حفره‌ای خطرناک در ساختار صفحه‌کلید سوییفت‌کی تلفن‌های سامسونگ

هشدار: 600 میلیون تلفن همراه در معرض خطر بسیار جدی هک

محققان امنیتی دریافتند که نرم‌افزار ویژه تایپ متنی در تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ یا همان سویفت‌کی، حفره امنیتی بسیار بزرگی را برای ورود هکرها باز می‌کند.
کد خبر: ۸۰۹۴۰۴
هشدار: 600 میلیون تلفن همراه در معرض خطر بسیار جدی هک

جام جم کلیک: سامسونگ از نظر آمار فروش در طول چند سال گذشته به شدت قدرت نمایی کرده است و به همین دلیل نیز هم‌اکنون شاهد حضور چندمیلیونی تلفن همراه هوشمند این شرکت در دستان کاربران هستیم ولی نکته‌ای که این رقم به وجود می‌آورد این است که هکرها علاقه بیشتری به محصولات محبوب دارند زیرا با هک کردن یک نمونه از یک محصول محبوب، چندین دستگاه را به صورت همزمان هک می‌کنند و مشابه همین اتفاق نیز برای تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ رخ داده است.

ساختار صفحه کلید سوییفت‌کی (تایپ کردن متن بدون برداشتن دست از روی صفحه نمایش) برای بسیاری از کاربران اندرویدی به یک جزء جدایی ناپذیر از تلفن همراه تبدیل شده است ولی اگر تلفن همراه شما سامسونگ است باید بدانید که این نرم‌افزار خطری بزرگ را برای شما به همراه داشته است.

متخصصان دریافته‌اند که این برنامه با بازگذاشتن پورت‌های امنیتی دستگاه موجب می‌شود که شرایط ایده‌آلی برای ورورد بدافزارها به سیستم مهیا شود و متاسفانه تقریبا تمامی تلفن‌های همراه اصلی سری گلکسی سامسونگ از این نرم‌افزار به عنوان یک برنامه از پیش نصب شده استفاده می‌کنند.

به این ترتیب متخصصان در ارزیابی خود اعلام کرده‌اند که حدود 600 میلیون تلفن همراه هوشمند سامسونگ در معرض خطر بسیار جدی هک شدن قرار دارند. شایان ذکر است که مشکل این نرم‌افزار این است که در هنگام دانلود کردن بسته‌های زبان‌های مختلف، سیستم را بر روی ورود بدافزار رها می‌کند. البته این مشکل تنها در نسخه سویفت‌‌کی موجود بر روی همراه‌های سامسونگ وجود دارد و دارندگان سایر دستگاه‌ها نیازی به نگران بودن نخواهند داشت.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها