پس از این که آتش‌سوزی تخت چان کوه «کیالان» شهرستان پلدختر لرستان پس از تلاش ده ساعته مردم محلی و گروه امداد پنجشنبه شب گذشته مهار شد، ساعت 11 صبح دیروز دوباره آتش شعله‌ور گردید.
کد خبر: ۸۱۵۶۶۱

عابدین میردریکوندی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر درباره آتش‌سوزی پنجشنبه‌شب گذشته گفت: این آتش‌سوزی ساعت 22 با کمک نیروهای مردمی، یگان حفاظت منابع طبیعی، ستاد اطفای حریق شهرستان، بسیج و سپاه خاموش شد.

وی با بیان این که هنوز خسارت این آتش‌سوزی برآورد نشده است، افزود: کارشناسانی برای تعیین دقیق میزان خسارت به منطقه اعزام خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر با بیان این که علت آتش‌سوزی از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان در دست بررسی است، گفت: در چند روز گذشته این سومین آتش‌سوزی است که در منطقه تخت چان پلدختر رخ می‌دهد.

میردریکوندی عنوان کرد: هنوز از میزان خسارت وارده به منطقه اطلاع دقیقی در دست نیست و تلاش برای شناسایی عامل و یا عاملان این حادثه از سوی این اداره ادامه دارد.آتش‌سوزی روز گذشته تخت‌چان در حالی رخ داد که عصر سه‌شنبه هفته پیش نیز در جنگل‌ها و مراتع کوه کیالان منطقه تخت‌چان پلدختر آتش‌سوزی به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای مردمی و اداره منابع طبیعی با وسایل ابتدایی بیل و شاخه و برگ درختان ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه مهار شد. پس از مهار آتش در بامداد چهارشنبه، ساعت ۱۵ همان روز دوباره آتش‌سوزی به علت وزش باد آغاز شد.

هنوز ساعاتی از مهار آتش نگذشته بود که روز گذشته همین منطقه دوباره شاهد وقوع آتش‌سوزی گسترده دیگری بود تا بخش مهمی از مراتع و جنگل‌های بکر لرستان از دست برود.وقوع آتش‌سوزی‌های گاه و بیگاه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، چرای بی‌رویه دام، تعرض به عرصه‌های طبیعی و تغییر کاربری‌ها، خسارات خشکسالی و ریزگردها و اجرای پروژه‌های عمرانی غیرکارشناسی هرکدام زخمی را بر تن زاگرس زده‌اند تا به گفته سیدمحمد قاسمی، دبیر کارگروه صیانت از جنگل‌های لرستان سالانه ۱۲ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان نابود شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها