نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از احتمال اتصال راه‌آهن شمال ـ جنوب به کرمان و شبکه ریلی کشور از طریق رفسنجان خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی به شرطی با اجرای این طرح موافقت کرد که زیرسازی اتصال ریل رفسنجان به راه‌آهن شمال به جنوب را بخش خصوصی انجام دهد.
کد خبر: ۸۱۸۴۱۷

به گزارش ایسنا، حسین آذین با بیان این که خط آهن شمال به جنوب از ۲۵ کیلومتری رفسنجان می‌گذرد، افزود: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد به شرطی که زیرسازی طرح اتصال رفسنجان به راه‌آهن شمال به جنوب کشور را بخش خصوصی به‌عهده بگیرد وزارت راه و شهرسازی، روسازی و دیگر امور این پروژه را اجرایی ‌کند و این خط ریلی با یک آنتن یا شاخه انشعابی به رفسنجان متصل ‌شود.

وی با یادآوری این که کرمان به راه‌آهن شمال به جنوب اتصالی ندارد و رفسنجان بهترین مسیر برای اتصال کرمان به این خط آهن است، ادامه داد: این شاخه انشعابی می‌تواند کرمان را که به شبکه ریلی کشور متصل است، به راه‌آهن شمال به جنوب وصل کند.

عضو کمیسیون اصل90 قانون اساسی مجلس با تأکید بر این که در حال حاضر به دنبال حضور بخش خصوصی در این پروژه هستیم، یادآور شد: در دولت گذشته مطالعات کارشناسی در این طرح صورت گرفته بود که نتایج مطالعات نیز مثبت اعلام شد، ولی کار اجرایی صورت نگرفت. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این طرح مجدد مطرح شد که وزیر راه و شهرسازی با توجه به ویژگی‌های منطقه مثل وجود کارخانجات صنعتی و اقتصادی و همچنین وجود صنایع مس و سنگ آهن و حمل پسته با اجرایی‌شدن این طرح موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها