حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....
به گزارش مهر، محققان دانشگاه هاروارد میگویند دخترانی که به میزان زیاد نوشابههای شیرین مصرف میکنند زودتر از دیگر دختران بالغ میشوند. این تحقیق با بررسی بیش از ۵۶۰۰ دختر ۹ تا ۱۴ ساله در سالهای ۲۰۰۱ - ۱۹۹۶ صورت گرفت و مشخص شد دخترانی که در روز بیش از یک و نیم قوطی نوشابه مصرف میکنند به طور متوسط 2.7 ماه زودتر از دخترانی که هفتهای کمتر از دو قوطی نوشابه مصرف میکنند وارد مرحله بلوغ میشوند.بلوغ زودهنگام دختران میتواند موجب بروز مشکلاتی مانند افسردگی آنها در دوران نوجوانی و سرطان سینه در بزرگسالی شود. علت اینکه چرا نوشابههای شیرین که نوشابههای گازدار و آبمیوههای صنعتی در صدر آنها قرار دارند موجب بلوغ زودرس دختران میشوند ،هنوز، مشخص نیست.
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....