عملیات نفسگیر 60 آتش‌نشان برای نجات 137 زائر

137 زائر که در جریان آتش‌سوزی هتلی در شهر مشهد در میان دود و شعله‌های آتش گرفتار شده بودند، در عملیات نفسگیر 60 آتش‌نشان نجات یافتند.
کد خبر: ۸۰۵۷۴۰

به گزارش جام‌جم، 137 زن، مرد و کودک از شهر‌های مختلف از چند روز پیش در یک هتل دو طبقه در بلوار طبرسی شهر مشهد اسکان یافته بودند. آنها ساعت 6 و 40 دقیقه زمانی که قصد ترک هتل برای رفتن به حرم رضوی را داشتند، متوجه دود و شعله‌های آتش شدند. مسافران سعی کردند از میان شعله‌های آتش عبور کرده و خود و خانواده‌هایشان را نجات دهند، اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه بود. در همین موقع یکی از مسئولان هتل با آتش‌نشانی تماس گرفت و در خواست کمک کرد. با توجه به این که 137 نفر در میان آتش و دود گرفتار شده و جان آنها در خطر بود، سه دقیقه بعد از وقوع آتش‌سوزی، 60 آتش‌نشان در قالب 11 گروه با 21 خودرو برای خاموش کردن آتش و نجات افراد گرفتار، به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان با توجه به این که شعله‌های سرکش آتش در حال سرایت به طبقه دوم بود، به دو گروه تقسیم شدند.

آتش‌نشانان توانستند شعله‌های سرکش آتش را پس از 26 دقیقه عملیات نفسگیر خاموش کنند. بررسی‌های اولیه کارشناسان آتش‌نشانی از محل حادثه نشان می‌داد که آتش‌سوزی از طبقه همکف که رختکن این هتل بوده و در آنجا پارچه و اقلام قابل اشتعال نگهداری می‌شده شروع شده و شعله‌های آن به راهرو و پله‌ها و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرده و این حادثه رخ داده است. آتش نشانان پس از لکه‌گیری محل و با اطمینان از این که خطری مسافران را تهدید نمی‌کند، به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

مسعود ظهوریان، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در این باره به جام‌جم گفت: این حادثه خسارت‌های مالی بر جای گذاشته، اما خوشبختانه عملیات بموقع آتش‌نشانان باعث شد تا این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشته باشد. بررسی‌های کارشناسان آتش‌نشانی درباره گزینه عمدی بودن آتش‌سوزی و نیز برآورد میزان خسارت وارده به اموال مسافران و هتل در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها