم صهیونیستی در باطن با توافق هسته‌ای موافق است، دچار توهم هستند.

انتقاد معنادار میناوند از فغانی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مهرداد میناوند پس از شکست 2 بر یک پرسپولیس مقابل ذوب آهن در ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران گفت: بازی فوق‌العاده‌ای بود پرسپولیس عالی بازی کرد. آنها موقعیت‌‌های گلزنی فراوانی به دست آوردند حتی در فوتبال اروپا هم من این همه موقعیت گل را ندیده بودم. وی گفت: ‌زیباترین بازی چند سال اخیر پرسپولیس را شاهد بودم اما داور بازی را خراب کرد. برای کمیته داوران متاسفم این داور را باید به تیمارستان ببرند.

هنوز کسی با من حرف نزده

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که احمد مسجدجامعی در جمع خبرنگاران تهرانگردی گفت: در صورتی که جلسه‌ای برای ریاست شورا میان اصلاح‌طلبان برگزار شود قطعاً تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهم داد. وی درباره اینکه تعدادی از اعضای اصلاح‌طلب شورا وی را به عنوان گزینه اصلی معرفی کرده‌اند، افزود: بنده هنوز به جمع‌بندی در شرکت در انتخابات نرسیده‌ام و اصلاح‌طلبان شورا نیز در این خصوص با من صحبتی انجام نداده‌اند.

بازداشت مرد سعودی که مرده زنده می‌کرد!

آرمان آورده:شنیده شد که سخنگوی پلیس مکه مکرمه، از بازداشت شخصی خبر داد که مدعی زنده کردن مردگان بود. تابناک نوشت: سروان فهد بن سالم المالکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: شخصی حدوداً 40 ساله که مدعی بود می‌تواند مردگان را زنده کند، سه شنبه گذشته در منطقه «اجیاد» مکه بازداشت شده است. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که این شخص از اختلال روانی رنج می‌برد و به زودی برای تعیین تکلیف، از سوی پلیس به مراجع ذی صلاح تحویل داده خواهد شد.

دستگیری بازیکن فولاد تکذیب شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مدیرعامل فولاد خوزستان در واکنش به شایعه دستگیری بازیکنان این تیم‌ از جمله جماعتی در هفته اخیر، با بیان این که این موضوع صحت ندارد، خاطرنشان کرد: این مسائل به زندگی شخصی افراد برمی‌گردد خود اهالی رسانه که این مسائل را مطرح می‌کنند شاید در ماه هزار و یک مشکل از این دست داشته باشند اما کسی به آنها ورود نمی‌کند چون این مسائل شخصی است. من می‌گویم بگذاریم هرچه قانون می‌گوید به آن احترام بگذاریم. البته درباره شایعه دستگیری جماعتی و سایر بازیکنان فولاد می‌توانم قاطعانه بگویم این موضوع صحت ندارد. اما اینکه این مسائل رسانه‌ای شده را اصلا نمی‌پسندم چون نباید آبروی یک فرد را به هر قیمتی برد.

9 وزیر ‌میهمان این هفته مجلس شدند

آرمان نوشت:شنیده شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی خواهند داشت. ایرنا نوشت؛ وزرای ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی در جلسات هفته آینده در کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی، اقتصادی و آموزشی مجلس حضور پیدا می‌کنند. همچنین سوال ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و فامنین از وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سوال محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان از وزیر کشور در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ازدواج زوج ماه عسلی با حضور فریدون

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که در مراسمی که آخوندی وزیر راه وشهرسازی پدرمعنوی داماد و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور پدر معنوی عروس بودند عاطفه علی نیا وحامد محمدی رعنا از فرزندان موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا در مشهد به عقد یکدیگر در آمدند. این دو زوج ازفرزندان ترخیصی بهزیستی هستند. فرزندان ترخیصی آن دسته از جوانانی هستند که پس از18 سالگی ازبهزیستی ترخیص می‌شوند اما این خیریه با کمک به تحصیل، اشتغال وازدواج فرزندان بالای 18 سال این خلأ قانونی را برطرف کرده است. حامد محمدی چندی پیش در برنامه زنده ماه عسل ازاین خانم خواستگاری کرده بود ودر حقیقت رسانه ملی زمینه این ازدواج را فراهم نمود.

درآمد میلیاردی تلگرام!

آرمان آورد:شنیده شد که بر اساس آخرین گزارش‌ها در تلگرام روزانه ۱۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. نیکولای و پاول دوراو توسعه‌دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن امروز اعلام کرده‌اند که ترافیک روزانه‌ تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام رسیده است. این رقم بسیار جالب توجه است چرا که تا ۸ ماه پیش روزانه اندکی بیش از یک میلیارد پیام در سرورهای این اپلیکیشن پیامرسان رد‌ و‌ بدل می‌شد. با عرضه‌ تلگرام سیل عظیمی از کاربران فیسبوک، واتس‌آپ و وایبر به این اپلیکیشن کوچ کردند که این نیز عاملی برای افزایش کاربران و ترافیک تلگرام است. اپلیکیشن واتس‌آپ تا ماه ژانویه روزانه ۳۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کرد.

خارجی‌ها چند روزه ویزای ایران را می‌گیرند؟

آرمان نوشت:شنیده شد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس‌های ایرانی در حالی از افزایش تقاضا برای سفر به ایران پس از توافق هسته‌ای خبر می‌دهند که اصلی‌ترین پرسش این گردشگران درباره چگونگی دریافت ویزای ایران است. بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند می‌توانند ویزای ایران را 48 ساعته بگیرند. با آنکه دولت ایران اخیرا با صدور مصوبه‌ای درباره ویزای فرودگاهی 30 روزه، راه ورود گردشگران خارجی را به کشور آسان‌تر کرده، اما گردشگرانی هستند که همچنان از طریق کنسولگری‌های ایران برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند‌، اما از مدت زمانی که باید انتظار بکشند هیچ اطلاعی ندارند. مجتبی کریمی، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه در این باره گفت: مدت زمان لازم برای صدور ویزای ایران بین 48 تا 96 ساعت است، صدور مجوز ویزا معمولا تا 72 ساعت و صدور قطعی آن تا 24 ساعت زمان می‌برد. این مدت برای همه اتباع خارجی به جز آمریکایی‌ها یکسان است.

ترک تحصیل یک چهارم مهاجران در اروپا

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که اداره آمار اروپا اعلام کرد: یک چهارم مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می‌کنند. اداره آمار اروپا (یورو استات) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می‌کنند. خودداری این مهاجران از ادامه تحصیل باعث می‌شود احتمال یافتن شغل برای آنها در آینده کاهش پیدا کند و در مقایسه با اتباع اروپایی از لحاظ اجتماعی در انزوا قرار گیرند. بر اساس این گزارش، نسبت مهاجران غیر اروپایی در فاصله سنی 18 تا 24 سال که تحصیلات مدرسه را در سال‌های اولیه رها کرده‌اند، در مقایسه با اتباع اروپایی بیش از دو برابر است. این آمارها همچنین نشان می‌دهند احتمال اینکه مهاجران مرد از ادامه تحصیل منصرف شوند، بسیار بیشتر از زنان است.

ذره بین ویژه روی مطالبات و بدهی‌های دستگاه های دولتی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بخشنامه جدید یک مقام مسئول اقتصادی در دولت به همه سازمان ها و وزارت خانه ها، مقرر شده است با توجه به اجرایی شدن بخش دیگری از طرح جامع دولت برای نظارت دقیق تر بر دخل و خرج دستگاه ها، برای تهیه جدولی کامل و به‌روز از بدهی ها و مطالبات تمامی دستگاه های اجرایی و شرکت های وابسته به قوه مجریه اقدام و فرم های مربوطه را به همراه لوح فشرده مستند به دولت ارسال کنند. بر اساس بخش دیگری از این دستور، این بدهی ها و مطالبات باید تا پایان هر ماه، به روز شده باشد و تا پانزدهم ماه بعد، مجدد ارسال شود.

دستور دولت برای توجه جدی‌تر به برگزاری نماز جماعت

خراسان آورده:بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول به تعدادی از دستگاه های اجرایی، تاکید شده است که با توجه به ضرورت اهتمام ویژه به برگزاری باشکوه و پربار نماز جماعت در ادارات و دستگاه های مختلف، مدیران مربوط باید ضمن پیگیری و حمایت جدی از برگزاری این مراسم مهم، برای مشخص شدن هزینه های آن و تامین اعتبار لازم برای این موضوع از جمله حق تبلیغ اعلام شده سازمان تبلیغات، اقدامات لازم را اجرایی کنند.

پاسخ امام به روحانی در باره نامزدی اعضای گروهک‌ها

روزنامه کیهان نوشت:موضع رئیس‌جمهور در مخالفت با بررسی صلاحیت نامزدها تعجب ناظران را برانگیخت. روحانی می‌گوید مگر مجلس اول پس از انقلاب که حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت بهترین مجلس تاریخ کشور نبود؟

حسن روحانی در نشست مشترک دولت و استانداران با بیان اینکه هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس یأس‌ کنند، افزود: مجلس آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود. این نظر مقام معظم رهبری و گفته قانون اساسی ماست و مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملا توجه کرده و عمل کنیم.

روحانی با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشت: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟

یادآور می‌شود در دوره اول مجلس شورای اسلامی که از خرداد 59 آغاز به کار کرد عناصری از گروهک‌های التقاطی مختلف چپ و راست (نظیر ابراهیم یزدی، بازرگان، صباغیان، معین‌فر، غضنفر‌پور، یوسفی اشکوری، سلامتیان و... )حضور داشتند اما با وجود سعه‌صدر نظام، عملکرد گروهک‌های لیبرال و مارکسیستی و آشکار شدن ماهیت تدریجی آنها ثابت کرد که این طیف کمترین سازگاری با جمهوری اسلامی ندارند و به نیابت از آمریکا و شوروی و انگلیس در کشور فعالیت می‌کنند. به همین دلیل حضرت امام 30 بهمن سال 66 به صراحت در پاسخ نامه وقت وزیر کشور و درباره صلاحیت‌ امثال نهضت آزادی تصریح فرمودند:

«در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی، مسایل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و دراین‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را- که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست- بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آنها است. در هر صورت به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند...»

اکنون باید پرسید پاسخ آقای روحانی درباره این نظر صریح و روشن حضرت امام که مستند به خیانت‌های گروهک‌هایی نظیر نهضت آزادی می‌باشد، چیست؟

در این میان برخی مسئولان دولتی گاه بحث جناح‌ها را با موضوع فتنه‌گران خلط می‌کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار اعضای هیئت دولت، نسبت به خلط جناح‌بندی‌های سیاسی با خط قرمز نظام نسبت به فتنه هشدار دادند و تاکید کردند «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند... در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند، مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رای اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند». با این وصف، موضع دولتمردان درباره فتنه‌گرانی که مملکت را به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس در سال 78 و 88 به کام آشوب و بحران بردند، کدام است؟ آیا جریان آشوبگری که سال 78 به صراحت از سوی آقای روحانی به عنوان مزدور دشمن معرفی شد، به رغم ارتکاب خیانت‌های بزرگ‌تر در سال 88، می‌تواند به عنوان جناح درون نظام محسوب شود؟ در همین زمینه می‌توان سؤال کرد گروهک‌های مخرب که مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام- از اول انقلاب تا فتنه 88- ایستادند چرا باید راه به انتخابات داشته باشند؟

همچنین جای سوال است که با عنایت به کوتاهی برخی مراکز دولتی در قبال فتنه‌گران- و متاسفانه معرفی برخی از این عناصر به عنوان نامزد وزارت به مجلس- اگر هیئت‌های اجرایی کوتاهی مشابهی در انتخابات مرتکب شدند و به سلامت انتخابات لطمه زدند، آن وقت تکلیف چیست؟ آیا شورای نگهبان نیز باید کوتاهی کند و به عناصری مجال بدهد که صراحتا از سوی رژیم‌های استکباری دنیا در سال 78 و 88 مورد حمایت قرار گرفتند؟

مصاحبه با بی سیم MI6 در سالگرد کودتا تصادفی است؟!

روزنامه کیهان نوشت:رئیس سازمان محیط زیست به توجیه غیرقابل قبول مصاحبه با شبکه دولتی انگلیس پرداخت.

روزنامه ایران در این زمینه نوشته: روزنامه کیهان تیتر نخست خود را به مصاحبه ابتکار با خبرنگار بی‌بی‌سی اختصاص داد و ذیل گزارشی با عنوان «رمزگشایی معاون رئیس‌جمهوری از اهداف حزبی توافق هسته‌ای/ فرمول برد- برد این بود؟» مدعی شد: «در حالی که دولتمردان از توافق هسته‌ای به عنوان کلید گشایش تمام مشکلات کشور یاد می‌کردند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از واقعیت پرده برداشت و اذعان کرد که توافق هسته‌ای اهرم سیاسی اصلاح‌طلبان برای رقابت‌های جناحی است.»

ایران می‌افزاید: ابتکار در واکنش به این موضع‌گیری‌ها در حساب توئیتری خود نوشت «در مصاحبه با بی‌بی‌سی از حمایت مردم از توافق هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و اهمیت نقش ایران در برقراری صلح و امنیت صحبت کردم. نمی‌دانم چرا برخی از مصاحبه‌ بی‌بی‌سی اینقدر دلواپسند و مواضع اصولی را پالس به غرب تلقی کردند، از اینکه گفتم دولت روحانی قدرت منطقه شده، ناراحتند.» وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از انتقاداتی که دلواپسان وارد کرده‌اند این است که در این مصاحبه اصولا نباید درباره توافق هسته‌ای صحبت می‌کرد، گفت «خبرنگار پرسید تندروهای آمریکایی مخالف توافقند، شما درآمدهای پس از رفع تحریم را چگونه هزینه می‌کنید، گفتم برنامه ششم مشخص است، برای توسعه پایدار.»

ابتکار افزود: «ضمنا برای دلواپسانی که معتقدند من نباید در مورد توافق صحبت کنم، یادآوری می‌کنم بدون صلح و امنیت از محیط زیست هم خبری نیست، امنیت مقدمه توسعه پایدار است.»

در این باره شایان ذکر است: 1- کودتای 62 سال پیش آمریکا و انگلیس(سیا و ام آی سیکس) در ایران، با اسم رمز عملیات آژاکس که از سوی بی‌بی‌سی اعلام گردید، انجام گرفت و از این جهت مصاحبه خانم ابتکار با بی‌بی‌سی آن هم درست در سالروز کودتا قابل تامل است ضمن اینکه معلوم نیست مباحث سیاسی چه ارتباطی به رئیس سازمان محیط زیست دارد و چرا این مباحث باید از تریبون بی‌بی‌سی انگلیس آن هم درست در سالروز کودتای 28 مرداد عنوان شود. 2- اتفاق شرم‌آورتر، اظهارات رئیس سازمان محیط زیست در آن مصاحبه است مبنی بر اینکه «توافق هسته‌ای، اهرمی را در اختیار اصلاح‌طلبان و در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد.» این اظهارات مقارن با اظهارات کسانی چون جان کری بود که گفتند اگر توافق به هم خورد اصلاح‌طلبان در انتخابات ایران به خطر می‌افتند. بنابراین سوال این است که چه هم‌پوشانی میان نفوذطلبی استکبار در انتخابات و نگاه اهرمی اصلاح‌طلبان به توافق وجود دارد و چرا باید منافع ملی و سیاست خارجی را بازیچه رقابت‌های جناحی و انتخاباتی قرار داد و با آمریکا و انگلیس همداستان شد.

یادآور می‌شود اخیرا فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با الشرق‌الاوسط تصریح کرده بود «بعد از امضای توافق، امید این است که ایران، بازیگر مسئولیت‌پذیر باشد و بتوان درباره مسائل دیگر از جمله دخالت ایران در امور دیگر کشورهای خلیج[فارس] ارتباط گرفت! ما باید واقع‌بین باشیم. ایران نظامی با یک صدا نیست. صداهای مختلفی شنیده می‌شود؛ افراطی‌ها و اصلاح‌طلبان. ما باید امیدوار باشیم اصلاح‌طلبان بحث را به نفع خود تمام کنند اما این مسئله یک شبه اتفاق نمی‌افتد و قطعی نیست آن‌طور که امیدواریم اتفاق بیفتد.»

درخواست فتنه‌گران از کنگره برای پذیرش برجام!

روزنامه کیهان نوشت:چند تن از نفوذی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه در دوره‌های مختلف مجلس، از کنگره آمریکا خواستند برای طی شدن مسیر پیچیده دموکراسی و حقوق بشر در ایران، توافق هسته‌ای را تصویب کنند!

احمد سلامتیان (از عناصر نزدیک به بنی‌صدر)، حسن یوسفی اشکوری، رجب مزروعی، فاطمه حقیقت‌جو و علی‌اکبر موسوی خوئینی‌ که پس از ارتکاب خیانت‌هایی در مجلس اول و مجلس ششم از کشور گریخته و در اروپا و آمریکا پناهندگی گرفته‌اند در نامه‌ای به کنگره آمریکا که اتفاقا مصادف با سالگرد کودتای 28 مرداد است، می‌نویسند: ما از کثرت‌گرایی دموکراتیک و پایبندی به پیمان منع گسترش سلاح حمایت می‌کنیم و از شما می‌خواهیم توافق هسته‌ای را تصویب کنید... مسیر پیچیده بسوی دموکراسی، حمایت از حقوق بشر، توسعه و عدالت اجتماعی در ایران نیاز به تنش‌زدایی در روابط خارجی و اجتناب از بحران‌های خشونت‌آمیز در منطقه دارد. ما از شما می‌خواهیم با در نظر گرفتن این واقعیت به بررسی پیامدهای واقعی و عملی برنامه جامع اقدام مشترک بپردازید.

زمزمه شعار دموکراسی با آمریکایی‌ها در حالی است که رژیم آمریکا به مدت 37 سال (1320-57) حامی رژیم سرکوبگر، کودتاگر و مستبد پهلوی بود و نیز ضمن معارضه با نظام‌های مردمی، به حمایت از رژیم‌های مرتجع می‌پردازد و از حامیان اصلی نقض حقوق بشر در جهان است.

یادآور می‌شود برخی از همین نمایندگان 12 سال پیش جزو پارسنگ‌های آمریکا در فشار و جنجال علیه برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شدند به نحوی که به هنگام تأکید تیم مذاکره کننده ایرانی بر مقاومت، این تکیه کلام را از طرف غربی می‌شنیدند که مجلس شما (مجلس ششم) همسو با ماست و طرح 3 فوریتی برای پذیرش خواسته‌های ما را آماده کرده است. دقیقا به همین دلیل به هنگام رد صلاحیت برخی از عناصر مزبور، آمریکا و اروپا اعلام کردند انتخابات مجلس هفتم را به مشروعیت نمی‌شناسند!

روزنامه اجاره‌ای از این دم خروس خبر ندارد؟

روزنامه کیهان نوشت:یک روزنامه اجاره‌ای ضمن انکار ارتباط کارگزاران سازندگی با بابک زنجانی نوشت ادعای کیهان درباره ارتباط وی با بانک مرکزی در دولت سازندگی واقعیت ندارد.

روزنامه آرمان که در اجاره افراطیون کارگزارانی است می‌نویسد عکس هاشمی با بابک زنجانی مربوط به تقدیر از صنعتگران است و طبق یک روال طبیعی رخ داده است. این روزنامه همچنین از قول مقامات فعلی بانک مرکزی ارتباط 20 سال پیش زنجانی با رئیس وقت بانک مرکزی را تکذیب و انکار کرده که در نوع خود جالب توجه است. آرمان می‌گوید «هیچ‌گونه سابقه‌ای از زنجانی در کارگزینی بانک مرکزی وجود ندارد» اما توضیح نمی‌دهد یک سرباز که بعدا به کاردلالی ارز و واسطه‌گری برای توزیع ارز در بازار مشغول شده چگونه باید دارای سابقه در کارگزینی بانک مرکزی باشد؟!

اما نکته مهم‌تر مسکوت گذاشتن این واقعیت است که اظهارات زنجانی به واسطه مصاحبه وی با نشریه کارگزارانی آسمان (با سردبیری قوچانی- معاون کمیته سیاسی کارگزاران) و ذیل تیتر مثبت «مرد 25 هزار میلیارد تومانی» منتشر شده است. وی در مصاحبه با ارگان کارگزاران که به شکل یک رپرتاژ آگهی کامل در تاریخ 30 شهریور 92 منتشر شده، می‌گوید: «زمانی که در پادگان ولی‌عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. بعد از خدمت... آقای نوربخش 5-4 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومن (2 دهه پیش) بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد ‌]خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست[ خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست.»

اما مفاسد اقتصادی طیف کارگزاران و وابستگان به آنها تنها محدود به همین یک قلم نمی‌شود. ماجرای قرارداد کرسنت که طبق آن گاز ایران برای 25 سال و 14 برابر زیرقیمت به طرف اماراتی فروخته می‌شد، یکی از قراردادهای فضاحت‌بار است که ضمن آن رشوه‌های سنگین مبادله شده و بنابر اظهارنظر صریح علی جنتی وزیر ارشاد، در یک قلم 14 میلیارد دلار زیان متوجه کشور شده است. این قرارداد در دوره وزارت نفت عضو مرکزیت کارگزاران منعقد شده و امثال «م-هـ» نیز از متهمان پرونده محسوب می‌شوند. همچنین در مفاسد بزرگی چون پرونده رشوه استات اویل نیز ردپای برخی عناصر کارگزارانی نظیر مهدی هاشمی به روشنی دیده می‌شود و حکم دادگاه نیز صادر شده است.بنابراین باید از روزنامه اجاره‌ای پرسید که چه چیزی را انکار می‌کند؟

اعتراض‌ها به حکم دادگاه مرتضوی

روزنامه ایران نوشت:در حالی که وکیل مدافع اولیای دم محسن روح‌الامینی خبر داده بود به رأی دادگاه درباره تبرئه مرتضوی از اتهام معاونت در قتل در پرونده کهریزک اعتراض خواهد کرد، سعید مرتضوی ضمن اعلام اینکه «درباره ماجرای کهریزک شکایتی ندارم»، به «آنا» گفت :«امروز- شنبه- شخصاً با مراجعه به دادگاه حکم را دریافت می کنم و به حکم صادره در مورد پرونده تأمین اجتماعی اعتراض می کنم چرا که از سازمان تأمین اجتماعی 68 میلیون تومان طلبکارم.» از سوی دیگر، وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی، پس از دریافت حکم از دادگاه به ایرنا گفت: «حکم صادره را متناسب با جرایم ارتکابی نمی‌دانیم و ضمن اعتراض به این حکم، از مرجع تجدید نظر، صدور حکم متناسب را درخواست خواهیم کرد.» مجتبی نظری همچنین یادآور شد: «بخش‌های اصلی مربوط به پرونده تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی هنوز در مرحله دادسرا و در شعبه ۱۵ بازپرسی کارکنان دولت قرار دارد.»

کشاکش جمهوریخواهان و «اوباما» برای جذب رأی نمایندگان

روزنامه ایران نوشت:نشریه «هیل» نوشت: «جمهوریخواهان کم کم در حال حرکت به سمت جلب حمایت کافی برای رد موافقتنامه هسته‌ای ایران در رأی‌گیری ماه سپتامبر کنگره هستند اما با توجه به اینکه تعداد حامیان این موافقتنامه میان دموکرات‌های سنا رو به افزایش است، جمهوریخواهان ممکن است نتوانند از وتوی رئیس جمهوری در امان بمانند.» به گزارش انتخاب، پس از آنکه «باب منندز» به دومین سناتور دموکرات مخالف موافقتنامه هسته‌ای ایران تبدیل شد، جمهوریخواهان تنها به رأی چهار دموکرات دیگر در «سنا» نیاز دارند تا بتوانند به رأی حداکثری به منظور مخالفت با موافقتنامه هسته‌ای ایران یعنی رأی 60 سناتور دست یابند. در مجلس نمایندگان نیز 246 جمهوریخواه از اکثریت مطلق 218 رأی مورد نیاز از جمله حمایت 12 دموکرات برخوردارند. پیش‌بینی می‌شود کنگره امریکا اواسط ماه سپتامبر درباره قطعنامه عدم تأیید موافقتنامه هسته‌ای ایران رأی‌گیری کند. در همین حال، رئیس جمهوری امریکا طی نامه‌ای خطاب به «جرولد نادلر» سناتور دموکرات، از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد. به گزارش فایننشیال اکسپرس، اوباما به صورت مخفیانه و از طریق تماس‌های تلفنی با دموکرات‌ها و گفت‌وگو با آنها تلاش می‌کند رأی لازم برای جلوگیری از لغو وتوی خود و تصویب توافق هسته‌ای در کنگره را جلب کند.

موضع نماینده ولی فقیه در حج پیرامون حادثه «جده»

ایران نوشت:نماینده ولی فقیه در حج گفت: «در جریان اتفاق فرودگاه جده، عده‌ای ضد دین خیانت بزرگی انجام دادند و حج را تخریب کردند و متأسفانه برخی‌ها حتی از تریبون‌های رسمی گفتند حج را باید تعطیل کنیم.» حجت‌الاسلام قاضی عسکر در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران تأکید کرد: «با حادثه جده باید قاطع برخورد شود اما با یک اتفاق آیا ظرفیت بزرگ حج باید تعطیل شود؟»

واکنش به پیشنهاد امامت جمعه ناطق نوری

روزنامه ایران آورده:برادر حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌ نوری حضور احتمالی وی در پشت تریبون نماز جمعه تهران را رد نکرد. به گزارش خبرآنلاین، احمد ناطق‌ نوری درخصوص پیشنهاد به برادرش برای حضور در نماز جمعه تهران به عنوان خطیب که این روزها در فضای رسانه‌ای بازتاب یافته، گفت: «می‌توانید از خود ایشان سؤال کنید.» وی افزود: «نمی‌دانم ایشان این پیشنهاد را بپذیرد یا نه اما در سال‌های گذشته و در مقاطع مختلف که این پیشنهاد به ایشان شده بود، نپذیرفته بودند و این بار هم فکر نمی‌کنم در این مورد، نظرشان عوض شده باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها