جام جم سرا- پژوهش‌های جدید محققان دانشگاه کانزاس آمریکا نشان می‌دهد مصرف روزانه آسپرین نه تنها جلوی لخته شدن خون را می‌گیرد بل‌که از بروز و عود مجدد سرطان پستان در زنان جلوگیری می‌کند. این سرطان از شایع‌ترین سرطان‌ها میان زن‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۷۴۷
خوردن روزانه آسپرین از بروز سرطان پستان پیشگیری می‌کند

به نقل از ساینس، آسپرین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این دارو علاوه بر جلوگیری از لخته شدن خون، خاصیت ضدسرطانی دارد.
مطالعه انجام شده در ژوئیه سال 2014 نشان داد که مصرف منظم آسپرین از سرطان روده بزرگ در زنان جلوگیری می‌کند. تحقیقات جدید علاوه بر تأیید نتایج قبلی، خاصیت ضد سرطانی این دارو را در مورد سرطان سینه نیز ثابت کرده است. این تحقیقات که با مطالعه بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده، نشان می‌دهد که مصرف روزانه آسپرین به مدت 15 روز، اندازه تومور سرطانی را 47 درصد کاهش داده است.
سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است. احتمال ابتلا به این نوع سرطان در زنانی که بستگان درجه اول آن‌ها به آن مبتلا بوده‌اند، بسیار بیشتر است. جهش در ژن‌های BRCA1 یا BRCA2 شایع‌ترین علت سرطان سینه ارثی است که از والدین منتقل می‌شود.
از هر ۸ زن آمریکایی، یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود. بر اساس پیش‌بینی انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود ۲۳۲ هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می‌شوند و بیش از ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.
سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهم‌ترین عوامل بروز این بیماری هستند. سرطان پستان در زنانی که در شهر زندگی می‌کنند، نسبت به زنان روستایی بسیار شایع‌تر است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Laboratory Investigation منتشر شده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها