چقدر دور و برتان را آدم‌هایی پر کرده‌اند که مدام ناله می‌کنند و از همه چیز ناراضی‌اند؟ آدم‌هایی که وقتی حالشان را می‌پرسید: «بد نیستم» نصفه و نیمه‌ای تحویلت می‌دهند و پشتش آه بلندی می‌کشند و اگر گوش شنوای درددلشان شوید انگار سنگین می‌شوید و ناامید، آنهایی که خوراک روز و شبشان حسرت است و غصه.
کد خبر: ۸۱۲۲۰۰
خندوانه یا مفهوم زندگی

چقدر برخورد دارید با آدم‌هایی که عصبانی‌اند و مدام بد و بیراه می‌گویند آنهایی که برای بداخلاقی نیاز به دلیل و علت ندارند، همان‌هایی که اگر اول صبح ببینی‌شان، نگران آخر روزت می‌شوی. یا آدم‌های خسته، کسل، بی‌حوصله که در برابر هر پیشنهادی برای تغییر یا تحرک جمله «حال ندارم» را زمزمه می‌کنند و منتظر رخداد معجزه‌ای در زندگی به دوردست‌ها چشم دوخته‌اند.

و چقدر دور و برتان آدم‌هایی دارید که لبخند می‌زنند، حالشان را که می‌پرسید خدا را شکر محکمی می‌گویند و باز هم لبخند می‌زنند؟ آدم‌هایی که برایت جوک تعریف نمی‌کنند، طنازی نمی‌کنند؛ اما با آنها می‌خندید و شادی می‌کنید، آنها انگار انرژی، شادی و امید در فضای اطرافشان پراکنده می‌کنند. آدم‌هایی که اگر از مشکلات و ناکامی‌هایشان بگویند می‌خندند و تو را هم می‌خندانند.

گذشته برایشان گذشته و شاید شبیه یک داستان بامزه به آن نگاه می‌کنند که کسی برایشان تعریف کرده یا جایی خوانده‌اند و از آن درس گرفته‌اند. کسانی که برای شاد بودن نیاز به دلیل ندارند شادی در درون آنهاست.

مانند همه ما غم و غصه و مشکل دارند اما شاید همیشه با خود زمزمه می‌کنند نگران نباش شاد باش یا شاید هم به خود می‌گویند بخندم و بمیرم بهتر است یا نخندم و بمیرم. همان‌هایی که بعد از دیدنشان انگار زندگی زیباتر و رنگی‌تر می‌شود و سختی‌ها شبیه غول‌های بازی‌های رایانه‌ای جذاب می‌شوند.

آدم‌هایی که اگر دور و برتان نیستند شاید در خندوانه پیدایشان کنید. رامبد جوان سری دوم خندوانه را مدتی است روی آنتن برده است.

برنامه‌ای با رویکرد نه‌فقط طنز بلکه آموزش شاد بودن و شاد زیستن با مهمان‌هایی که همه شغل‌های جدی و مهم دارند و با آنها متوجه می‌شویم جدی بودن منافاتی با شادی ندارد و در سخت‌ترین شرایط هم می‌توان لبخند زد. آدم‌هایی که از زندگی آموخته‌اند روبه‌رو شدن با دردسردها با لبخند آسان‌تر است.

در آن صورت اگر پیروز این نبرد هم نباشید، لااقل تفریح کرده‌اید. کسانی که معجزه لبخند آنها را به آرزوهایشان رسانده، آنهایی که با نیروی شادی درونی خود و اعتماد به نفس پنج ثانیه از پشت این قاب جادویی فقط برای شما صمیمانه لبخند می‌زنند و از انرژی خود به شما هدیه می‌دهند.

برای مثل آنها بودن راه سختی در پیش ندارید فقط کافی است مقاومت نکنید و هدیه مهمان را پذیرا باشید و با خنده‌های رامبد جوان و تماشاچی‌هایش بخندید و کف بزنید.

با آنها آواز بخوان و تمرین خنده کن و رودربایستی را کنار بگذار، با خودت راحت باش، بگذار لبخند در تمام لحظات زندگی‌ات ته‌نشین شود آن وقت امید جایگزین تمام نگرانی‌ها و غم‌هایت می‌شود و با تمام وجود آن را حس می‌کنی.

هیچ چیز، هیچ چیز این دنیا ارزش رفتن لبخند از لب‌هایت‌ را ندارد و یاد می‌گیری برای لبخند زدن نیاز به جوک و لطیفه و طنز نداری. خود زندگی معجون خنده و شادی است اگر واقعا بخواهی.

جام‌جم - طیبه زهرایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
اینا همه درست، ولی برنامه خندوانه خیلی برنامه بی محتوایی.

نیازمندی ها