با حکم دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی؛

پسر عطاالله مهاجرانی بازداشت شد

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس نوشت: عربستان سعودی پسر عطاء الله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلیس بورسیه کرده بود.
کد خبر: ۸۰۹۹۲۵
پسر مهاجرانی بورسیه عربستان در انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس یکی از اسناد سری وزارت امور خارجه عربستان که در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شد، وزارت دارایی این کشور بر اساس درخواست عطاء الله مهاجرانی اعطای بورسیه به پسر او را برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه «وارویک» انگلیس پذیرفته است.

بر اساس این سند عربستان پرداخت هزینه شصت و پنج هزار پوندی تحصیل علی مهاجرانی در دانشگاهی در انگلیس را پذیرفته است که شامل دوازده هزار و صد و پانزده پوند هزینه سالانه تحصیل به مدت چهار سال (2015-2011) و چهار هزار و دویست و پنجاه و شش پوند به عنوان هزینه مسکن است.

پیوست این سند چکی به مبلغ شانزده هزار و سیصد و هفتاد و یک پوند به عنوان هزینه یک سال تحصیل و اقامت علی مهاجرانی در انگلیس بوده است.

چرا پوتین پسر شاه سعودی را به کرملین راه نداد؟

کارشناسان روس میگویند انتقال محل دیدار با محمد بن سلمان از کرملین به حاشیه نشست سن پترزبورگ، یک پیام روشن داشت و آن اینکه مسکو شاید حاضر به همکاری اقتصادی با ریاض باشد، اما عربستان را شریک سیاسی خود نمیداند.

به گزارش فارس، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه 18 ژوئن (برابر با 28 خرداد) با هیئتی راهی مسکو شد. دیداری که در مطبوعات منطقه و روسیه بازتاب فراوانی داشته و تحلیل های متعددی از آن شده است.

به نوشته «ژئوپلیتیک» روسیه، موکول کردن دیدار شاهزاده سعودی از مسکو به سن پترزبورگ بیانگر این نکته است که سعودی ها نتوانستند با پیشنهادهای اولیه خود نظر مساعد پوتین را جلب کنند که این اقدام برای پادشاهی عربستان سعودی بسیار تحقیرآمیز است، چراکه قبل از این، اغلب دیدارهای سیاسی سعودیها با هماهنگی باراک اوباما (رئیس جمهوری ایالات متحده) صورت می گرفت، اما گویا سلمان شاه این بار تصمیم گرفت مستقلانه عمل کند که البته پیامدهای آن بعدها مشخص می‌شود.

در واقع سعودیها با شتافتن به سوی پوتین به آمریکا کنایه می‌زنند و می‌خواهند ارزش خود را نزد آمریکایی‌ها بالا ببرند، اما از سوی دیگر، روس‌ها این تاکتیک عربستان را از قبل شناسایی کردند و اکنون ضربه غیرمنتظره به پادشاهی ریاض وارد کردند که بنا به گفته مطبوعات عربستان، مقامات سعودی از این اقدام پوتین واقعا عصبانی شدند.

ایران را بین ذلت و دنیا مختار کرده اند

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی از دولتمردان درخواست کرد به این شهدا و این مردمی که به پاس این شهدا چنین تجلیلی کرده‌اند بیشتر توجه کنند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان در مراسم گرامیداشت کبوتران خونین بال، 175 شهید غواص در هیئت‌الرضا گفت: امروز دنیا ملت ایران را بین ذلت و دنیا مختار کرده است؛ آمریکا می‌گوید روی گزینه‌های ما یا جنگ است یا ذلت یا باید آنچه که ما می‌خواهیم شما بپذیرید. مثلاً می‌گویند مراکز نظامی شما باز باشد و ما بتوانیم هر چه شما دارید را ببینیم و هروقت خواستیم شما را بمب‌باران کنیم. یا می‌گویند این ذلت را باید بپذیرید که دانشمندان شما باید بیایند پیش ما و بازجویی پس دهند یا جنگ را شروع کنیم؛ یعنی می‌خواهند بگویند دو گزینه بیشتر ندارید.

وی در مورد پیام تشییع شهدای غواص اظهار داشت: دولتمردان ما هم باید به این شهدا و این مردمی که به پاس این شهدا چنین تجلیلی کرده‌اند بیشتر توجه کنند، خدا می‌داند هیچ یک از مسئولان باورشان نمی‌شد که اینقدر مردم از شهدا تجلیل بزرگی را به عمل آورند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: دولتمردان می‌گویند مردم خسته شده‌اند، اگر شما خسته شده‌اید و تن به دنیا داده‌اید چرا به مردم تهمت می‌زنید، این مردم هنوز هم همان مردمی هستند که وقتی شهید می‌آورند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی بلند می‌شوند و به استقبال شهدا می‌روند چرا ترس خودتان را و دنیا‌طلبی خودتان را به پای مردم تمام می‌کنید.

افشای طرح آمریکا برای همکاری داعش

روزنامه مصری «الاخبار» با اشاره به سند محرمانه‌ای که اخیراً از اسناد سازمان سیا در مورد چراغ سبز آمریکا برای تشکیل یک «امارت سلفی» در شرق سوریه و ایجاد «دولت اسلامی» تحت رهبری القاعده منتشر شده، از اهداف آمریکا در حمایت از داعش پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه مصری در مقاله‌ای با عنوان «بازخوانی یک سند سری»‌ به قلم نبیل زکی با اشاره به سند مورد اشاره می‌نویسد: محتوای این سند که تاریخ آن مربوط به 12 آگوست 2012 است، پرده از دروغگویی واشنگتن در مورد مبارزه با سازمان‌های تروریستی برمی‌دارد و این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران غربی از مدت‌ها قبل بر نقش سازمان‌های اطلاعاتی غربی در تشکیل و آموزش گروه‌های تروریستی دخیل در جنگ سوریه تاکید می‌کردند؛ اما این سند خطرناک‌ترین سندی است که از سوی سازمان سیا منتشرشده و هرگونه شک و شبهه را از بین می‌برد که داعش برای واشنگتن و غرب صرفاً ابزاری برای تغییر نظام حاکم بر دمشق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها