امکان پذیرش دانشجوی خارجی برای همه دانشگاه‌های مادر

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان از تدوین آیین‌نامه دانشجویان غیرایرانی غیربورس خبر داد و اعلام کرد طبق این آیین‌نامه، همه دانشگاه‌های مادر می‌توانند دانشجوی خارجی بگیرند.
کد خبر: ۸۱۲۴۸۳

صمد حاجی جباری در گفت‌وگو با مهر افزود: آیین‌نامه دانشجویان غیرایرانی غیربورس، چارچوب پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه شخصی را در دانشگاه‌های کشورمان مشخص می‌کند.

وی افزود: براساس این آیین‌نامه شرایط پذیرش و مسائل بررسی علمی این دانشجویان به‌عهده دانشگاه ها قرار داده شده است و اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان نیز بر این مساله نظارت خواهد داشت.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: تمام دانشگاه‌های مادر در استان‌ها که شامل حدود ۳۵ دانشگاه می‌شود و حدود هشت دانشگاه در استان تهران، از شاخص‌های لازم برای پذیرش دانشجوی خارجی برخوردار است و می‌توانند دانشجوی خارجی پذیرش کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد دانشجویان غیرایرانی غیربورس نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده بود؛ یعنی 1100 دانشجو به 3500 نفر دانشجو افزایش یافته بود که امیدواریم امسال این رقم به8000 نفر افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها