معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور با اشاره به این که مشترکان پرمصرف مشکلاتی را در برنامه آبرسانی ایجاد می‌کنند، گفت: وزارت نیرو موضوع افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف را پیگیری خواهد کرد.مشترکان پرمصرف کسانی هستند که 50مترمکعب به بالا آب مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۰۸۶۵

به گزارش تسنیم، رحیم میدانی دیروز در نشست خبری درخصوص افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف، افزود: طبق قانون سال 94 میزان تعرفه خدمات آب و فاضلاب توسط شورای عالی اقتصاد تعیین می‌شود و پیشنهاد افزایش پلکانی به این شورا نیز ارائه شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: پیگیر این هستیم در تعرفه‌های ابلاغی سال جاری در هر پنج مترمکعب اضافه مصرف از مصارف بالای 40 مترمکعب، شیب پلکانی محاسبه مصرفی زیاد باشد. وی ادامه داد: این پیشنهاد در حال بررسی است و امیدواریم در ماه جاری مصوبه را دریافت کنیم.میدانی خاطرنشان کرد: 72 درصد مصرف‌کنندگان در بخش آب‌شرب مصرف معقول دارند و پرمصرف‌ها نباید با مصرف بی‌رویه خود به زندگی عادی این 72 درصد آسیب برسانند. وی درباره دلایل تاخیر مصوبه جریمه آب مشترکان پرمصرف، افزود: وزارت نیرو می‌تواند موضوع را پیگیری کند، ولی به‌نظر می‌رسد مسئولان تلاش دارند از زاویه فرهنگ‌سازی و اصلاح روش‌های مصرف موضوع را پیگیری کنند و رسانه‌ها می‌توانند این موضوع را پیگیری کرده تا منجر به تصمیمات شود.معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور درخصوص اختلاف نظرهای صورت گرفته در زمینه سد گتوند نیز گفت: از نظر وزارت نیرو راه‌حل خارج کردن آب شور از این سد احداث مخزن بود، ولی برخی این دیدگاه را داشتند که باید سد برچیده شود که به نظر می‌رسد از لحاظ اجرایی توجیهی ندارد.میدانی افزود: بررسی این مساله به عهده موسسه تحقیقات آب دانشگاه تهران گذاشته شده که منتظر نتیجه آن هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها