یکی از آسیب‌های اجتماعی که با وجود پیشرفت علم و دانش در جامعه و افزایش سطح آگاهی افراد هنوز آمار بالایی را به خود اختصاص داده، قتل‌های خانوادگی است و نسبت بروز آن در شهرها و قومیت‌های مختلف تفاوت دارد.
کد خبر: ۸۲۸۰۲۷
زنگ خطر خشونت خانوادگی

علل این خشونت‌ها می‌تواند اعتیاد، فقر اقتصادی، فرهنگی و علمی باشد. اما آنچه در این حادثه رخ داده یعنی قتل خواهر توسط برادرش، علل تحقق آن قطعا در دسته عوامل فقر فرهنگی قرار می‌گیرد.

برادر در خانواده‌ای بزرگ شده و تربیت یافته که اعتیاد خواهر را غیرقابل تحمل دانسته و آن را لطمه‌ای بزرگ به خود و خانواده تلقی کرده و در نتیجه خواهر خود را مستحق مجازات مرگ دانسته است.

بدیهی است باید آحاد اجتماع به این باور و نتیجه برسند که حتی در صورت بروز خطا و لغزش در میان اعضای خانواده، آنها این حق را ندارند که خودشان حکم صادر و آن را اجرا کنند بنابراین پیشگیری و بالا بردن سطح آگاهی شهروندان در مقابله با مشکلات خانوادگی، وظیفه بخش فرهنگی جامعه از جمله رسانه‌ها و مطبوعات است البته قانونگذار برای قتل خواهر به دست برادر مجازات قصاص در نظر گرفته است حتی اگر اولیای‌دم رضایت دهند، قاضی می‌تواند برای متهم از جنبه عمومی جرم حبس سنگینی در نظر بگیرد.

دکتر بهروز مهاجری - قاضی دادگستری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نسل سوخته
Netherlands
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۰
۰
این ...ها ملت ایران را روانی كردند , زمان قدیم كجا اینطوری بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها