این روزها تیم ملی والیبال، تمریناتش را با هدف برزیل 2016 دنبال می‌کند

تجربه المپیکی شدن والیبال، فراتر از لیگ جهانی

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ در ریودوژانیرو برزیل خاتمه یافت و تیم ملی فرانسه در کمال ناباوری عنوان نخست را به خود اختصاص داد. این تیم که در سطح دو مرحله گروهی حضور داشت در حضور مدعیانی چون آمریکا، لهستان و برزیل راهی فینال شد و با غلبه بر صربستان عنوان نخست را برای اولین بار کسب کرد. آمریکا، مدافع قهرمانی نیز امسال در رده سوم قرار گرفت. در رده‌بندی اعلام شده پس از پایان مسابقات تیم‌های ملی والیبال لهستان، برزیل و ایتالیا بالاتر از تیم ملی کشورمان در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند و شاگردان اسلوبودان کواچ در رده هفتم ایستادند.
کد خبر: ۸۱۸۴۸۲

بسکتبال به دنبال قهرمانی آسیا

تمرینات تیم ملی بسکتبال از 26 تیر آغاز شده و ملی‌پوشان بسکتبال ایران در حال ارزیابی فلسفه مربیگری بائرمن هستند. به نظر می‌رسد سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال مانند بچیروویچ، سرمربی سابق این تیم بیشتر از هر چیز بر دفاع تیمی تکیه دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‌بائرمن درباره اهداف خود در تمرینات ابتدایی گفته است: هدف اصلی در جام ملت‌ها قهرمانی است. پرسش این است که چطور به آن برسیم؟ هدف بدون نقشه معنا ندارد. برنامه ما هم این است که بهترین شرایط را در تیم ایجاد کنیم و دفاعی قوی داشته باشیم تا بتوانیم شرایطی خوب با دفاعی قوی ایجاد کنیم‌،‌ در حمله هم به‌قدری خوب هستیم که هر تیمی را شکست دهیم. با دفاع خوب امکان هر کاری در بسکتبال هست.

نکونام به سایپا پیوست

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از توافق نهایی با مسئولان باشگاه سایپا با این تیم قرارداد بست.

جواد نکونام که طی روزهای گذشته در مذاکره با بیت‌الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا برای پیوستن به جمع نارنجی‌پوشان به توافق رسیده بود، قراردادش را با سایپا امضا کرد تا در فصل 95ـ94 با پیراهن نارنجی سایپا در لیگ برتر فوتبال کشور به میدان برود. نکونام بزودی با حضور در تمرینات سایپا به جمع شاگردان مجید جلالی ملحق خواهد شد. پیش از این قرار بود جواد نکونام در پایان فصل گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی کند و به عنوان دستیار در کنار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال فعالیت کند که با این قرارداد به نظر می‌رسد این مساله لااقل در مقطع کنونی منتفی است.

شکایت ملوان از رضا حقیقی

خبر حضور رضا حقیقی در صبا برای فوتبالی‌ها تعجب‌برانگیز بود. حقیقی که هفته گذشته با ملوان به توافق رسیده بود روز گذشته در چرخشی ناگهانی قراردادی دو ساله با صبا امضا کرد تا زیرنظر علی دایی سرمربی سابقش در پرسپولیس به کار ادامه دهد.این در حالی است که ملوانی‌ها ادعا می‌کنند در هفته گذشته مدیر برنامه‌های وی با وکالتی که از حقیقی داشته قراردادی با ملوان امضا کرده است. یک مقام مسئول در ملوان به سایت خبری ورزش سه گفت: حقیقی با ما قرارداد دارد و ما از شنیدن خبر حضور او در صبا تعجب کردیم. به هر حال، ما قرارداد ایشان را به سازمان لیگ می‌فرستیم و از وی بابت کار نادرستش شکایت خواهیم کرد.

با توجه به این‌که مدیر برنامه‌های وی قرارداد حقیقی را در ملوان امضا کرده باید منتظر واکنش کمیته انضباطی به شکایت ملوان باشیم.

عضویت ایران در آکادمی جهانی قایقرانی

مربی تیم ملی اسلالوم بانوان کشورمان به عضویت آکادمی جهانی قایقرانی درآمد.

به گزارش فدراسیون قایقرانی، اعضای آکادمی جهانی قایقرانی هر ساله با رای خود، بهترین‌های قایقرانی در هفت بخش را انتخاب می‌کنند. برترین قایقرانان فعلی و قبلی در سطح جهان به عنوان اعضای این آکادمی فعالیت می‌کنند. کتایون اشرف، مربی تیم ملی اسلالوم کشورمان نیز پس از دریافت جایزه پاروی طلایی در بخش رشد و توسعه قایقرانی به عنوان عضو ثابت این آکادمی انتخاب شد. اشرف از دوره بعد این آکادمی به عنوان یکی از اعضا در رای‌گیری‌های آن شرکت خواهد کرد.

درخشش ملی‌پوش کبدی در لیگ ستارگان دنیا

ملی‌پوش کبدی ایران در نخستین بازی خود برای تیم ویزاک حیدرآباد هندوستان با درخشش خود توانست عنوان بهترین بازیکن میدان را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دومین دوره لیگ ستارگان کبدی دنیا از 27 تیر در استادیوم اس‌وی‌پی شهر بمبئی با حضور هشت تیم آغاز شد و تیم مومبای بمبئی موفق شد در دیداری حساس و نفسگیر تیم جیپور نایب قهرمان دوره گذشته را در بازی افتتاحیه با نتیجه 29 بر 28 شکست دهد.فاضل اتراچالی و محمد مقصودلو با توجه به خستگی و صادر نشدن کارت بازی نتوانستند در دیدار افتتاحیه حضور پیدا کنند. روز دوم مسابقات، تیم ویزاک حیدرآباد که معراج شیخ و هادی اشترک را به خدمت گرفته است به مصاف تیم دابانک دهلی رفت و تیم ویزاک با درخشش ملی‌پوشان ایرانی‌اش بویژه معراج شیخ موفق شد حریف خود را 36 بر 27 شکست دهد. معراج شیخ، بازیکن تیم ملی کبدی ایران در این دیدار با عملکرد خیره‌کننده خود ستاره میدان بود و توانست با ارائه یک بازی برتر به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود. درخشش معراج شیخ در نخستین تجربه‌اش در لیگ ستارگان کبدی دنیا تحسین همه کارشناسان و رسانه‌های هند را برانگیخت و پیروزی ویزاک حیدرآباد مقابل دابانک دهلی را به عملکرد معراج شیخ و هادی اشترک ارتباط می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها