وزیر اقتصاد ایتالیا: می‌خواهیم روابط با ایران را احیا کنیم

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در آستانه سفر به تهران، اظهار کرد: ما می‌خواهیم صفحه را ورق زده و روابط میان ایتالیا و ایران را احیا کنیم.
کد خبر: ۸۲۲۹۰۲

خانم فدریکا گوئیدی که امروز همراه پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه این کشور و در راس هیاتی تجاری ـ اقتصادی در سفری دو روزه وارد تهران می‌شود، به ایرنا گفت: پیام ما این است که می‌خواهیم صفحه را ورق بزنیم و ضمن بازسازی یک رابطه دوستانه، به همکاری مفید برای هر دو کشور بازگردیم.

وی درباره این‌که ایتالیا چگونه می‌تواند موقعیت تجاری و اقتصادی از دست رفته خود را در ایران جبران کند، اظهار کرد: ایتالیا همواره روابط اقتصادی و تجاری بسیار عالی با ایران در زمان پیش از تحریم‌ها داشته است. ما نخستین شریک تجاری ایران بودیم و مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2011 میلادی به بیش از هفت میلیارد یورو می‌رسید، در حالی که امروز به کمی بیش از یک میلیارد یورو کاهش یافته است. تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ ایتالیایی در بازار ایران حضور داشتند. تمایل ما از سرگیری روابط اقتصادی دوجانبه میان ایتالیا و ایران در پی توافق هسته‌ای و چشم‌انداز لغو بخش اعظمی از تحریم‌ها از سال 2016 است. گوئیدی در پاسخ به این پرسش که چه فرصت‌های اقتصادی در ایران را پس از لغو تحریم‌ها پیش‌بینی می‌کنید، تصریح کرد: ما در این سفر می‌خواهیم همراه مقامات ایرانی حوزه‌های اولویت‌دار را برای از سرگیری مشارکت اقتصادی و تجاری شناسایی کنیم. شرایط را برای بهبود فعالیت بیمه اعتباری ساچه فراهم و کانال‌های مالی را پس از برداشته شدن تحریم‌ها از طریق مشارکت انجمن بانکی ایتالیا و گروه‌های اصلی اعتباری‌مان فعال کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها