روسیا الیوم از تلاش گروه تروریستی داعش برای دست یافتن به سلاح های کشتار جمعی از جمله بمب اتمی خبرداد.
کد خبر: ۸۰۹۵۶۸
داعش، به دنبال دستیابی به سلاح اتمی

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: گروه داعش با استفاده از شعار «دولت اسلامی باقی است و گسترش خواهد یافت» افراد افراطی را از همه مناطق جهان به سوی خود جذب می کند. البته باید گفت داعش فقط به جذب نیروهای افراطی نپرداخته است بلکه به دنبال دستیابی به سلاح های کشتار جمعی است تا از این طریق بتواند قدرت تخریبی خود را افزایش دهد.

اسامه الحمد گزارشگر این شبکه در این باره گفت: امروز مناطق تحت سیطره داعش از عراق و سوریه آغاز می شود و به دیگر کشورها مانند لیبی و مناطق ادامه می یابد. بر اساس گزارش های اطلاعاتی کشورهای مستقل (کشورهای شوروی سابق) بین دو هزار تا پنچ هزار نفر از شبه نظامیان گروه داعش از اتباع کشورهای مستقل است.این در حالی است که ده ها هزار نفر از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه شدند. دولت ترکیه از ورود و خروج چنین افرادی به مرزهایش چشم پوشی می کند.

آخرین فرد داوطلب برای پیوستن به گروه داعش باربرا کارولوفا دختر دانشجوی فلسفه نوزده ساله روس است. گفتنی است پیش از این دایانا رمضانوف دختر تبعه روس و داغستانی الاصل که از طریق ترکیه وارد سوریه شده بود با یک عضو داعش چچنی ازدواج کرد. این چچنی در یکی از درگیری ها کشته شد.

این در حالی از آلمان درباره پیوستن دویست هزار نفر به داعش در لیبی هشدار داد. برلین این مسئله را چالش جدی برای مرزهای کشورهای اروپا قلمداد کرد.

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی ایندپندنت نوشت، گروه داعش امکانات مالی گسترده ای در اختیار دارد. این گروه خواهد توانست در کمتر از یک سال بمب اتمی خریداری کند.

الکساندر نوویکوف رئیس مرکز مبارز با تروریسم کشورهای مستقل دست یافتن گروه داعش به مواد و تجهیزات لازم برای ساخت بمب اتمی را بعید نمی داند.

پاسخ ایران به شایعه همکاری با طالبان

سفیر ایران در افغانستان با رد شایعات مربوط به همکاری ایران با گروه تروریستی طالبان، به خبرنگار وال‌استریت ژورنال گفت که ایران نه از طالبان و نه از هیچ گروه تروریستی دیگری حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس «محمدرضا بهرامی» در گفت‌وگو با تلویزیون طلوع نیوز افغانستان، طالبان و دیگر گروه‌های تروریست را ابزار تولید بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه ‌دانست و گفت که این گروه‌ها تهدیدی برای منطقه و جهان هستند.

وی اظهار داشت: ایران و طالبان هیچ رابطه‌ای ندارند؛ در راهبرد امنیتی ایران هیچ پیوندی با گروه‌های هراس افکن تعریف نشده و هرگونه ارتباط با این گروه‌ها به ضرر ایران، منطقه و خارج از منطقه است.

بهرامی گزارش چند روز قبل وال استریت ژورنال را درباره‌ تامین گروهی از طالبان توسط ایران در افغانستان برای رویارویی با داعش را بی‌بنیاد و غیر منطقی دانست.

وی افزود: این گزارش مستند نبوده و ادعاهای واهی را مطرح می‌کند.

سلاح راهبردی ارتش سوریه

رییس حزب التوحید العربی لبنان و وزیر سابق این کشور گفت: اگر سویداء به خطر بیافتد، ارتش سوریه سلاح راهبردی به‌کار خواهد برد که تا کنون از آن استفاده نکرده است و بشار اسد رییس جمهور بر این موضوع تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وئام وهاب تاکید کرد: محاسبات ولید جنبلاط نماینده پارلمان لبنان در این خصوص اشتباه است. پیامدهای حادثه جبل الشیخ برای لبنان فراتر از پیامدهای وقایع سویداء است.

وهاب در گفت و گو با ”MTV” ابراز داشت: سویداء سقوط نخواهد کرد و سوریه می تواند 100 هزار نیرو گردآوری کند.

وی خاطرنشان کرد: حمله گروهک های تروریست به الثعله، غیرت دروزها را برانگیخت و باعث شد تا آنها در کنار ارتش سوریه به نبرد با تروریستها بپردازند.

وی خطاب به دروزهای جهان گفت: هر کس ذره ای شرف دارد، باید هر آنچه طلا دارد بفروشد و به دروزی های سویداء کمک کند. هر کس به آنها کمک نکند، منافق است. ما امروز در برابر یک چالش سرنوشت ساز قرار داریم. ما برای کسی نمی جنگیم، بلکه فقط بخاطر حفظ هویت خودمان می جنگیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها