وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد که مرحله اول آن پایان یافته است، گفت: هم اکنون در مرحله دوم اجرای فیلترینگ قرار داریم که کارهای آن در حال انجام است.
کد خبر: ۸۱۹۵۶۵
اجرای مرحله دوم فیلترینگ هوشمند

محمود واعظی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اسدآباد با اعلام اینکه هدف از حضور در اسدآباد ابلاغ سلام رئیس جمهور و اعضای کابینه است، اظهار داشت: با حضور در اسدآباد زیر ساختهای ict اسدآباد مورد بررسی قرار گرفت تا نواقص و مشکلات آن پس از شناسایی و بررسی حل شود.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان اسدآباد به تلفن ثابت مجهز هستند، افزود: ۴۵ روستای اسدآباد اینترنت دارد و کار تجهیز اینترنت ۴۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال انجام می شود و روستاهای باقی مانده نیز در سال آینده انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت پهنای باند شهرستان اسدآباد گفت: پهنای باند در اسدآباد وضعیت مطلوبی دارد به طوری که هزار مگابایت پهنای باند به اسدآباد تخصیص یافته است که تنها ۲۹۶ مگابایت آن استفاده می شود و در صورت پر شدن پهنای باند نیز پهنای باند بیشتری به این شهرستان واگذار می شود.

وی ابراز کرد: در خصوص تلفن ثابت نیز این شهرستان ۳۳ درصد ظرفیت خالی دارد که مردم می توانند به راحتی استفاده کنند.

واعظی با بیان اینکه در گذشته که همه کشورها اینترنت بین الملل آنها از طریق ماهواره بود مرکز ایستگاه زمینی شهرک قندی نقش کلیدی در تامین ارتباط بین الملل داشته است، عنوان کرد: از وقتی ارتباط با فیبر هم از لحاظ اقتصادی صرفه بهتری دارد مرکز قندی تغییر رویه داده و به سمت فیبر نوری رفته ایم اما هنوز بخش هایی از این ایستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه ماهواره ای اسدآباد مجموعه با عظمتی است که امکانات زیادی در این مجموعه وجود دارد، عنوان کرد: در بازدیدی که از ایستگاه ماهواره ای اسدآباد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هیئتی از پایتخت با سفر به اسدآباد تا پایان این ماه بررسی اولیه برای استفاده بهینه از این مجموعه را انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیام های تبلیغاتی ارسالی از سوی اپراتورها نیز گفت: موضوع مربوط به زیر ساخت و شبکه اطلاع رسانی این است که از همه اپرتور ها درخواست شده و اپراتورها نیز با راه اندازی یک سامانه و اطلاع رسانی در خصوص آن کسانی که علاقه مند نیستند از پیامک های تبلیغاتی استفاده کنند با ارسال یک پیامک به شماره ای خاص پیام های تبلیغاتی قطع می شود که خود بنده نیز این کار را انجام داده ام.

وی با بیان اینکه محتوای این پیام ها به زیرساخت ارتباطی ندارد، اظهار داشت: محتوا به وزارت ارشاد مربوط می شود و در شورای عالی فضای مجازی یک آیین نامه ای داریم که کمیته ای زیر نظر وزارت ارشاد ایجاد شود که وظیفه آن نظارت بر محتوای پیامک ها است.

محمود واعظی گفت: اگر مردم در خصوص تخلفات اینترنتی و فضای مجازی شکایتی دارند می توانند با شماره گیری سامانه ۱۹۵ شکایت خود را مطرح کنند که این سامانه به صورت ۲۴ ساعته به مشکلات رسیدگی می کند.

وی در خصوص اجرای فاز دوم فیلترینگ هوشمند، گفت: فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد که مرحله اول آن پایان یافته است و در حال حاضر در مرحله دوم قرار داریم که کارهای آن در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: کار فیلترینگ هوشمند یک کار پیچیده است و در حال حاضر از برخی شرکت ها، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها که در این زمینه تخصص دارند استفاده می کنیم و قرارداد هایی نیز منعقد شده است و امیدواریم در زمان مقرر خود به نتیجه برسد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها