جراحی و برداشتن آپاندیس از جمله درمان‌هایی است که از سال‌های قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته، ولی مطالعات اخیر نشان می‌دهد جراحی تنها روش درمان آپاندیس نیست و سه چهارم افراد مبتلا با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها قابل درمان‌اند و این روش دارویی می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش تهاجمی برداشتن آپاندیس شود. در حال حاضر، عمل برداشتن آپاندیس روشی معمول و جاافتاده در دنیای پزشکی محسوب می‌شود، ولی حدود 80 درصد بیماران نیازی به انجام این عمل ندارند و تنها در موارد نادر، نیاز به عمل اورژانسی وجود دارد.
کد خبر: ۸۱۲۹۱۶

یک نوع آپاندیس که در مرحله اورژانسی قرار دارد به عمل جراحی نیاز دارد ولی نوع خفیف آن بدون عمل و با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها هم قابل درمان است. حدود 80 درصد آپاندیس‌ها را نوع خفیف آن تشکیل می‌دهند. نوع شدید آپاندیس می‌تواند باعث پارگی شود و تنها راه درمان، برداشتن آن است. تشخیص نوع آپاندیس و انتخاب روش درمانی از طریق سی‌تی اسکن تعیین می‌شود.

محققان 530 بیمار مبتلا به آپاندیس حاد را مورد آزمایش قرار دادند و عمل جراحی و دوره 10 روزه مصرف آنتی‌بیوتیک را روی آنها بررسی کردند. آنها دریافتند که در 99.6 موارد عمل جراحی برداشتن آپاندیس با موفقیت انجام می‌شود و از میان بیمارانی که تحت درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها قرار گرفتند، 73 درصد نیازی به عمل جراحی نداشته‌اند. با وجود این، 27 درصد بیمارانی که با آنتی‌بیوتیک درمان شدند بعد از یک‌سال درمان تحت عمل جراحی قرار گرفتند و آپاندیس آنها برداشته شد و این تأخیر ایجاد شده عوارضی را در پی نداشت. سالانه بیش از 300 هزار عمل جراحی برداشتن آپاندیس در آمریکا انجام می‌شود با وجود این، بخش زیادی از این بیماران تنها با درمان‌های آنتی‌بیوتیکی قابل درمان‌اند. در واقع درد، هزینه بالا و خطرات عمل جراحی که بیماران را تهدید می‌کند، عمده‌ترین دلیلی است که افراد را به سمت مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها سوق می‌دهد.

منبع: webmd.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها