زن جوان وقتی دو پسر جوان را در رستوران در حال تقسیم طلا دید، با ماموران تماس گرفت و راز سرقت از خانه‌های پایتخت را فاش کرد. یکی از سارقان در جریان فرار با شلیک پلیس و سقوط از بالای دیوار جان باخت.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۶

به گزارش جام‌جم، 5 خرداد امسال زن جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد، دو پسر جوان در رستورانی در تهرانپارس درحال تقسیم طلا هستند و احتمال می‌دهد آنها سارق باشند. پس از این تماس، ماموران کلانتری تهرانپارس خود را به رستوران موردنظر رساندند که متهمان با مشاهده ماموران، خودروی وانت و کیف پر از طلای خودرا در محل جا گذاشته و گریختند.

با توجه به کشف کیف پر از طلا، ماموران احتمال دادند متهمان از سارقان منازل باشند، به همین دلیل پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. ماموران در نخستین گام شناسایی مالک وانت را در دستور کار قرار دادند اما به دلیل فروش قولنامه‌ای خودرو به چند نفر، شناسایی مالک بی‌نتیجه ماند. از سوی دیگر یک فیش بانکی در خودرو پیدا شد که با بررسی آن، فردی که پول به حسابش واریز شده بود، شناسایی و به اداره آگاهی منتقل شد.

او در جریان تحقیقات گفت: پول واریز شده به حسابم بابت اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در فلکه اول تهرانپارس بوده که مستأجرم به نام حسن به حسابم واریز کرده است. کارآگاهان با تحقیقات نامحسوس دریافتند آپارتمانی که «حسن .ک» 24 ساله به صورت مجردی اجاره کرده، به محل رفت وآمد افراد ناشناسی تبدیل شده که همین موضوع باعث نارضایتی دیگر ساکنان آپارتمان شده بود. در ادامه کارآگاهان با اطمینان از حضور حسن در داخل آپارتمان، قصد دستگیری او را داشتند اما متهم با اطلاع از حضور کارآگاهان از طریق پنجره آپارتمان اقدام به فرارکرد که دستگیر شد .«حسن» پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه به سرقت از منازل شهر تهران اعتراف و دو همدست خود به نام‌های «رضا» و «جعفر» را به مأموران معرفی کرد. با شناسایی مخفیگاه رضا 22 ساله و جعفر25 ساله در خیابان دماوند و فلکه اول تهرانپارس، این دو نفر دستگیر شدند . با تحقیق از دو متهم دستگیر شده، آنها نیز اعترافات حسن را تأئید کردند. جعفر در اعترافات خود عنوان کرد علاوه بر سرقت‌های انجام شده با همدستی حسن و رضا، با دو سارق دیگر منزل به نام‌های «مرتضی» و «میلاد» دست به سرقت‌های دیگری نیززده است. با شناسایی مخفیگاه «مرتضی» 24 ساله و «میلاد» 23 ساله در بلوار ابوذر، ابتدا مرتضی در خانه‌اش دستگیر شد. در زمان دستگیری میلاد، با وجود دستور ایست توسط کارآگاهان، وی از طریق پشت بام مجتمع‌های مسکونی اقدام به فرارکرد که ماموران او را هدف گلوله قرار دادند و پسر جوان مجروح شد و از بالای دیوار سقوط کرد و جان باخت.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه‌های تخریب در منازل و همچنین بالکن و پنجره، در مناطق تهرانپارس، افسریه، نظام‌آباد، پاسداران و مشیریه اعتراف کرده اند . متهمان با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها