دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج ایران گفت: با شناسنامه‌دار کردن برنج داخلی و خارجی آلودگی‌های احتمالی برنج براحتی قابل پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۷۲۴

غلامرضا خانکشی‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: پس از اعمال استانداردهای سفت و سخت برای واردات برنج سالم به کشور، مباحثی که در گذشته در مورد برنج‌های آلوده مطرح بود، خوشبختانه دیگر مطرح نیست.

وی با بیان این که در مرزها و مبادی ورودی روی برنج‌های وارداتی کنترل لازم انجام می‌شود، افزود: اما پیشنهاد من برای جلوگیری از تکرار این گونه مسائل شناسنامه‌‌دار کردن برنج ایرانی و خارجی است.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج ایران تصریح کرد: برنج از هر کجا که تامین شود، باید محل کشت و آبی که برای آن مصرف می‌شود کاملا مشخص باشد.

خانکشی‌پور بیان کرد: با شناسنامه‌دار شدن برنج مبدا و برند آن کاملا مشخص می‌شود، بنابراین مصرف‌کننده با خیال راحت می‌تواند محصول خریداری شده از بازار را مصرف کند.وی افزود: وقتی برنج در بازار اشباع می‌شود مدت خواب محصول یعنی زمانی که فروشنده برای به فروش رساندن آن لازم دارد، طولانی می‌شود و با طولانی شدن زمان نگهداری ممکن است حشرات مخصوصی در برنج رخنه کند.

این مقام صنفی تصریح کرد: بنابراین فروشنده برای از بین رفتن این حشرات ممکن است از روش‌های غیراستاندارد استفاده کند که با شناسنامه‌دار کردن برنج این مسائل براحتی قابل پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها