فروش ٥١ اثر هنری به ارزش 160 میلیون تومان

هنرمندان و هنردوستان زیادی برای تماشا و خرید از بیست و سومین حراج «صداثر، صدهنرمند» عصر جمعه دوم مرداد راهی گالری گلستان شدند؛ طوری که انبوه جمعیت، سبب شد در این گالری جای سوزن انداختن نباشد و برای چند ساعت خیابان کماسایی محله دروس در ترافیک شدید قرار گیرد و جمعیت زیادی برای حضور در قدیمی‌ترین رویداد تجسمی یک گالری در سراسر ایران، پشت در گالری گلستان صف بایستند.
کد خبر: ۸۱۹۸۹۹

به گزارش جام‌جم، ماحصل این حضور باشکوه، فروش ٥١ تابلوی نقاشی و مجسمه از ٤٣ هنرمند در مجموع به مبلغ ١٦٠ میلیون تومان در همان ساعات اولیه افتتاحیه بود.

گران‌ترین اثر به فروش رسیده در روز اول، به یک نقاشی روی مقوا از زنده‌یاد فریده لاشایی تعلق گرفت که به قمیت ٢٥ میلیون تومان خریداری شد. فروش آثار هنری در سال‌های اخیر نشان می‌دهد اقبال روزافزونی به کارهای لاشایی در حال شکل‌گیری است.

از نظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند در روز افتتاحیه «صداثر صدهنرمند» هم رکورددار آرمان یعقوب‌پور بود که سه تابلوی نقاشی او به فروش رسید.

در این دوره از «صد اثر، صد هنرمند» ١٧٨ اثر از ١٦٠ هنرمند، به نمایش و فروش گذاشته شد که در مراسم افتتاحیه نزدیک به یک سوم آثار فروش رفت. بنا به رسم «صداثر، صدهنرمند» آثاری دیگر از هنرمندانی که کارهایشان خریداری شده روی دیوار جایگزین می‌شود و به این ترتیب هر چند روز یک بار می توان شاهد یک نمایشگاه تازه در این رویداد بود.

تنوع آثار این نمایشگاه از فیگوراتیو گرفته تا انتزاعی و نیز اقبالی که به آثار طبیعت‌گرایانه نشان داده، سبب شده برای همه‌گونه سلیقه‌ای، اثر هنری در آن یافت شود؛ چیدمان خاص این نمایشگاه که در سه ردیف تقریبا از زمین تا سقف کارها نصب شده، دیوارهایی پر از آثار هنری پدید آورده است.

تنوع قیمت، یکی از شاخصه‌های این رویداد تجسمی است. از منظر قیمت آثار از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان عرضه شده تا شعار قدیمی این گالری «هر خانه ایرانی، یک اثر هنری» امکان تحقق یابد.

در این دوره گران‌ترین اثری که عرضه شده یک تابلوی نقاشی از سهراب سپهری است که ٢٥٠ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. علاوه بر این، اثر دیگری از سپهری که یک طراحی زیبا از یک گلدان است در این نمایشگاه ٢٥ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اگر بخواهیم به برخی دیگر از آثار این نمایشگاه نگاه کنیم، باید به یک نقاشیخط از فرامرز پیلارام به قیمت ٦٠ میلیون تومان، نقاشی دو شاخه زنبق از پروانه اعتمادی به ارزش ٣٠ میلیون تومان، تابلوهایی کوچک از بهمن محصص از سری میوه‌ها، جغد و ماهی، اثر عبدی اسبقی به بهای ١١ میلیون تومان، اثر گرافیکی از ابراهیم حقیقی شش میلیون تومان، تابلویی از گل و نیز پارچه‌ای که فیگوراتیو شده از شهره مهران هر یک پنج میلیون تومان، نقاشی انتراعی از گلناز قدیری پنج میلیون تومان و یک خط کلاسیک از نصرالله افجه‌ای چهارمیلیون تومان، اشاره کرد.

«صد اثر، صدهنرمند» همه روزه در گالری گلستان واقع در در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است و تا 2 شهریور ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها