رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بعضی کشورها تولیدات بنجل خود را وارد کشور کرده اند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اجرای سیاست ظالمانه تحریم علیه ایران به ویژه در سال های اخیر، گفت: در این شرایط بعضی از کشورها با سوء استفاده، تولیدات بنجل و بی کیفیت خود را هم به صورت قاچاق و هم به جای مطالبات پولی ایران، وارد کشور کرده اند.
کد خبر: ۸۲۷۱۵۵
بعضی کشورها تولیدات بنجل خود را وارد کشور کرده اند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار رییس، معاونین و مدیران مؤسسه ملی استاندارد با حرام خواندن عدم توجه به استاندارد، گفت: برنامه های استاندارد تلاشی برای حلال کردن زندگی فردی و اجتماعی بشریت است که با حالت تسلسل در همه زوایای زندگی مردم جریان دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم که آقای شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور هم حضور داشت، مطالعه مسایل مربوط به استاندارد را از علایق شخصی خویش و از ضرورت های جامعه دانست و گفت: هر چه جلوتر می رویم، نیازهای جوامع به استاندارد جدّی تر می شود.

هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از گزارش های مثبت مسؤولین و ارتقای جایگاه ایران در نگاه مؤسسات بین المللی مربوط به استاندارد، با یادآوری مثل معروف «مشک آن است که ببوید»، گفت: اگر چه هر کالایی برای باز کردن مسیر خویش در زندگی مردم باید خوب و با کیفیت باشد، اما مؤسسه استاندارد وظیفه ای دو سویه در تولید و مصرف دارد.

وی ادامه داد: این وظیفه آن است که هم برای کاهش کیفیت به تولیدگران هشدار می دهد و هم مردم را برای افزایش کیفیت مطلع و ترغیب می کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از فراز و فرود توجه به استاندارد در ایران و به خصوص پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی، گفت: در تعامل با دنیا، هم مرغوبیت تولیدات ایرانی ها را معرفی می کردیم و هم در واردات به مرغوبیت و اقتباس از آنها در تولیدات داخلی توجه می کردیم که حق مردم بود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه شرایط پس از توافق را بهترین فرصت برای توجهات بیشتر به ارتقای کیفیت واردات و صادرات دانست و گفت: نباید نگران مخالفت های اقلیت محدود سیاسی بود، چون اکثریت قاطع مردم موافق توافق هستند و از برنامه های دولت حمایت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها