عفت مرعشی همسر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟ گفت: حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته بازی.
کد خبر: ۸۱۰۳۶۱
استفاده از داعش برای حمله به شیعیان عربستان تا اعتراض همسر هاشمی به حکم فرزندش

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ادامه داد: بروید و همین را بزنید.

عفت مرعشی اظهار داشت: بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت که، "پدرسوخته بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته بازی بود و حکم نیست."

استفاده از داعش برای حمله به شیعیان عربستان

عربستان سعودی برای اجرای حملات تروریستی برضد شیعیان از گروه تروریستی داعش کمک می گیرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی عراقی المسله، در گزارش سازمان عدالت و توسعه که در بخش تروریسم بین المللی تحقیق می کند آمده است دستگاه اطلاعات رژیم سعودی شروع به کمک گرفتن از گروه داعش در عراق و سوریه و انتقال مخفیانه شماری از اعضای این گروه و اعضای گروه جیش الاسلام از سوریه به عربستان کرده است تا علیه شیعیان در داخل کشورهای خلیج (فارس) دست به حملات تروریستی بزنند.

در گزارش سازمان عدالت و توسعه آمده است، رژیم سعودی سال هاست اقدام به آموزش دادن شمار زیادی از شبه نظامیان سلفی در کشورهای پاکستان و افغانستان از جمله شبه نظامیان سنی جندالله و دیگر سازمان ها با هدف دست زدن به عملیات تروریستی در داخل ایران، لبنان، عراق و سوریه کرده است و از این سازمان ها برای جنگیدن با حوثی ها تحت عنوان مقاومت مردمی استفاده می کند. همچنین دستگاه اطلاعاتی سعودی، اعضای القاعده در یمن را برای جنگ با حوثی ها به خدمت گرفته است.

عبور آمریکا از خطوط قرمز در مقابل ایران

روزنامه نیویورک پست نوشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، از یکی دیگر از خط قرمز خود گذشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، چاپ آمریکا روز شنبه در سرمقاله‌‌ای به قلم هیأت تحریریه خود نوشت: باز هم از یکی دیگر از خطوط قرمز اعلام شده توسط باراک اوباما عبور شد، اما اینبار تیم اوباما از این خط قرمز گذشت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، که رهبریت تیم اوباما را عهده دار است، این هفته از یکی از شرایط الزامیِ گذشتهِ خود برای ایران صرفنظر کرد و آن بود که وی تهران را ملزم می دانست که حسابِ تمام فعالیت های هسته ای گذشته ی خود را پس دهد و پاسخگوی آن فعالیت ها باشد. گویی جان کری اظهارات گذشته خود را فراموش کرده است زیرا اکنون می گوید: ما روی این مسئله متمرکز نشده ایم که ایران مشخصاً حساب آنچه قبلاً در یک برهه زمانیِ خاص یا برههِ دیگر انجام داده است را پس بدهد.

این اظهارنظر جان کری چرخشی صد و هشتاد درجه از آن چیزی است که وی فقط چند هفته پیش مطرح کرده بود. در ماه آوریل، هنگامی که خبرنگاران از جان کری درباره اصرار (آمریکا) بر این که ایران باید از فعالیت های گذشتهِ نظامیِ مرتبط با مسائل هسته ای خود، پرده بردارد، سؤال کردند، وی پاسخ داد: آنان (مقامات ایرانی) باید این کار را انجام دهند. این کار انجام خواهد شد. اگر قرار باشد توافقی به دست آید، این کار انجام می شود.

عربستان، گرفتار در گرداب خودساخته

عربستان، امروز در گرداب مشکلات خودساخته داخلی و خارجی گرفتار شده و بسیاری از این مشکلات ناشی از سیاست هایی است که از داخل کاخ های آل سعود بیرون می آید.' این بخشی از مقاله ای است که اخیر نشریه 'آسیا تایمز' منتشر کرده است.

در این مقاله به قلم 'سلمان رفیع شیخ' نوشته شده است: چند سال پیش، تلاشی که عربستان برای براندازی دولت سوریه و به زیر کشیدن بشار اسد آغاز کرد، اکنون به تهدیدی برای خود آل سعود تبدیل شده است. امروز داعشی ها خود را به پشت درهای خانه آل سعود رسانده اند و از نوامبر سال 2014 تا کنون، چند بار عربستان را مورد حمله قرار داده اند و امروز به فکر اشغال عربستان هستند.

نویسنده می افزاید: داعش، با هدف انجام جنگ نیابتی عربستان علیه ایران در خاورمیانه ایجاد شد و هرگز قرار نبود که به تهدیدی برای خود عربستان تبدیل شود. اما امروز داعش به یک نگرانی جدید برای آل سعود تبدیل شده است.

در ادامه مقاله آمده است: تلاش های عربستان برای ضربه زدن به ایران، تنها به جنگ نیابتی علیه این کشور در خاورمیانه محدود نمی شود. آل سعود همچنین تلاش کرد تا با پایین آوردن بهای نفت در بازارهای بین المللی، اقتصاد ایران را هدف قرار دهد. عربستان که نگران پیشرفت سریع اقتصادی ایران بعد از امضای احتمالی توافقنامه هسته ای میان ایران و آمریکا است، قصد داشت با پایین آوردن بهای نفت، امکان رشد اقتصادی سریع را از ایران در دوره بعد از توافق هسته ای، بگیرد.

در ادامه این مقاله آمده است: به هرحال، افت شدید بهای نفت در بازارهای جهانی باعث بحران در داخل خود عربستان شده است و به دلیل این بحران، این کشور با نرخ بیکاری 35 درصدی مواجه است.

ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون

رییس بنیاد امید ایرانیان، گفت: اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی جز اجماع و ارایه یک لیست واحد ندارند.

محمد رضا عارف در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به این سوال که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد اجماعی بودیم که منجر به پیروزی شد، آیا در انتخابات مجلس نیز امکان چنین اجماعی بین اصلاح طلبان و اعتدالگراها وجود دارد؟ افزود: من واژه ائتلاف را برای آن مقطع به کار می برم، اگر در سال 92 به صورت اختیار این ائتلاف اتفاق افتاد و نتیجه را دیدیم، برای سال 94 ضرورت است؛ ما ضرورت اجماع را داریم نه ائتلاف.

وی ادامه داد: اگر این اجماع حاصل شود، آن وقت بحث ائتلاف را با بخشی از اصولگرایان میانه رو و معتدل دنبال می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آخرین هماهنگی های اصلاح طلبان برای انتخابات گفت: هنوز وارد مصداق نشده ایم و اکنون زود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها