انتقاد کاظم جلالی از واکنش ها به تاخیر ارائه متن برجام به مجلس:

آسمان که به زمین نیامده، نباید اختلاف افکنی کنیم

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: آیا چند روز دیر رسیدن متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به دست نمایندگان آنقدر اهمیت دارد که به رئیس مجلس توهین کنیم؟
کد خبر: ۸۲۰۸۰۹
آسمان که به زمین نیامده، نباید اختلاف افکنی کنیم

کاظم جلالی امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: درست است که باید متن ترجمه زودتر به مجلس داده می شد اما آیا این اتفاق باید منجر به دو دستگی و توهین به رئیس مجلس شود؟

نماینده شاهرود با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سخنان خود از تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرده و تاکید داشتند در موضوع هسته ای نباید دودستگی ایجاد شود، افزود: دیر داده شدن متن برجام به مجلس آیا باعث می شود آسمان به زمین بیاید؟ و ما به همکارانمان توهین کنیم؟.

وی افزود: اگر جای ما با دوستان تیم هسته ای عوض می شد نمی گفتند عجب بصیرت شما پایین است؟

جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دائما از تیم مذاکره کننده قدردانی می کنند افزود: اما وزیر خارجه به مجلس می آید عده ای ایشان را خائن می دانند و به وزیر توهین می کنند.

نماینده شاهرود با بیان اینکه در زمان تسخیر سفارت انگلیس عده ای در مجلس با این امر مخالفت کردند، گفت: مقام معظم رهبری هم بعد از دیدار با دانشجویان گفتند که این کار اشتباه بود و حالا هم که ما در شرایط حساس هستیم نباید اجازه دهیم که اقدامات تفرقه آمیز منجر به برخی اختلافات شود که مقام معظم رهبری را نگران کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دوستان جبهه پایداری به وی گفته که قرار است رئیس مجلس دستکاری هایی روی متن برجام بکنند، گفت: من به ایشان گفتم چنین چیزی امکان ندارد اما همین حرف را خدمت آقای لاریجانی هم بیان کردم که ایشان گفتند مگر می شود چنین کاری را کرد؟.

نماینده شاهرود در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان طیف منتقد تخریب هیات رئیسه را در دستور کار خود قرارداده اند، گفت: خیلی بد است که رئیس مجلس که منتخب مجلس است به هر دلیل توسط نمایندگان تخطئه شود. این در حالی است که در مسئله هسته ای آقای لاریجانی به عنوان یک رجل ملی عمل کرده است اما برخی رفتند و در محافلی عبارت هایی در مورد رئیس مجلس به کار بردند که انسان خجل می شود.

رئیس مرکز پژو هش های مجلس همچنین در خصوص نحوه انتحاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی کننده برجام گفت: تلاش داریم 15 عضو این کمیسیون از همه جریانات سیاسی مجلس باشند چون نمی خواهیم انحصارگرا باشیم و مسئله را کلان و ملی می دانیم.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها