ساخت ۵۰ فیلم کوتاه مبتنی بر آیه‌های قرآن

مریلا زارعی کارگردان شد، شریفی‌نیا تهیه‌کننده

پخش مجموعه‌ ۵۰ قسمتی «از بالا کسی به ما نگاه می‌کند» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا که مبتنی بر آیه‌های قرآن ساخته شده به زودی از رسانه‌ ملی آغاز خواهد شد. کارگردانی یکی از این فیلم‌های کوتاه توسط مریلا زارعی انجام شده است.
کد خبر: ۸۲۵۱۹۶
مریلا زارعی کارگردان شد، شریفی‌نیا تهیه‌کننده

50 فیلم کوتاه در مجموعه ای با نام «از بالا کسی به ما نگاه می کند» در حال ساخت است که به موضوعات تربیتی می پردازد.

هر کدام از قسمت های این مجموعه یک داستان را تشکیل می دهد در حقیقت باید گفت که هر کدام از فیلم های کوتاه قصه ای دارد مبتنی بر یک آیه از قرآن.

موضوعات مطرح شده در این فیلمها در مورد غیبت، دروغ تهمت، احترام به پدر و مادر و... است. هر کدام از داستان ها توسط یک کارگردان ساخته می شود و بازیگران چهره از سینما، تلوزیون و تئاتر در آن حضور دارند.

بر پایه این گزارش آیه مورد از قرآن کریم مشخص می شود و در نهایت کارگردان ها نیز برای ساخت معرفی می شوند.

به گزارش فارس، طبق گفته شریفی نیا، هر کدام از این فیلم های کوتاه به اندازه یک فیلم بلند سینمایی مورد اهمیت واقع شده است و تلاش شده در تمام مراحل ساخت به صورت کاملاً حرفه ای شرایط مهیا شود. هر فیلم مقدمات خاص خودش را دارد. نا مجموعه «از بالا کسی به ما نگاه می کند»بدین معنی است که یاد مان باشد همواره در زندگی کسی وجود دارد که برکارهای ما نظارات دارد. 15 قسمت از این مجموعه ساخته شده است که کم کم برای پخش آماده خواهد شد.

بر پایه این گزارش، علیرضا امینی یکی از این فیلم های کوتاه را کارگردانی کرده است که در آن رامین راستاد بازی می کند. کاظم راست گفتار کارگردان دیگری است که فیلم کوتاهی را در این مجموعه کارگردانی کرده و میرطاهر مظلومی و شهره لرستانی نیز در آن ایفای نقش کرده اند. تورج منصوری از دیگر کارگردانهایی است که یکی از این داستان های 15 دقیقه ای این مجموعه را کارگردانی کرده است و حسین محب اهری و حسن سلیمانی نیز بازیگران این فیلم بوده اند.

یکی دیگر از این فیلم های کوتاه توسط مریلا زارعی با عنوان «همسایه» ساخته شده است که به مباحثی از جمله غیبت دروغگویی و تهمت می پردازد که در آن افسر اسدی بازی کرده است. تینا پاکروان نیز کارگردان است که در این مجموعه یک فیلم کوتاه با نام «گره» ساخته است و شقایق فراهانی و ساراخوئینی ها بازی کرده اند.

البته برخی از کارگردان ها در مجموعه «از بالا کسی به ما نگاه می کند» نیز دو فیلم کوتاه را کارگردانی کرده اند مانند کاظم راست گفتار که دومین فیلم کوتاه این مجموعه را با نام «فریب» ساخته است که سامان گوران در آن ایفای نقش کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس در مسیر ساخت این مجموعه 50 قسمتی که قرار است در آن شاهد آثار کوتاه 15 دقیقه ای ساخته شود از افراد شناخته شده سینما و تلویزیون استفاده شده است. فیلمنامه نویسان متعددی در این پروزه همکاری داشته اند و همچنین آهنگسازان و تدوین گران سینما و تلویزیونی نیز حضور پررنگی دارند.

تهیه کنندگی این قسمت‌ها بر عهده محمدرضا شریفی نیا است و قرار است به زودی از رسانه ملی پخش شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها