نمایش‌های رادیویی «چشم بسته با تریل 400» و «چمران یاخچی اوغلان» ویژه شهادت دکتر مصطفی چمران از رادیو نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۳۱۴
بزرگداشت شهید چمران در رادیو

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «چشم بسته با تریل 400» را جواد تبخ جاوید نوشته و روایت موتورسواری است که به جبهه رفته با شهید چمران آشنا میشود و شاهد شهادت اوست. این نمایش رادیویی به کارگردانی حمید منوچهری و با هنرمندی مجید حمزه، اکبر ملایی، مهدی گیاهی، محمودرضا قدیریان، محمد یگانه و محمدرضا قلمبر ساعت 11و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش میشود.

نمایش «چمران، یاخچی اوغلان» نوشته علیرضا حنیفی درباره آزادی سوسنگرد از دست دشمن بعثی به فرماندهی دکتر چمران است که فردا ساعت 17 پخش میشود. در این نمایش رادیویی بازیگرانی چون مهدی نمینیمقدم، ایوب آقاخانی، محمد آقامحمدی، امیر منوچهری، مهرداد مهماندوست و احمد گنجی به ایفای نقش میپردازند و کارگردانی آن را فریدون محرابی برعهده دارد.

رادیو ایران هم برای بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران ویژهبرنامهای را تدارک دیده و سعی کرده همرزمان این شهید را به برنامه سردار عارف دعوت کند.

آرمان ستوده، تهیهکننده ویژه برنامه «سردار عارف » گفت: در این ویژهبرنامه سه برش از زندگی شهید چمران روایت میشود. «تحصیل در آمریکا»، «آموزشهایی که در لبنان گذرانده» و «آمدن به ایران» غائله کردستان و جنگ تحمیلی از موضوعاتی است که پرداخته میشود. در این رابطه با مهدی چمران برادر شهید چمران که در حال حاضر رئیس شورای اسلامی شهر تهران است و همرزمانش محمد نخستین و احمد کاویانی از نزدیکان شهید چمران و کسی که فرمانده این شهید بزرگوار بودند، گفتوگو میشود. این برنامه امروز ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها