شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۲۵۱۳۷
نظرسنجی جدید در آمریکا: ایران برنده برجام بود

نظرسنجی از امریکایی‌ها درباره برنده های «برجام»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبرنوشت:نتایج یک نظرسنجی جدید در امریکا نشان می‌دهد مردم این کشور معتقدند ایران در «برجام» امتیازات بیشتری به‌دست آورده است. به گزارش «ایسنا» به نقل از نشریه «پولتیکو»، دانشگاه «مون موث» امریکا اخیراً یک نظرسنجی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی که اواسط ماه ژوئیه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شده است انجام داده و در آن از مردم این کشور پرسیده است که ایران یا امریکا، کدام یک نتیجه بهتری از مذاکرات هسته‌ای گرفته‌اند؟ در پاسخ به این پرسش 41 درصد گفته‌اند ایرانی‌ها امتیازات بیشتری به‌دست آورده‌اند، در حالی‌که تنها 14 درصد از آنها تأیید کرده‌اند امریکا در مقایسه با ایران منافع بیشتری کسب کرده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد دو سوم جمهوریخواهان معتقدند که ایران بیش از‌ امریکا امتیاز گرفته و تقریباً 23 درصد از مردم امریکا بر این باورند که تهران و واشنگتن در پایان مذاکرات هسته‌ای به دستاوردهای برابر رسیده‌اند.


دستگیری عضو حزب‌الله به جرم جاسوسی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از بازداشت یک عضو حزب‌الله در فرودگاه بن گورین در تل‌آویو خبر داد. به گزارش «رویترز» آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» مدعی شده این فرد سوئدی‌الاصل بوده و قصد جاسوسی برای حزب‌الله را داشته است. براساس این گزارش، فرد مذکور ماه گذشته در فرودگاه بن‌گورین بازداشت شد.

به داعش ایمان آوردیم

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:عاملان انفجار سفارت نیجر در مصر گفتند: پیش از این علیه شیعیان عملیات انجام می‌دادیم. به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، یکی از این متهمان که نامش «یحیی حمدی»، 33 ساله است و در منطقه جنوب استان الجیزه سکونت دارد، افزود: پیش از این عملیات، شیعیان و افسران ریشدار را هدف قرار می‌دادیم. وی در ادامه اعترافات خود گفت: فیلم‌های داعش توجه ما را به خود جلب کرد و تصمیم گرفتیم به افکار آنها ایمان بیاوریم. دیگر متهمان حمله به سفارت نیجر نیز در اعترافات خود به وابستگی به گروه تروریستی داعش و انجام حملات تروریستی علیه شیعیان اعتراف کردند.

بی احترامی به خبرنگار در روز خبرنگار

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمانشاه درحالی برگزار شد که خبرنگارانی که از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری به این مراسم دعوت شده بودند در بدو ورود به سالن شهدای دولت جهت حضور در مراسم خودشان توسط حراست استانداری بازرسی بدنی و سپس به جلسه راه پیدا می‌کردند که این اقدام باعث اعتراض و گلایه‌‌مندی جمعی از خبرنگاران شد. در پاسخ اعتراض خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و طرح این پرسش که چرا خبرنگاران را برای حضور در مراسم خودشان بازرسی بدنی می‌کنید؟ مسئول مربوطه گفت: «بنده 21 سال است که کارم حراست است و کار خودم را بلد هستم!» مسئولین استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه پاسخ بدهند چه دلیلی دارد مراسمی که تنها در سال یک روز و آن هم در نهایت مظلومیت جامعه خبری و تنها جهت رفع تکلیف مسئولان ذیربط و به صورت نمایشی انجام می‌شود باید در مکانی برگزار شود که باعث توهین و بی‌احترامی به این قشر زحمت‌کش، کم توقع و مظلوم شود؟ اصحاب رسانه استان سئوال می‌کنند درحالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خود دارای سالن اجتماعات است چرا مکانی را با دارا بودن شرایط امنیتی برای مراسم پاسداشت روز خبرنگار پیش‌بینی شده است؟

اوباما:مردم ایران بسیار با استعداد وباهوش اند

ایران آورده:رئیس جمهوری امریکا در یک کنفرانس خبری «آنلاین» ضمن پاسخگویی به سؤالات مردم از سراسر جهان به دفاع از توافقنامه هسته‌ای ایران پرداخت. به گزارش «ایرنا»، باراک اوباما در این نشست در پاسخ به یک خانم ایرانی که با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، پرسید: «فکر نمی‌کردید بدون فشار برمردم ایران نیز راه‌های دیگری هم وجود داشت که به توافق دست پیدا کنید؟»، با این ادعا که «متأسفانه راه بهتری نداشتیم»، گفت: «ایران کشوری کهن و پر ذوق و دارای مردمانی بسیار بااستعداد و باهوش است و من برای این مردم بهترین آرزوها را دارم». رئیس جمهوری امریکا از تشکیل جنبشی مشترک میان افراط گرایان مخالف توافقنامه در ایران و مخالفان توافقنامه در امریکا انتقاد کرد و ادامه داد: «بخش اعظمی از جمهوریخواهان پیش از خشک شدن جوهر توافقنامه یا حتی انتشار آن مخالفت خود را اعلام کردند». اوباما این رویکرد مخالفان را دلیلی بر میزان تأثیرپذیری آنها از جناح بازی ایدئولوژی به‌جای بازبینی و بررسی توافقنامه عنوان کرد.

هفته آینده؛ صدور رأی پرونده «جیسون رضاییان»

روزنامه ایران نوشت:آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «جیسون رضاییان» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» روز دوشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

وکیل جیسون رضاییان در خصوص آخرین جلسه دادگاه موکل خود گفت:«دادگاه با اخذ آخرین دفاع از موکلم، هفته آینده درباره پرونده اتهامی وی تصمیم خواهد گرفت و حکم خود را نسبت به این پرونده صادر خواهد کرد.» لیلا احسن در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: «دفاع از موکلم در برابر اتهامات وارده را به‌صورت شفاهی ارائه کردم و در آن قسمتی که نرسیدم شفاهی دفاع کنم، دفاعیات را در قالب لایحه تحویل دادگاه دادم.» مادر «جیسون رضائیان» که در شعبه 15 دادگاه انقلاب حضور یافته بود ، پس از پایان جلسه محاکمه ابراز امیدواری کرد که پسرش« آزاد و رفع اتهام» شود.

نامه 94 نماینده مجلس امریکا به «اوباما»

ایران آورده:94 تن از اعضای مجلس نمایندگان امریکا با ارسال نامه ای برای «اوباما»، خواستار دریافت متن توافق محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی شده اند. به نوشته پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن»، در این نامه با اشاره به وجود دو توافق محرمانه میان ایران و آژانس، آمده است: «بر اساس قانون بررسی توافق هسته ای با ایران، که شما آن را امضا کرده اید، اعضای کنگره این حق را دارند که به متون این دو توافق دست پیدا کنند. تمامی اعضای کنگره این حق را نیز دارند که به همه ضمایم، پیوست ها، متمم ها، توافقات جانبی، مواد تکمیلی، اسناد و راهنمایی های فنی در ارتباط با توافق دسترسی داشته باشند. حق قانونی کنگره این تعهد را برای دولت شما ایجاد می کند که این اسناد را برای بررسی در اختیار ما قرار دهید».

پاکسازی رد پای وزارت علوم در ظلم به 3 هزار دانشجوی بورسیه

روزنامه کیهان نوشت:وزیر علوم ضمن توجیه ظلم برخی مسئولان این وزارت به 3 هزار دانشجوی بورسیه گفت: اعلام اسامی این افراد توسط صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان صحت ندارد.

صدیقی در جمع خبرنگاران گفته بود که با افرادی که اسامی دانشجویان بورسیه را منتشر کردند برخورد شد و قرار نبود هیچ اسمی از آن 3 هزار نفر منتشر شود.

این در حالی است که علی غزالی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و از عوامل انتشار اسامی دروغین مذکور، بعدها در سایت انتخاب خطاب به صدیقی نوشت: «بعد از مشاهده سخنان شما انگشت به حیرت مانده‌ایم که آخر این ادعای شما چه معنایی دارد... مگر می‌شود، عقل سلیمی قبول کند که این اطلاعات را سیستم قبلی به ما داده است! برای چه؟! برای افشاگری علیه خودش؟!»

در ادامه وی راز چگونگی دسترسی خود به اطلاعات محرمانه وزارتخانه را اینگونه افشاگری می‌کند: «جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی‌دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه‌ای طبقه 13 شهرک‌غرب چه کسی این اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می‌گرفت و پیغام می‌داد و اکنون هم فکر می‌کنید که ما ابزار شده‌ایم و شما ضربه خود را به جریانی زده‌اید و اکنون در پی زد و بند با همان جریان هستید.»

وی همچنین در مصاحبه با تسنیم گفته است: «جلسه‌ای بود با حضور آقای صدیقی و دو تن دیگر ازمشاورین وقت آقای توفیقی درباره فعالیت رسانه‌ای که این لیست را دادند و آن موقع درخواست داشتند که منتشر شود و درخواست دیگر اینها مشخص شدن ارتباط این افرادبا مسئولین بود... بعد از آن چندین بار با آقای صدیقی و معاونان و اطرافیان وی درباره این لیست جلسه داشتیم و تاکید به انتشار لیست داشتند و حتی بعد از انتشار لیست اولیه، اطرافیان ایشان پیگیر لیست دوم بودند که ایشان با مصاحبه و نیت خود برای جاخالی دادن و بعد جوابیه من، همه برنامه‌های جریان اینها به هم خورد.»

چرا برخلاف موازین حقوق بین‌الملل توافق «برجام» نسخه فارسی ندارد؟

کیهان نوشت:چرا متن فارسی توافق وین «برجام» با متن انگلیسی (اصلی) این قرارداد تعهدآور بین‌المللی از ارزش حقوقی یکسانی برخوردار نیست که هیچ- بلکه در واقع مسئله‌ای به این روشنی که در حقوق بین‌الملل عرفی رایج است، در این توافق اصلاً لحاظ نشده است!

جهان نیوز در این زمینه نوشت در قراردادها و معاهدات بین‌المللی به دلیل متفاوت بودن زبان بومی طرفین مذاکره، ممکن است کشورها تفسیرها و برداشت‌های حقوقی متفاوتی را در مرحله اجرا نسبت به بندهای توافق شده داشته باشند. گاهی یک کلمه یا حتی یک علامت نگارشی می‌تواند منشأ چالش‌های جدی در روابط طرفین توافق شود. برای جلوگیری از بروز این چالش‌ها و اختلافات احتمالی، لازم است متن قرارداد و معاهده به زبان اصلی هر کشور نوشته شود و قید گردد که تمامی این نسخه‌ها اعتباری یکسان دارند. این مسئله امری عادی در تنظیم متون قراردادها و معاهدات بین‌المللی است. برای مثال در ماده یازدهم معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با پیروی از این قاعده تصریح شده است: «این پیمان، متن انگلیسی، روسی، فرانسه، اسپانیولی و چینی آن که همگی از اعتبار یکسانی برخوردارند، در آرشیو دولت‌های امانت‌دار محفوظ خواهند بود. نسخه‌های تأیید شده این پیمان، باید توسط دولت‌های امانت‌دار به دولت‌های امضا کننده و ملحق شده به آن ارسال شود.»

حال یکی از سؤالاتی که از مذاکره کنندگان محترم کشورمان در قضیه هسته‌ای باید پرسید این است که چرا متن فارسی توافق وین «برجام» با متن انگلیسی (اصلی) این قرارداد تعهدآور بین‌المللی از ارزش حقوقی یکسانی برخوردار نیست که هیچ - بلکه در واقع مسئله‌ای به این روشنی که در حقوق بین‌الملل عرفی رایج است، در این توافق اصلاً لحاظ نشده است! آیا بسنده کردن به ترجمه فارسی متن انگلیسی برجام می‌تواند ابزار مناسبی برای چانه‌زنی ما در هنگام بروز اختلافات احتمالی در این توافق باشد؟

هنوز جوهر توافق خشک نشده و کار به مرحله اجرا نرسیده بود که طرف غربی با دبه کردن، تفسیرهای دلخواهش را برای بهره‌برداری حداکثری از خواسته‌های نامشروع خود کلید زد و وزارت خارجه ما نیز به جای ارائه تفسیری صحیح از عبارتهای ابهام‌آمیز و پرتعداد در متن انگلیسی برجام، متن ترجمه شده غیر رسمی‌ای را به مجلس تحویل داد که سه بار توسط مجلس به دلیل ترجمه غلط به وزارت خارجه عودت داده شد! وزارت خارجه نه تنها در این زمینه ابهام‌زدایی نکرده، بلکه با ترجمه‌های غلط خود که بعد از مدت کوتاهی آن را نیز از روی سایت وزارت خارجه حذف کرد عملاً فضای غبارآلود و ابهام‌آمیز را برای منتقدان بیشتر نمود.

برای روشن‌تر شدن موضوع این مثال را می‌زنیم. در متن اصلی و ضمائم برجام، کلمه «lifting» دقیقاً 23 بار تکرار شده است. این کلمه در زبان انگلیسی هم به معنای «لغو» به کار می‌رود و هم به معنای «تعلیق». نزدیک‌ترین معادل برای کلمه «lifting» در زبان فارسی کلمه «برداشتن» است. حال «برداشتن» می‌تواند به هر دو معنای «لغو» و «تعلیق» استفاده شود.

توضیح این که تفاوت لغو و تعلیق در حقوق بین‌الملل در این است که اگر یک موضوعی «لغو» شود، به این معناست که ساختار حقوقی و قانونی آن نیز فرو می‌پاشد. مثلاً در صورت «لغو» تحریم‌ها دیگر ضمانت قانونی ندارند. لذا برای اعمال تحریم‌ها مجدداً نیاز است دوباره برای آن قانون تصویب شود که این فرآیند برای طرف غربی دشوارتر از «تعلیق» است. اما هنگامی مراد از «lifting» عبارت «تعلیق» باشد، به این معناست که ساختار حقوقی و قانونی تحریم‌ها دست نخورده باقی می‌ماند و فقط «اجرای» آن متوقف می‌شود. در این پروسه طرف غربی با بهانه‌تراشی در کمترین زمان ممکن می‌تواند تحریم‌ها را دوباره به مرحله «اجرا» درآورد و مشروعیت قانونی و رژیم حقوقی تحریم‌ها را حفظ کرده است.

اثرمعکوس توافق در مذاکرات بر رکود اقتصادی و بورس

کیهان نوشت:گسترش رکود اقتصادی با وجود توافق هسته‌ای تعجب‌ تحلیل‌گران مطبوعاتی را برانگیخته است.

روزنامه دنیای اقتصاد از روزنامه‌های حامی دولت دراین زمینه نوشت: وزارت صنعت نسبت به تعمیق رکود در بخش تولید هشدار داد. آمارهای جدید تولید در بهار سال جاری، نشان می‌دهد که اغلب محصولات منتخب با رشد منفی یا با رشد مثبت بسیار کم، روبه‌رو بوده‌اند. وضعیت تولید در بهار 94 از خطر عمیق شدن رکود حکایت دارد. به طوری که براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اغلب محصولات منتخب با رشد منفی یا با رشد مثبت بسیار کم نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌اند. متولیان حوزه صنعت این وضعیت را نگران‌کننده توصیف کرده و معتقدند با کاهش تدریجی تولید، مطمئنا دوباره صنعت کشور با رشد منفی روبه‌رو خواهد شد. عدم اجرای درست سیاست‌های تعریف شده در بخش تقاضا عمده دلیلی است که منجر به کاهش تولید محصولات منتخب صنعتی، معدنی و شیمیایی و پلیمری شده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: انتظار تولیدکنندگان برای لغو تحریم‌های بین‌المللی را می‌توان یکی از دلایل شدت گرفتن رکود تولید در مدت زمان مورد بررسی دانست. به گفته برخی فعالان صنعتی در حال حاضر تولیدکنندگان صنعتی منتظر مشخص شدن وضعیت قیمت مواد اولیه در صورت لغو تحریم‌ها هستند و به این دلیل تولید خود را متوقف کرده‌اند. که مبادا با تولید محصول گران‌قیمت، موفق به عرضه آن در بازار نشوند. از سوی دیگر مشکل نقل و انتقال پول بین شرکت‌های ایرانی و خارجی هنوز برطرف نشده است. موارد مذکور موجب شده تا از میان 30 محصول منتخب صنعتی در سه ماه منتهی به خرداد، 15 محصول افت تولید را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کنند، این در حالی است که تولید این محصولات در خردادماه نسبت به اردیبهشت سال جاری افت بیشتری را تجربه کرده‌اند، براساس آمار اعلام شده در خردادماه 17 محصول با افت تولید مواجه بوده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه جوان با اشاره به دو سالگی دولت خاطر نشان کرد: رکود در بازارها تعمیق شده است و این در حالی است که مذاکرات هم به نتیجه نسبی رسیده است. در این بین افت شاخص کل بازار سهام به عنوان دماسنج اقتصاد، در کنار افت شدید تولید مسکن موجی از نگرانی‌ها را بین اقتصاددانان مستقل به وجود آورده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 93 دولت با وجودی که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه تسهیلات در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار داد، اما اقتصاد نه تنها تکانی نخورد بلکه بیشتر در باتلاق رکود فرو رفت که این اصلا نشانه خوبی نیست...

در رابطه با افت ارزش بازار نیز که نشانه‌ای از رکود در اقتصاد و افت دسته‌جمعی قیمت سهام می‌باشد، باید عنوان داشت ارزش بازار در طول فعالیت دولت یازدهم بیش از 70 هزار میلیارد تومان از بهای خود را از دست داده است که این رویداد هم به بیش از 7 میلیون سهام‌دار بورس زیان وارد کرده و هم اینکه 44 میلیون نفر مشمول سهام عدالت را متحمل زیان کرده است چرا که سهام عدالت نیز در بورس حضور دارد و افت ارزش بازار گریبان این دارایی‌ها را هم گرفته است.

انتقاد از نگاه واردات پسند یک مسئول مهم اجرایی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران اجرایی، اعلام شده است که به رغم تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندسازی یارانه ها در جهت کاهش شدت مصرف انرژی و نیز تأکیدات مسئولان ارشد قوه مجریه برای ترویج مصرف کالاهای داخلی، یکی از مسئولان مهم اقتصادی در دولت به خاطر آن که طرح های اصلاح ساختار تولید برخی لوازم پرمصرف به نتیجه قابل قبولی نرسیده است، پیشنهاد لغو برخی محدودیت ها برای واردات این محصولات را مطرح کرده است که این نگاه و درخواست ها، جای تامل و تذکر دارد.

خبر خوش به خانواده هایی که صاحب سه قلو می شوند

خراسان نوشت:در حالی که پس از تصویب قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده در سال 92،، ابهاماتی درباره نحوه حمایت و اعطای مرخصی به مادرانی که دارای سه قلو و بیشتر می شوند، در برخی دستگاه های اجرایی به وجود آمده بود، بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به تعدادی از دستگاه های دولتی اعلام شده است که قانون مصوب سال 92 درباره این مادران موضوعیت نداشته و حکم مندرج در تبصره ۳ الحاقی به ماده ۳ قانون ترویج تغذیه با شیرمادر مصوب سال 80 در خصوص مرخصی یک ساله برای زایمان های سه قلو و بیشتر همچنان معتبر است.

تکذیب پاداش 370میلیونی در وزارت علوم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی انتشار خبر کذب و خلاف واقع از سوی برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، با عنوان پاداش 370 میلیون ریالی یک مسئول وزارت علوم برای دو ماه کار، جوابیه‌ای صادر کرد. تابناک نوشت؛ در این جوابیه اصل خبر منتشر شده کذب محض خوانده شده است. گزارش می‌افزاید: از آنجایی که برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری با انتشار بخشی از سند حسابداری، اقدام به ایجاد شبهه علیه یکی از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کرده‌اند، این وزارتخانه از طریق شکایت به محاکم قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام خواهد کرد. برخی از سایت‌های خبری با اقدام به انتشار خبری مدعی شدند که یکی از مسئولان وزارت علوم پس از گذشت ۲ماه از حکم آغاز به کارش، برای خود پاداش ۳۷ میلیون و ۵۹۲ هزار تومانی در نظر گرفت!

احتمال اعزام به عتبات سوریه

آرمان آورده:شنیده شد که مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به « نسیم» گفت: رئیس سازمان برای بررسی شرایط به سوریه سفر کرده در صورت تامین شرایط اعزام‌ها به عتبات سوریه آغاز می‌شود. تسنیم نوشت؛ محسن نظافتی در خصوص از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه گفت: رئیس سازمان حج وزیارت به سوریه سفر کرده تا شرایط را بررسی کند و اگر شرایط برای اعزام زائران فراهم باشد بعد از حج تمتع اقداماتی در این زمینه صورت خواهد گرفت. وی افزود:آقای اوحدی در این سفردیدارهایی با مقامات مربوطه کشور سوریه خواهد داشت که موضوع بررسی خواهد شد و بعد از بازگشت ایشان از این سفر نتیجه اعلام خواهد شد. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در مرحله اول امنیت زائران بررسی خواهد شد و در صورت وجود امنیت، سپس امکانات از قبیل هتل و شرایط برای اعزام بررسی خواهد شد و سپس تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

قالیباف: حزب ندارم

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که شهردار تهران از ایجاد موزه خبرنگاران تا پایان امسال خبر داد و درباره تشکیل حزب جدید برای انتخابات مجلس نیز گفت: حزبی برای انتخابات مجلس به ثبت نرسانده‌ایم. محمدباقر قالیباف اظهار داشت: کار خبرنگاری کار سخت و با مشقتی است. از یک طرف وظیفه قدرت انتقال و از بُعد دیگر مساله‌ دقت و رعایت امانتداری و حفظ آبرو در کنار سرعت بر مشقت این کار می‌افزاید. وی همچنین در بخش دیگر سخنانش از راه‌اندازی موزه خبرنگاران خبر داد و گفت: تا پایان سال این امر انجام می‌شود. شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا ائتلاف و حزبی برای ورود به مجلس تشکیل داده‌اید، گفت: حزبی به این منظور به ثبت نرسانده‌ایم.

اخد آخرین دفاعیات از جیسون رضاییان

آرمان نوشت:شنیده شد که یک منبع آگاه گفت: دادگاه جیسون رضاییان، روز دوشنبه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و آخرین دفاعیات از وی اخذ شد. میزان نوشت؛ یک منبع آگاه در ارتباط با چهارمین جلسه جیسون رضاییان گفت: دادگاه غیر علنی خبرنگار واشنگتن پست، صبح امروز در شعبه 15دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و دقایقی پیش پایان یافت. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وکیل مدافع جیسون رضاییان پس از خروج از دادگاه، اعلام کرد که این دادگاه آخرین جلسه رسیدگی به پرونده بوده است، آیا این خبر را تایید می‌کنید، تصریح کرد: در این جلسه آخرین دفاعیات از متهم اخذ شد؛ اما اینکه این جلسه آخرین جلسه دادگاه باشد مشخص نیست و بستگی به نظر قاضی دارد.

شکایت پسر مهاجرانی از میرکاظمی

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که وکیل‌مدافع محمدمحسن مهاجرانی، پسر عطاءا... مهاجرانی گفت که موکلش از مسعود میرکاظمی به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است. تابناک نوشت؛ سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در این باره گفت: من به وکالت از آقای محمدمحسن مهاجرانی از آقای میرکاظمی به دلیل طرح موضوع «دلال ماجرای دکل نفتی» شکایتی به اتهام نشراکاذیب ثبت کرده‌ام. وی گفت: بازپرس هم قرار شد شکایت را به دفتر نظارت بر امور نمایندگان بفرستد و امیدواریم آن‌ها نیز سریع‌تر پرونده را به دادسرا برگردانند. وی گفت که این پرونده در شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده است.

کنسول ایران در بلژیک درگذشت

ارمان آورده:شنیده شد که کنسول ایران در بلژیک پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحات دفاع مقدس درگذشت. بهرام افشار کنسول ایران در بلژیک پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات و آسیب‌های دوران دفاع مقدس به علت مشکلات ریوی شب یکشنبه در بروکسل درگذشت. وی از دیپلمات‌های فداکار و جانباز دفاع مقدس بود. مرحوم افشار سال‌ها به عنوان معاون اداره گذرنامه و روادید در مرکز و همچنین مأمور کنسولی در نمایندگی‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، به‌رغم تحمل دردهای فراوان ناشی از جانبازی، در ارائه خدمات صادقانه به مردم اهتمام ویژه داشت. وزارت امور خارجه این مصیبت بزرگ را به مردم و خانواده معظم وی و پرسنل این وزارتخانه تسلیت گفت.

یکتا احمدی نژادی نیست

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که معاون پارلمانی دولت دهم در رابطه با حضور اطرافیان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مجلس گفت: من از جانب احمدی‌نژاد حرف نمی‌زنم اما از اظهار نظرهای وی و اطرافیانش معلوم می‌شود که قصد حضور در مجلس را ندارند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در مورد تشکیل جبهه یکتا توسط جمعی از اعضای دولت‌های نهم و دهم و ارتباطش با احمدی‌نژاد گفت: جبهه جدید یکتا طیفی از طیف‌های اصولگراست. چرا که در اولین همایش این جبهه، دبیر و قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و سایر طیف‌های اصولگرایی حضور داشتند.وی اظهارداشت: جبهه یکتا بعنوان تشکل نزدیک به احمدی‌نژاد فعالیت نمی‌کند و اعضای یکتا هم براین مساله‌ تأکید داشتند که هیچ خط و ربط تشکیلاتی با رئیس‌جمهور سابق ندارند و یکتا جریان مستقلی از درون اصولگرایان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها