جام جم ورزشی: رقابت های کوپا آمریکا امشب با برگزاری دیدار فینال بین آرژانتین و شیلی به پایان می رسد.
کد خبر: ۸۱۴۰۰۸
فقر و نداری ، گذشته مشترک ستاره های کوپا آمریکا

به گزارش جام جم ورزشی ، این دوره از رقابت های کوپا آمریکا نیز همانند دوره های گذشته مملو از ستاره های درخشانی بود که هر کدام برای خود اعتبار و شهرت زیادی در دنیای فوتبال دارند. یکی از این ستاره ها آرتورو ویدال هافبک تیم ملی فوتبال شیلی است که هم اکنون در یوونتوس بازی می کند که اخباری از پیوستن قطعی او به آرسنال شنیده می شود. ویدال اکنون یکی از برترین بازیکنان این دوره از رقابت های کوپا آمریکا به شمار می رود. اما شنیدن سرنوشت این فوتبالیست با استعداد اما جنجالی شنیدنی است. ویدال در می 1987 در سن خواکین محله کارگرنشین پایتخت شیلی یعنی سانتیاگو به دنیا آمد. ویدال که در فقر و نداری بزرگ شد فوتبال خود را در باشگاه گمنامی به نام "ملیپیا" آغاز کرد و سپس راهی کولو کولو دیگر باشگاه شیلیایی شد. این باشگاه سکوی پرتاب ویدال به فوتبال اروپا شد، بایرلوزکوزن باشگاهی بود که ویدال با آن فوتبال خود را در اروپا آغاز کرد. حالا پسری که در خانواده ای فقیر متولد شد به ستاره ای مطرح و البته متمول در فوتبال اروپا تبدیل شده است.

به گزارش دیلی میل ، گذشته ویدال گذشته مشترک بسیاری از ستاره های کوپا آمریکا است. در این رقابت ها به ندرت می توان بازیکن شاخصی را یافت که در رفاه بزرگ شده باشد. اکثر ستاره ها در محله ای فقیر نشین متولد شدند. تعدادی از آنها نیز از سنین کودکی مجبور به کار کردن بودند همانند دی ماریا که در کودکی مجبور به دستفروشی بود. مدل دیگر بازیکن شیلی نیز کاملا فقر را چشید و یا تیاگو سیلوا مدافع تیم ملی فوتبال برزیل و ماسکرانوی آرژانتینی ها. این کودکان فقیر اکنون میلیونرهایی دست و دلباز هستند که با توجه به سختی های خود در دوران کودکی به فقرا بسیار بذل و بخشش می کنند و به خصوص کودکان را مد نظر دارند.

رقابت های کوپا آمریکا فقط صرفا تماشای مسابقه فوتبال نیست، این رقابت ها صحنه رقابت بازیکنانی است که با استعداد فوق العاده خود بدون توجه به فقط به موقعیت کنونی رسیدند، موقعیتی که برای آنها شهرت و ثروت به همراه آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها