سایه روشن

توضیحات ایران درباره نقشه‌راه، به آژانس رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران توضیحات مکتوب و اسناد مرتبط با نقشه راه موافقت شده بین این کشور و آژانس در 14 جولای 2015 را برای شفاف‌سازی موضوعات باقی‌مانده گذشته و حال درباره برنامه هسته‌ای ایران به این نهاد بین‌المللی ارائه کرد. به گزارش تسنیم، پیشتر، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان مذاکرات هسته‌ای وین گفته بود که درباره تمام مسائل گذشته با رعایت خطوط قرمز توافق کردیم.
کد خبر: ۸۲۶۱۲۰

قدردانی کمالوندی از آمانو

سخنگوی سازمان انرژی اتمی محتوای مذاکرات و توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محرمانه خواند و گفت: اقدام آمانو در کنگره آمریکا قابل قدردانی است زیرا با وجود فشارهای زیاد توانست اسناد را حفظ کند. به گزارش ایرنا، کمالوندی در واکنش به درخواست‌ها درباره اطلاع از محتوای این توافقات، به خبرنگاران گفت: «نمی‌شود ما بخواهیم طرف مقابل اطلاعات را محرمانه نگه دارد و خود ما آن را اعلام کنیم، ما باید به مسئولان کشور و صدها ساعت مذاکرات و توافقی که امضا شده، اعتماد کنیم.»

بقایی هم شکایت کرد

در ادامه سلسله شکایت‌های دولتمردان سابق از دولتمردان کنونی کشورمان، وکیل‌مدافع حمید بقایی گفته است که موکلش از رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری شکایت کرده است. عادل حیدری در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داده است: «با توجه به اظهاراتی که آقای اشرفی‌اصفهانی داشت به اتهام افترا و نشر اکاذیب از او شکایت کردیم. آقای اشرفی‌اصفهانی در یک مقطعی گفتند مطالب مطرح شده شنیده‌های او بوده و دلیلی به سازمان بازرسی ارائه نکردند و با توجه به این‌که دلیلی به سازمان بازرسی ارائه نشد ما هم از ایشان شکایت کردیم».

در واکنش به این شکایت، اشرفی اصفهانی به ایلنا گفت: ما برای این شکایت‌ها پاسخ کامل داریم که در وقت مناسب آنها را ارائه خواهیم داد.

چه کسانی هم‌بند مهدی هاشمی هستند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مهدی هاشمی این روزها در یکی از اتاق‌های اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می‌برد، جایی که بر خلاف تصور خیلی‌ها نه خبری از سوئیت اختصاصی است و نه میزبانی ویژه‌ای وجود دارد. اندرزگاه واحد 7 زندان اوین شامل شش اندرزگاه 220 نفره است، در هریک از این اندرزگاه‌ها 10 تا 12 اتاق وجود دارد که مهدی هاشمی هم در یکی از این اتاق‌ها تحمل کیفر می‌کند. مهدی هاشمی در اتاقی که 15 تا 20 متهم مالی دیگر در آن حضور دارند روزهای محکومیت خود را سپری می‌کند؛ متهمانی که اکثر آنها به جرم مهریه، نفقه و چک برگشتی زندانی شده‌اند. ضمن این‌که باوجود شایعات مطرح شده، مهدی هاشمی با محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی هم‌بند نیست و حتی هواخوری مشترکی هم ندارند.

احمد توکلی: استیضاح، حق طیب‌نیا نیست

احمد توکلی، نماینده اقتصاددان مجلس، ضمن تأکید بر این‌که وزیر امور اقتصادی و دارایی مستحق استیضاح نیست، گفته نمایندگان باید توجه داشته باشند که دولت، پشت در اقتصاددان‌های باکفایت ندارد که جایگزین طیب‌نیا کند. او به تسنیم گفته «مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت روحانی بالاترین رأی را به طیب‌نیا داد؛ این رأی بی‌جهت به طیب‌نیا داده نشد.»

اموال مه‌آفرید امیرخسروی چه شد؟

غلامعلی ریاحی، وکیل و نماینده کلیه سهامداران شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا در پاسخ به این سوال که سرانجام اموال امیر خسروی چه شد؟ به ایلنا گفت: هنوز هیچ شرکتی از توقیف دادستانی خارج نشده اما از ابتدای سال جدید دادستانی نظارت مستقیم خود را که تا آن زمان از طریق چهار ناظر انجام می‌پذیرفت تغییر داد و با حفظ حالت توقیف شرکت‌ها و دارایی‌ها به اعمال نظارت از طریق گزارش‌های ماهانه تغییر شکل داد که این کار با مدیریت مجموعه آریا انجام می‌پذیرد و به ماموریت ناظرین به شکل سابق خاتمه داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها