پیش‌بینی پزشکان: سرطان از سال ۲۰۵۰ هیچ فرد زیر ۸۰ سالی را نمی‌کشد

برای جلوگیری از مرگ‌ومیر، فعلاً آسپرین بخورید

جام جم سرا:‌ پزشکان پس از تحقیقی تازه تأکید کردند که هنوز خوردن دوز پایین آسپرین یکی از مؤثرترین راههای پیشگیری از سرطان به شمار می‌رود اما آنها پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی سرطان دیگر موجب مرگ هیچ بیمار زیر ۸۰ سالی نخواهد شد.
کد خبر: ۷۶۱۵۴۷
برای جلوگیری از مرگ‌ومیر، فعلاً آسپرین بخورید

مطالعات گسترده اخیر نشان می‌دهد با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی و دانش رمزگشایی دی‌ان‌ای در درمان بیماری‌ها و بخصوص سرطان، این بیماری تا سال ۲۰۵۰ موجب مرگ هیچ فردی در سنین زیر ۸۰ سال نخواهد شد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالج لندن اعلام کرده‌اند که مصرف روزانه‌ دوز پایین آسپرین، ‌ یکی از موثر‌ترین راه‌ها برای مقابله با سرطان است و این دارو علاوه بر سرطان، احتمال حملات قلبی را در یک دوره ۱۵ ساله بین ۷ تا ۹ درصد کاهش می‌دهد و از آمار کلی مرگ و می‌ر‌ها نیز در طول دو دهه تا ۴ درصد می‌کاهد.

به نقل از روزنامه تلگراف، از سال ۱۹۹۰ تاکنون مرگ و می‌رهای کلی ناشی از سرطان ۲۰ درصد کاهش یافته است. این بدین معنی است که روند درمان سرطان در حال پیشرفت است و به طور موثری قابل درمان و حتی قابل پیشگیری است و همچنین با توجه به شناسایی تاثیر قابل توجه آسپرین در این زمینه‌ به خصوص در درمان سرطان پروستات، روند درمان شتاب چشمگیری گرفته است.

مطالعات اخیر نشان داده که تا سال ۲۰۵۰ تقریبا تمام مرگ و میرهای مرتبط با سرطان در کودکان و بزرگسالان زیر ۸۰ سال قابل پیشگیری است و این موضوع به دلیل تغییر سبک زندگی و همچنین دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در این زمینه با قابلیت رمزگشایی دی‌ان‌ای افراد و تولید داروهای مختص به هر فرد و استفاده از روش‌های درمانی منحصربه‌فرد و متناسب با الگوی ژنتیکی هر بیمار امکان‌پذیر خواهد بود.

کار‌شناسان معتقدند نکشیدن سیگار و کاهش وزن هر دو راه‌های موثر در کاهش احتمال ابتلا به سرطان هستند اما مصرف روزانه‌ ۷۵ میلی گرم آسپرین، موثر‌ترین و بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است.

پزشکان معتقدند به رغم خطرات آسپرین در ایجاد زخم معده و خونریزی‌های داخلی، فواید این دارو به ویژه در دوز پایین بیشتر از مضرات آن است. با این حال، جدا از بحث درمان، ‌تشخیص به موقع سرطان برای بهبود این بیماری بسیار ضروری است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها