آخر هفته با فرهنگ و هنر

دیدنی، شنیدنی

همین سرچراغی و پیشاپیش عید سعید فطر را به همه شما خوانندگان فرهنگ و هنردوست جام‌جم تبریک عرض می‌کنیم و آرزوی قبولی طاعات و عباداتتان را در درگاه حضرت حق داریم.
کد خبر: ۸۱۷۶۵۰
دیدنی، شنیدنی

همچنین از این‌که به احترام هم نفسی با ما، منت گذاشتید و در ماه مبارک رمضان و پس از انجام فرایض دینی، حوزه فرهنگ و هنر را هم از یاد نبردید و به پیشنهادهای دیدنی، رفتنی و شنیدنی ما عمل کردید، بسیار سپاسگزاریم.

به همراهی شما مخاطبان اهل فرهنگ و ادب و هنر افتخار می‌کنیم و امیدواریم از تعطیلات ناشی از عیدفطر لذت ببرید.

دیدنی

با نزدیک‌ترشدن به عیدفطر و پس از آن، ساعت اجراهای برخی نمایش‌ها تغییر خواهد کرد. بنابراین بهتر است با مراجعه به سایت‌های مرتبط با تماشاخانه‌ها از ساعت دقیق اجرای آنها مطلع شوید تا بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای تماشای کارها داشته باشید.

پیشنهاد ویژه و به عبارتی عیدی تئاتری ما به شما در این آخر هفته و تعطیلات پیش رو، دیدن نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی جلال تهرانی است که ساعت 20 و 45 دقیقه هرشب در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

ویژگی این نمایش و تفاوت مهم آن با کارهای دیگری که در سالن بزرگ اصلی تئاترشهر اجرا شده است، به تک‌پرسوناژ (شخصیت) نمایش است. «فصل شکار بادبادک‌ها» فقط یک بازیگر دارد که آن هم بهنوش طباطبایی است که او را پیشتر در آثاری همچون گل‌های گرمسیری، چاردیواری، در مسیر زاینده‌رود، از یاد رفته و میکائیل دیده‌ایم، این نمایش که طراحی صحنه خاص و متفاوتی دارد، روایت زنی است که دختر عمویش را گم می‌کند و هنگامی که او را پیدا می‌کند، خانواده‌اش گم می‌شوند.

این هفته با اضافه شدن سه فیلم جدید به سینماهای کشور، چرخه و فهرست فیلم‌های اکران عیدفطر کامل شد.

از این سه فیلم، یک فیلم اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی در گروه هنر و تجربه و فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد موتمن هم در بیشتر سینماها روی پرده می‌رود.

این فیلم‌ها در واقع به سه فیلم عصر یخبندان، گینس و از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید، پیوسته‌ است که از چند هفته زودتر و از اوایل ماه رمضان اکران خود را آغاز کرده بود اما پیشنهاد عیدی‌وار ما برای رفتن به سینما در این تعطیلات، تماشای فیلم «خداحافظی طولانی» تازه‌ترین ساخته سینمایی فرزاد موتمن، یکی از کارگردانان شناخته شده و توانای سینماست.

موتمن که شناخت و تحلیل خوبی نسبت به سینمای جهان دارد و پیشتر توانایی‌اش را در ساخت فیلم‌های خوبی چون «شب‌های روشن» هم نشان داده است، این بار در بستری عاشقانه، قصه‌ای متفاوت روایت می‌کند.

«خداحافظی طولانی» داستان مردی به نام یحیی است که به اتهام قتل همسرش بازداشت می‌شود، اما مدرکی دال بر قاتل بودن او پیدا نمی‌شود و او را تبرئه می‌کنند ولی این تازه آغاز ماجراست و یحیی باید نگاه‌های شماتت‌بار مردم را تاب بیاورد که هنوز او را قاتل همسرش می‌پندارند.

نقش تلخ یحیی را یک کمدین سرشناس بازی می‌کند؛ سعید آقاخانی که او را همواره با بازی و کارگردانی فیلم و سریال‌های کمدی می‌شناسیم، این بار در نقشی متفاوت ظاهر شده و موفق می‌شود بازی خوبی هم ارائه دهد؛ مساله‌ای که داوران جشنواره سال گذشته فیلم فجر را هم مجاب کرد تا سیمرغ بلورین نقش اول مرد را به او بدهند.

ساره بیات و میترا حجار هم در «خداحافظی طولانی» نقش‌هایی مهم و تعیین‌کننده بازی می‌کنند.

پیشنهاد موسیقایی ما هم برای این تعطیلات، رفتن به ارکستر سازهای ملی به رهبری اسماعیل تهرانی، مدیریت هنری علی رهبری و با خوانندگی وحید تاج و حسین علیشاپور، خواننده‌های جوان کشورمان است که ساعت 21 و 30 دقیقه شنبه هفته آینده در تالار وحدت اجرا می‌شود.

خوشه‌چین، کاروان، از خون جوانان وطن، گریه کن، بسته دام، بوی جوی مولیان و چنگ رودکی، برخی از قطعاتی است که از سوی تاج و علیشاپور اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها