ورزش هایی که برای سلامت قلب انجام می شود برای سلامت مغز هم مفید است و افراد می توانند جهت پیشگیری از آلزایمر آنها را انجام دهند.
کد خبر: ۸۲۴۲۲۶
لاغر اندام ها کمتر آلزایمر می گیرند

ورزش منظم تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله آلزایمر،سلامت قلب و مغز دارد؛ به طور کلی ورزش کردن به صورت ذهنی و هوازی تاثیر به سزایی در روحیه افراد می تواند داشته باشد.

خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت و گویی با دکتر سعید قزوینان، فوق تخصص مغز و اعصاب و رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بانک ملی درباره تاثیر ورزش کردن بر بیماری آلزایمر انجام داده است.

قزوینیان در رابطه با تاثیر ورزش بر بیماری آلزایمر گفت: در گذشته هیچگونه ارتباطی بین حافظه و این بیماری احساس نمی شد. اما امروز محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد لاغر اندام و آنهایی که رژیم غذایی دارند و ورزش های هوازی انجام می دهند کمتر دچار این بیماری می شوند.

به گفته وی، ورزش هایی که برای سلامت قلب انجام می شود برای سلامت مغز هم مفید است و افراد می توانند جهت پیشگیری از آلزایمر آنها را انجام دهند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بانک ملی افزود: عواملی مثل؛ چربی بالا، قند خون و فشار خون بالا باعث بروز سکته قلبی در فرد می شود و تاثیر بسزایی بر پیشرفت این بیماری دارد بنابراین افرادی که دارای چنین فاکتورهایی هستند بسیار زودتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این بیماری بیشتر در خانم ها شایع تر است یا آقایان نیز توضیح داد: چون خانم ها نسبت به آقایان طول عمر بیشتری دارند و به ورزش کم توجه هستند این بیماری در خانم ها شایع تر است.

قزوینیان درباره اینکه چه ورزش هایی تاثیر بیشتری بر عدم ابتلا این بیماری دارند، اظهار کرد: ورزش ها اگر مستمر باشد و نه به صورت قهرمانی چه ورزش های هوازی و چه ورزش های فکری تاثیر زیادی روی عدم ابتلا به این بیماری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که امروزه به دلیل پیشرفت علم این بیماری هم رو به نابودی است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب گفت: از آنجایی که این بیماری بسیار پرهزینه است و تاثیر زیادی بر مسائل روحی و روانی افراد دارد بهتر است افراد با مشاهده کوچکترین نشانه از این بیماری به پزشک نرولوژیست و متخصص مغزو اعصاب مراجعه کنند تا سریعا تحت درمان قرار بگیرند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان بانک ملی افزود: مواردی مانند؛ اختلال در حافظه، مشکلات در انجام کارهای عادی، اختلالات حرکتی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، تغییرات در شخصیت و از دست دادن انگیزه نشانه هایی از ابتلا به این بیماری است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب در پایان تاکید کرد: توجه داشته باشید که این بیماری با پیری معمول متفاوت است و ممکن است همه افراد به بیماری آلزایمر دچار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها