پس از آن‌که فدراسیون والیبال به دلیل در پیش بودن جام جهانی ژاپن(شهریورماه‌) تصمیم گرفت به ستارگان اصلی تیم ملی استراحت بدهد و تیم دوم ایران میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا(مردادماه‌) باشد، دیروز خبر رسید هدایت این تیم بر عهده پیمان اکبری گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۱۶۸۲۳

رئیس فدراسیون والیبال درباره این تصمیم فدراسیون تصریح کرد: تیم ملی با بازیکنانی که در لیگ جهانی بازی نکردند در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند و هشت بازیکن این تیم از بازیکنان تیم پیکان هستند که در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شرکت خواهند کرد. چرا که ما در لیگ جهانی اسامی ۲۵ بازیکن را اعلام کردیم ولی فقط ۱۴ نفر از آنها در مسابقات حضور مستمر داشتند.

محمدرضا داورزنی افزود: از سوی دیگر با مذاکراتی که با مسئولان تیم پیکان داشتیم و تعامل خوبی که مدیر عامل این تیم با فدراسیون داشت، مقرر شد بازیکنان ملی‌پوش اصلی پیکان، تیم ملی را در قهرمانی باشگاه‌های آسیا همراهی نکنند و در عوض ما چند بازیکن از جمله حمزه زرینی، علی شفیع، فیاضی و... که در لیگ جهانی زیاد به میدان نرفتند را به پیکان بدهیم و آنها این تیم را در این رقابت‌ها همراهی کنند.

وی با بیان این‌که چند بازیکن مشترک بین تیم‌ب و تیم زیر ۲۳ سال وجود دارد و این دو تیم فرصت زیادی برای آماده‌سازی ندارند، گفت: عاقلانه‌ترین کار این بود که کادر فنی این دو تیم مشترک باشد(اکبری سرمربی تیم ملی زیر 23 سال است‌) تا روند آماده‌سازی نیز به صورت مشترک پیگیری شود. اگر کادر فنی جداگانه بود، در روند تمرینات و نفرات شرکت‌کننده در اردوی دو تیم مشکلاتی به وجود می‌آمد و هیچ کدام از دو تیم تمرینات منظم و کاملی را برگزار نمی‌کردند چرا که در زمان مناسب تمامی بازیکنان خود را در اختیار نداشتند.

وی در ادامه با یادآوری این‌که تیم والیبال پیکان بدون ملی‌پوشان خود در قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند، گفت: ملی‌پوشان باید در جام واگنر لهستان، اردوی برون‌مرزی روسیه و جام‌جهانی والیبال در ژاپن شرکت کنند و به همین دلیل نمی‌توانند تیم پیکان را در قهرمانی آسیا همراهی کنند.

ما در حال حاضر جزو تیم‌های مطرح والیبال دنیا هستیم و باید حرفه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار کنیم. بدانیم برای کدام هدف می‌جنگیم. هم‌اکنون نیز همه تمرکز خود را روی صعود به المپیک می‌گذاریم تا بتوانیم به تنها آرزوی والیبال ایران در جهان جامه‌‌عمل بپوشانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها