پیش‌بینی گردوخاک برای برخی از استان‌های کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضع آب و هوای کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۰۷۲۴۳

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق کشور و نیز سواحل دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان نیز به طور لحظه‌ای وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وزش باد شدید از سمت کشور عراق خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان هوای غبارآلود و برخی ساعات همراه با باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است. همچنین در دو روز آینده شاهد وزش شدید باد، توفان و گرد و خاک در نواحی شمال شرقی، شرق و جنوب شرق کشورمان بویژه در منطقه زابل خواهیم بود.

به گفته وظیفه، در پی توفان حاره‌ای آشوبا در روزهای گذشته، بیشتر مناطق دریای عمان مواج بوده و در نیمه شرقی آن نیز وضع توفانی پیش‌بینی شده است که از شدت آن از روز یکشنبه کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا، نیمه غربی خلیج‌فارس و سواحل دریای خزر، مواج پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول درخصوص وضع هوای امروز پایتخت نیز اظهار کرد: آسمان تهران در این روز صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که در پاره‌ای از نقاط شاهد بروز پدیده گرد و خاک و در بعضی از ساعات نیز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها