در حالی که شایعه‌پراکنی‌های فیلترینگ تلگرام به اوج رسیده و به نقل از وزارت ارتباطات گفته شده است تلگرام از امشب فیلتر می‌شود، اما سخنگوی وزارت ارتباطات رسما این موضوع را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۱۲۴۵۴

به گزارش تسنیم، از روزگذشته موج پیامکی جدیدی در شبکه اجتماعی تلگرام مبنی بر فیلترینگ این شبکه به راه افتاده که کاربران این شبکه را نگران کرده است.در واکنش به این شایعات، محمدرضا فرنقی‌زاد، سخنگوی وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات به تسنیم گفت: کاربران به شایعاتی که در گروه‌های اجتماعی مطرح می‌شود توجه نکنند برای این‌که این سخنان واقعیت ندارد.وی افزود: از سویی اگر قوه قضاییه تصمیم به فیلترینگ شبکه‌ای داشته باشد، می‌تواند به صورت مستقیم اقدام به فیلترینگ کند بدون این‌که وزارت ارتباطات در جریان باشد.

اعلام نحوه شکایت از کیفیت اینترنت

از سوی دیگر، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه تجمیعی سنجش سرعت و کیفیت خدمات اینترنت در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان خبر داد.

غلامرضا داداش‌زاده گفت: با توجه به اهمیت موضوع اندازه‌گیری و کنترل سرویس ارائه شده به مشترکان اینترنت پرسرعت، تمامی اپراتورهای WiMAX، PAP و شرکت مخابرات ایران ملزم شدند ابزارهای معتبر سنجش سرعت و کیفیت را روی پورتال خود نصب و راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به این‌که لینک تجمیعی دسترسی به این سامانه در سایت رگولاتوری ایجاد شده است، افزود: کاربران اینترنت پرسرعت می‌توانند با استفاده از این ابزارها و انجام تست سرعت و کیفیت، ضمن اطمینان از وضعیت سرویس دریافتی خود، براساس تست‌های انجام شده در فرآیند نظارت و ارزیابی کیفیت اپراتورها مشارکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها