وال استریت به روایت برادپیت

براد پیت برای فیلم تازه‌اش دوباره سراغ یک متن ادبی رفته و داستان نوول مایکل لوئیس به نام «بزرگ کوچولو» را تبدیل به یک فیلم سینمایی می‌کند. او در کنار بازی در نقش اصلی فیلم، تهیه‌کننده آن هم خواهد بود. شرکت فیلمسازی این بازیگر به نام پلان بی، «بزرگ کوچولو» را با همراهی شرکت مستقل فیلمسازی نیورجنسی تهیه خواهد کرد. گفته می‌شود این فیلم با هزینه تولید 20 میلیون دلاری ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۰۸۴۱۴
وال استریت به روایت برادپیت

کلید فیلمبرداری این درام اجتماعی تا یکی دو هفته دیگر زده می‌شود، قرار است کل صحنه‌های فیلم در نیواورلئان فیلمبرداری شود. منتقدان سینمایی می‌گویند موفقیت مالی و انتقادی «مانی بال» براد پیت، او را به فکر تولید فیلم تازه‌ای از کتاب دیگر از مایکل لوئیس انداخت. به این ترتیب، در طول پنج سال اخیر این دومین بار است که پیت برای ساخت یک فیلم به سراغ داستانی از این نویسنده می‌رود. کریستین بیل مرد خفاشی سینما، استیو کارل، رایان کاسلینگ، ملیسا لیو و ماریزا تومی بازیگران دیگری هستند که در کنار برادپیت در بزرگ کوچولو به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم برای نمایش عمومی در فصل بهار 2016 آماده خواهد شد. خط اصلی داستان فیلم درباره گروهی از سرمایه‌داران است که سال 2008 با یک بحران بزرگ اقتصادی روبه‌رو می‌شوند. در جریان بحران بزرگ وال‌استریت در این سال و مشکلات عظیمی که برای سرمایه‌گذاران اقتصادی به‌وجود می‌آید، شخصیت‌های اصلی داستان تصمیم می‌گیرند بازار فعالیت خود را کوچک‌تر و محدودتر کنند. هدف از این طرح، حفظ منابع مالی و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر است. مایکل لوئیس داستان خیالی خود را براساس یکسری از واقعیت‌های سال 2008 و بحران بزرگ وال‌استریت نوشت.

براد پیت در داستان فیلم، نقش یکی از این سرمایه‌داران بزرگ و طمعکار را بازی می‌کند که در فکر نجات سرمایه خویش است. آدام مک کی برای کارگردانی فیلم انتخاب شده است. او فیلم را براساس فیلمنامه اقتباسی چارلز راندولف کارگردانی می‌کند. نام کتاب مایکل لوئیس بسیار طولانی (و در حد یک جمله یک خطی) است و سازندگان فیلم، فقط بخش اول و کوچک آن را برای فیلم خود انتخاب کرده‌اند. منتقدان سینمایی عقیده دارند داستان کتاب لوئیس در کنار وجه اجتماعی و انتقادی خود، توانایی جذب عموم تماشاگران عادی سینما را هم دارد و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماها خواهد داشت. برای بسیاری از مردم عادی و تماشاگران آشنایی با بخش‌هایی از بحران سال 2008 وال‌استریت (که تا سال 2010 ادامه داشت) خالی از جذابیت نیست. بازیگرانی هم که از سوی براد پیت دعوت به بازی در نقش‌های مختلف فیلم شده‌اند، در بین تماشاگران سینما محبوبیت دارند.

کمپانی پارامونت در سال 2013 اعلام کرد قصد خرید امتیاز برگردان سینمایی کتاب لوئیس را دارد که سال 2010 منتشر شد و بلافاصله در صدر جدول پرخواننده‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

مسئولان کمپانی متوجه شدند براد پیت هم مایل است این کتاب را به فیلم برگرداند. این موضوع باعث شد تا کمپانی پارامونت به پیت پیشنهاد دهد آن را در شرکت فیلمسازی‌اش تهیه کند. پیت سال 2011 برای بازی در «مانی بال» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده بود. او که کتاب‌های لوئیس را سکه شانس خود می‌داند، از زمان موفقیت مالی مانی بال به دنبال برگردان سینمایی کتاب‌های این نویسنده بوده است.

مانی بال با حال و هوای ورزشی و شرح‌ حال‌گونه‌اش توسط بنت میلر کارگردانی شد. استیون زالیان، فیلمنامه‌نویس سرشناس هالیوود، کار نگارش فیلمنامه اقتباسی آن را به عهده داشت. این فیلم نامزد دریافت چند جایزه اسکار شد و در جدول گیشه نمایش آمریکای شمالی بالای 100 میلیون دلار فروش کرد. موفقیت مالی فیلم با نقدهای مثبت منتقدان همراه بود. براد پیت در داستان فیلم در نقش یک مربی ورزشی به نام بیلی بین ظاهر شد که سخت نگران باخت‌های تازه فیلم ورزشی خود در مسابقات سال 2011 است. او تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به هر قیمتی شده فاتح مسابقات پیش‌رو باشد. نمایش عمومی فیلم در عین حال با سر و صدا و جنجال هم همراه شد. برخی مقالات، پرسش‌هایی را در مورد صحت تاریخی و کاراکترهای آن مطرح کردند. براد پیت در سال‌های اخیر علاقه‌مند به کار روی پروژه‌های واقعی و رئالیستی شده و به عنوان تهیه‌کننده، فیلم‌های اجتماعی و رئالیستی را در شرکت فیلمسازی‌اش تهیه می‌کند. 12 سال بردگی و سلما، دو فیلم آخر این بازیگر در مقام تهیه‌کننده است که هر دو مضمون تند ضد تبعیض‌نژادی دارد. در حالی که اولی، نقبی به تاریخ آمریکا و دوران بردگی سیاهان در آمریکا می‌زند، دومی درباره راهپیمایی تاریخی سیاهان آمریکا در دهه 50 میلادی به دعوت مارتین لوترکینگ است. برادپیت در 12 سال بردگی به عنوان بازیگر مهمان در یک نقش کوتاه هم ظاهر شد.

موویز/ مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها