هم‌اکنون حدود سه میلیون زوج نابارور داریم که خیلی‌هایشان به‌دلیل هزینه‌های بالای درمان، قید بچه‌دارشدن را زده‌اند. بسیاری از داروهای ناباروری، تحت پوشش بیمه نیست و به همین دلیل، این زوج‌ها اگر بخواهند تحت درمان ناباروری قرار بگیرند، مجبورند اهم هزینه‌های دارو و درمان را از جیب خودشان پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۲۱۷۷۲

بدتر از همه این که درمان ناباروری، درمان تضمینی نیست؛ یعنی احتمال دارد که یک زوج نابارور میلیون‌ها تومان خرج درمان کنند؛ اما در نهایت هم نتیجه نگیرند و مجبور به تجدید فرآیند درمان شوند.

به دلیل همین هزینه‌های بالا، وزیر بهداشت در آذر 92 به رسانه‌ها اعلام کرد «در سال‌های اخیر فشار زیادی از بابت داروهای ناباروری بر نیازمندان این داروها وارد می‌شد. بر این اساس اقداماتی صورت گرفته تا داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در صورت پوشش بیمه‌ای، قیمت‌ داروهای ناباروری نصف خواهد شد.»

با وجود گذشت بیش از 5/1 سال از این وعده، هنوز بسیاری از داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه نیستند و همچنان زوج‌های نابارور برای ادامه درمان باید روی جیب خود حساب کنند.

در حالی که بر اساس سیاست‌های تشویقی جمعیت، باید از این زوج‌ها حمایت به عمل آید، اما همچنان بحث حمایت از زوج‌های نابارور در دعوای وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر گم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها