رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویان از آغاز ثبت‌نام عتبات دانشجویان از 23 تیر خبر داد و گفت: برای اعزام دانشجویان به عتبات قرعه‌کشی انجام می‌شود، اما اولویت با افرادی است که به‌رغم ثبت‌نام برای سفر عمره، به دلیل مشکلات پیش آمده مشرف نشده‌اند.
کد خبر: ۸۱۶۸۸۳

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی با اشاره به سفر عمره دانشجویان در سال 94 به ایسنا گفت: قرار بود امسال 18 هزار نفر از دانشگاهیان به عمره اعزام شوند که به دلیل مسائل پیش آمده بیش از 5600 نفر اعزام شدند. ما در مورد سفر عمره تابع سازمان حج و زیارت هستیم و چنانچه مشکل برطرف شد، اولویت با افرادی است که سال قبل اعزام نشده‌اند.

به گفته فقیهی، تاکنون بیش از 60 هزار نفر در 12 دوره به عتبات اعزام شده‌اند. پس از هر سفر عتبات از اعزام‌شدگان نظرسنجی می‌شود که طبق آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته 55 درصد دانشجویان در حال تحصیل، 27 درصد آنان دانشجوی شاغل و 12 درصد استاد بودند. همچنین 58 درصد آنان در مقطع کارشناسی، 16 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 14 درصد در مقطع دکتری و 12 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می‌کردند. رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویان درباره مهلت ثبت‌نام سیزدهمین سفر به عتبات دانشگاهیان هم گفت: ثبت‌نام از 23 تیر آغاز می‌شود و تا 2مرداد ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.labbayk.com/new ثبت‌نام کنند.

تاریخ اعزام هر استان روی سایت قرار داده شده است و در تاریخ 3 مرداد قرعه‌کشی انجام و اسامی برندگان اعلام می‌شود. اولین تاریخ اعزام 20 مرداد بوده و تا 20 آبان‌ ادامه دارد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویان با اشاره به ظرفیت 7000 نفری سیزدهمین دوره اعزام دانشجویان و عتبات هم افزود: روزانه دو کاروان اعزام می‌شود که یک کاروان به‌صورت زمینی و یک کاروان به صورت هوایی خواهد بود. هتل و محل اسکان دانشجویان مشخص شده است؛ البته در بخش اعزام زمینی تخفیف وجود دارد. قیمت اعزام زمینی در استان تهران 960 هزار تومان و اعزام هوایی یک میلیون و 550 هزار تومان است؛ البته با دو بانک صحبت شده است و یکی از آنها توافق خود را برای ارائه وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی به افرادی که مشرف می‌شوند، اعلام خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها