معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این که از مجموع صرافی‌های موجود تاکنون 400 صرافی برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند، گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، فعالیت صرافی بدون مجوز از امروز به بعد غیرقانونی است.
کد خبر: ۸۲۷۵۹۶

حمید تهرانفر در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که بخش عمده صرافی‌های کشور در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز هستند، اظهار کرد: حدود 400‌صرافی موجود در حال طی کردن دریافت مجوز هستند و تعدادی هم مجوزشان را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تا 28 مرداد هر کس اقدام جدی و موثری برای دریافت مجوز انجام داده‌، ما می‌پذیریم که مایل به تطبیق فعالیت خود با دستورالعمل جدید است.معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: بعد از 28 مرداد تصمیم ما این است که امتیاز قدیمی‌ بودن صرافی‌ها را منظور نکنیم اما آنها را به طور کامل حذف نخواهیم کرد و آنها می‌توانند در آینده هم برای دریافت مجوز مراجعه کنند.وی اضافه کرد: کسانی که مراجعه نکردند، به معنای این نیست که دیگر هیچ‌وقت امکان اخذ مجوز از بانک مرکزی را ندارند. هر کسی در کشور می‌تواند فعالیت صرافی کند، اما براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، فعالیت صرافی بدون مجوز از امروز (28 مرداد) به بعد غیرقانونی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی اظهار کرد: به عبارت دیگر اگر عملیات صرافی، بعد از 28 مرداد در صرافی بدون مجوز انجام شود، یک امر غیرقانونی رخ داده است. به‌عنوان مثال، اگر شخصی به صرافی بدون مجوز مراجعه کند و یک معامله ارزی انجام دهد، در صورت بروز هرگونه مشکل برای آن شخص یا این‌که ماموران نیروی انتظامی ارز در اختیار او را مصادره کنند، طبق قانون مبارزه با کالا و ارز برخورد می‌شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: از امروز به بعد خطر پلمب شدن برای صرافی‌های غیرمجاز وجود دارد و ما اسامی صرافی‌های غیرمجاز را یکجا اعلام و به مراجع قضایی و انتظامی ارائه می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها