درباره سریالی که مخالفان و موافقان زیادی داشت؛

گل و خار « شمعدونی»

کارگردان مجموعه تلویزیون «شمعدونی» در واکنش به اعتراضات و انتقادات علیه این سریال در صفحه اینستاگرامش مطلبی را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۰۶۳۵۸
پاسخ اینستاگرامی کارگردان«شمعدونی» به اعتراضات

سروش صحت در مورد انتقادات به سریالش نوشت: سریال "شمعدونی" یواش یواش به روزهای آخر پخش نزدیک می شود. از همه شما که در این مدت لطف کردید و نظر دادید صمیمانه ممنونم.


پاسخ اینستاگرامی صحت به اعتراضات درمورد شمعدونی

نقد و نظرهای مثبت شما باعث خوشحالی و دلگرمی بود و نقد و نظرهای منفی شما باعث فکر و تامل. از شما که با تشویق هاتون به ما انرژی دادید ممنونم و از شما که با انتقادهاتون باعث شدید به کاری که کردیم فکر کنیم هم ممنونم. و از عده ای که آنقدر از این سریال بدشان آمده بود که تنها راه را فحش دادن می دانستند هم ممنونم. امیدوارم به تمامی این آرا و نظرات فکر کنم و اگر دوباره کاری ساختم از همه این نظرها کمک بگیرم. ساختن مجموعه ای که بتواند نظر موافق همه را جلب کند سخت و حتی غیرممکن است ولی امیدوارم در کارهای بعدی کسانی که این کار را دوست داشتند باز هم لذت ببرند و کسانی که این کار را دوست نداشتند کمتر باشند. باز هم از همه شما ممنونم و خدا نگهدارتان...
گر بماندیم باز بردوزیم
جامه ای کز فراق چاک شده
گر برفتیم عذر ما بپذیر
ای بسا آرزو که خاک شده (سینماپرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
روشا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۱
واقعامتاسفم بعضیابه اسم انتقادمیان حرفای زشت به این بنده خدامیزنن چراهمش دوست داریدبه دیگران توهین كنیدچرانمیتونیدباكلمات بهتری حتی اگه رضایتی ازش نداریدحرفاتونامیزنیدخوب هوكس یه سلیقه ونظری داره نمیشه كه باب میل همه مردم ایران باشه
محجوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
۱
۰
من نمیدونم چرا باید مدام این خانواده براشون اتفاقات پشت سر هم بیفته...در ضمن شخصیت شیرین(زن عطا) خیلی بی ادبانه است. لطفت اگه تو جامعه چنین چیزایی هست دیگه شما بزرگترش نكنید. همچنین شخصیت عرشیا.فك كنم اگه بچه ها بی ادبی بلد نبودن تا حالا یاد گرفتن...مخصوصا شخصیت هوشنگ كه همیشه از جانب زنش زهره تحقیر میشه اصلا جالب نیس و اینكه ب عنوان پدر كسی برای حرفاش ارزش قائل نیست یه كم اعصاب خورد كنه...چون با واقعیت جور نیس...حداقل داره آموزش میده انگار...اما نكات مثبتی هم داشت....اینكه حداقل یك سبك از خانواده ایرانی رو خوب به نمایش گذاشت. با تشكر از عوامل سریال.
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۰
۱
اقاهی كه این فیلمروساختیدیعنی سریال شمعدونی بی نقصه/عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ویك دنیاممنون
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
۰
۱
یه جایی می خوندم شما كانون خانواده رو نشونه گرفین پس من وخانواندم كه هرشب سریالو می بینیم بی كانونیم. آقا به نظرم بیخیال
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۱
باعرض سلام وخسته نباشید.
ای كاش بعضی از منتقدان و معترضان بعد از آگاهی از دنیای كمدی ، انتقاد می كردند.
1- من كه مدرك سیكل دارم (در حال تحصیل در اول ذبیرستان ) می دانم كه كمدی یعنی نشان دادن رذیلت های اخلاقی به طوری كه مایه ی خنده باشد. ( تو كتاب ادبیات مون نوشته) پس ای كاش به جای مقایسه با سریال های دیگر با تعریف اولیه مقایسه می كردیم.
2- آیا شخصیت ما باید به گونه ای باشد كه با دیدن هر كاری آن را تكرار كنیم؟ یا این كه بدانیم این كار بد است و دیگر تكرار نكنیم؟ (لقمان را گفتند ادب از كه آموختی گفت از بی ادبان)
3- وقتی سریال در حاشیه ساخته شد عده ای از پزشكان اعتراض كردند كه به جامعه پزشك توهین شده در حالی كه متاسفانه جامعه پزشكی امروز در این سریال با كمی اغراق ولی درست نشان داده شده بود. آیادر بین خود ما (افراد معمولی جامعه ) چنین افرادی پیدا نمی شوند؟ آیا دعوا های خانوادگی نداریم؟ آیا افراد فرصت طلب نداریم؟ و . . .
4- به نظر من خیلی بهتر از دیدن فیلم های ماهواره است.

نیازمندی ها