اخبار کوتاه

مراسم سوگواری مولای متقیان در حسینیه امام خمینی(ره)

در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۴۹۷۷
مراسم سوگواری مولای متقیان در حسینیه امام خمینی(ره)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم بعد از اقامه نماز ظهر، شرکت‌کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام به سوگواری پرداختند.

رئیس مجلس، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه «روز قدس»

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران مصادف با روز قدس توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی اقامه می‌شود.به گزارش فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود.

روحانی پنجشنبه به روسیه می‌رود

حسن روحانی، پنجشنبه این هفته به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس به روسیه سفر می‌کند.

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهارکرد: این اجلاس دوروزه خواهد بود و برای ریاست محترم جمهوری برنامه فشرده‌ای پیش‌بینی شده است.معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با بیان این‌که سازمان همکاری‌های بریکس شامل کشورهای روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و برزیل است، تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی در روز اول اجلاس سازمان همکاری‌های بریکس به عنوان مهمان اختصاصی حضور و سخنرانی خواهد داشت

اسماعیلی ادامه داد: روز دوم اجلاس نیز به سازمان همکاری‌های شانگهای اختصاص دارد و رئیس‌جمهور در این اجلاس نیز به عنوان یکی از سخنرانان اصلی سخنرانی می‌کند.وی اضافه کرد: دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه با تعدادی از سران کشورهای عضو اجلاس شانگهای و بریکس نیز از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به روسیه است.معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همزمان با حضور روحانی، اجلاس سران اوراسیا نیز برگزار خواهد شد.گفتنی است، شهر اوفا در روسیه، روزهای پنجشنبه و جمعه، میزبان سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس و اوراسیا خواهد بود.

شناسایی هویت پیکر یکی از ۱۷۵ شهید خط‌شکن

هویت پیکر مطهر یک شهید از عملیات خیبر و پیکر مطهر یکی از ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده‌اند و پیکر آنها با دستان بسته بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان در یک گور دسته‌جمعی در ابوفلوس تفحص شد، شناسایی شد.

به گزارش تسنیم، شهید سیدجلیل میری ورکی، فرزند سیدقاسم از خط‌شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسید. او متولد 6 فروردین سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. او اعزامی لشکر 25 کربلا بود که در جبهه به عنوان یک تک‌تیرانداز فعال بود و به عنوان خط‌شکن کربلای 4 در این عملیات به شهادت رسید. حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.همچنین «شهید محمد علی‌بمانی» یکی از 270 شهید تازه تفحص شده است که متولد قزوین بوده و از آنجا به جبهه اعزام شده است. شهید محمد علی‌بمانی، سوم شهریور 1329در شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362در جزیره مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما اثری از پیکرش به دست نیامد و از همان سال در شمار شهدای مفقود جای گرفت. پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از گذشت 32 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها