عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با جام جم آنلاین؛

اعراب شاهد قدرت، حماسه و دفاع ما از خاک و ناموسمان باشند

استفاده دوباره عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

جنگنده‌های عربستان سعودی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به مناطقی در استان الجوف، واقع در شمال یمن حمله کردند. بر اساس این گزارش، در این حمله مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی در این استان از بین رفته است. عربستان سعودی همچنین تائید کرد یک افسر ارتش این کشور بر اثر اصابت گلوله خمپاره که از یمن شلیک شده بود، در مناطق مرزی با یمن کشته شده است. بر اساس این گزارش، در این حمله تعداد دیگری از نظامیان ارتش عربستان زخمی شدند.
کد خبر: ۸۱۲۴۰۲

با ادامه حملات متجاوزانه عربستان سعودی، شاخه حزب الاصلاح یمن در استان حجه ضمن محکوم کردن تجاوزات آل سعود اعلام کرد از حزب «الاُم» که تائیدکننده این تجاوزهاست، جدا می‌شود . شایان ذکر است در بمباران هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به المحابشه ـ که روز شنبه صورت گرفت ـ ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. شاخه حزب الاصلاح در المحابشه، ضمن توصیف حملات سعودی به تجاوزهای ددمنشانه، اهالی این منطقه را به وحدت و یکپارچگی برای کمک رسانی به خسارت دیدگان دعوت کرد.

این خبرها درحالی است که یک عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن می‌گوید جریان‌های سیاسی این کشور هم اکنون در حال رایزنی درباره تشکیل یک دولت مشارکت ملی هستند. حمزه الحوثی تاکید کرد: جریان‌های سیاسی یمن هم‌اکنون درباره تشکیل دولت بر مبنای مشارکت ملی همه گروه‌های سیاسی شرکت کننده در مذاکرات ژنو، رایزنی می‌کنند.

همچنین منابع خبری استان عدن از عقب‌نشینی محدود نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از گارد ریاست جمهوری و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن و انصارالله از این استان خبر دادند. این در حالی است که عربستان متجاوز صبح روز گذشته نیروهای مزدور خود را از طریق زمینی و دریایی به بندر البریقه اعزام کرد و به بمباران عدن توسط جنگنده‌های متجاوز خود همراه با گلوله‌باران این شهر از سوی کشتی‌های مستقر در خلیج عدن پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها