اعضای باندی که با همدستی یک خانم دکتر قلابی، خودرو‌های تصادفی را به جای خودروهای سالم می‌فروختند، در دام ماموران پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۸۱۸۸۴۴

به گزارش جام‌جم، 11 اسفند سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری چیتگر با طرح شکایتی گفت: از طریق آگهی روزنامه قصد خرید یک دستگاه خودروی پژو پارس به مبلغ 36 میلیون تومان داشتم که با فروشنده در منطقه خانی‌آباد قرار گذاشتم. هنگام معامله چند خریدار دیگر هم حضور داشتند و از من خواستند با گرفتن پول از معامله کنار بکشم. با اصرار آنها تصمیم به خرید خودرو گرفتم و با تنظیم قولنامه دستی، مبلغ 18 میلیون تومان نقدی به فروشنده پرداخت کردم.

مالباخته افزود: قرار شد بقیه پول خودرو در دفتر اسناد رسمی و پس از انتقال اسناد مالکیت و تحویل خودرو پرداخت شود و در این مدت نیز ماشین در پارکینگ بماند. روزی که برای انتقال اسناد مالکیت خودرو همراه فروشنده به دفترخانه رفته بودیم، زنی که خود را دکتر شریفی معرفی می‌کرد، به عنوان فروشنده حاضر شد و به تنظیم اوراق اسناد مالکیت خودرو و انتقال آنها به من اقدام کرد. پس از پرداخت پول به خریدار اصلی خودرو، این شخص به بهانه این‌که قرارداد رسمی در دفترخانه تنظیم شده، برگه قولنامه را از من گرفت و پس از آن قبض پارکینگ را تحویلم داد تا خودرو را از پارکینگ خارج کنم. در زمان مراجعه به پارکینگ و به محض مشاهده خودرو متوجه شدم خودروی داخل پارکینگ با خودرویی که روز اول دیده بودم متفاوت است. برای اطمینان از موضوع، خودرو را به چند کارشناس نشان دادم که آنها عنوان کردند خودرو تصادفی و بازسازی شده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، تعداد دیگری از شاکیان و مالباختگان که به همین شیوه از آنها کلاهبرداری شده بود، شناسایی و به پایگاه پنچم پلیس آگاهی دعوت شدند. تمامی شاکیان عنوان کردند در زمان انتقال اسناد مالکیت خودروهای خریداری شده زنی به نام دکتر شریفی حضور داشته است.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی که مالباختگان در آنجا قرارداد تنظیم کرده بودند، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده از سوی خانم دکتر شریفی پرداخته و متوجه شدند هویت این زن جعلی است. در ادامه، هویت واقعی خانم دکتر قلابی به نام مریم 43‌ساله شناسایی و کارآگاهان 31 خرداد او را در منطقه پاسداران دستگیر کردند.

متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، عنوان کرد با دو نفر به نام‌های مجتبی 27 ساله و کمال 50 ساله از مالباختگان کلاهبرداری کرده و خودروهای تصادفی را تحت‌عنوان خودروهای سالم به آنها فروخته است.

با شناسایی هویت دو عضو دیگر گروه کلاهبرداری، کارآگاهان متوجه شدند این دو نفر در بخش آفتاب در حاشیه تهران در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارند. سرانجام آنها تیر امسال دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. مجتبی و کمال، در اظهارات خود به خرید ده‌ها دستگاه خودروی تصادفی، بازسازی کامل و فروش آنها تحت‌عنوان خودروهای سالم اعتراف کردند.

حمید در اعترافاتش گفت: زمانی که خودرو در پارکینگ بود، خودروی مورد نظر را با خودروی تصادفی عوض می‌کردیم.

متهمان درخصوص نقش مریم در کلاهبرداری از مالباختگان نیز عنوان کردند در زمان بازدید خودروها ادعا می‌کردیم خودرو متعلق به یک خانم دکتر است که تنها برای تردد به مطب و خانه از آن استفاده می‌کرده تا به این شیوه خریداران اطمینان پیدا کنند خودروی سالم و کار نکرده را می‌خرد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از شاکیان و مالباختگانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی دو متهم اصلی پرونده و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها