آیا انتخابات ریاست بارسا، بار دیگر فوتبال اروپا را تغییر می‌دهد؟

یک صندلی و هزار مدعی

انریکه: این پایان شیرین باعث می‌شود تا همه آن لحظات سخت را فراموش کنیم

شب با شکوه ژاوی، بارسا و ایالت کاتالان

دومین سه‌گانه تاریخ برای بارسلونا و البته یک خداحافظی باشکوه برای ژاوی هرناندزی که در آخرین روز حضورش در این باشگاه، جامی ارزشمند را بالای سر می‌برد. بارسلونا پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد تا پرونده رقابت‌های این فصل با رنگ آبی و اناری پیراهن تیم اول شهر کاتالان بسته شود.
کد خبر: ۸۰۵۷۲۵

بارسایی‌ها زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردند به گل برتری رسیدند؛ دقیقه 4 و با اولین حمله. جالب آنکه زننده گل از میان مثلث وحشتناک خط حمله این تیم نبود. این گل را راکیتیچ کروات زد تا هیجان در ورزشگاه المپیک شهر برلین خیلی زود بالا برود. در حالی که بارسا بعد از این گل چند موقعیت خوب دیگر داشت تا اختلاف را دوبرابر کند، همه چیز با گل دقیقه 55 موراتا به تساوی کشیده شد. بعد از آن برای 10 دقیقه توپ و میدان در اختیار یوونتوس قرار گرفت و این تیم با حملات خود بارسا را تا مرز تسلیم شدن هم پیش برد اما یک ضدحمله برق آسا همه چیز را برای سیاه و سفیدهای شهر تورین سیاه کرد. گل دوم بارسا را سوارز در دقیقه 68 به ثمر رساند تا این تیم در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. بازی در 20 دقیقه پایانی هم پر تحرک دنبال شد، اما سوت پایان زمانی زده شد که ضربه نیمار از میان پاهای بوفون عبور کرد و به تور دروازه یوونتوس چسبید. بارسا شصتمین فینال لیگ قهرمانان اروپا را 3 بر یک برد و برای دومین بار در تاریخ خود توانست سه گانه فوتبال اسپانیا و اروپا را به دست آورد.

سرمربی آبی‌اناری‌ها که اصلا فکر نمی‌کرد در نخستین سال حضورش در این تیم اسپانیایی سه جام متوالی را به دست آورد در نشست خبری بعد از بازی، گفت: از این قهرمانی بسیار خوشحال هستیم. در این فصل با مشکلات زیادی روبرو شدیم اما این پایان شیرین باعث می‌شود تا همه آن لحظات سخت را فراموش کنیم. فشار زیادی را تحمل کردیم، اما الان نوبت جشن گرفتن است. بسیار خوشحالم که هدایت تیم بزرگی همچون بارسلونا را برعهده دارم. من بازیکنان بسیار بزرگی در اختیار دارم که هر کدام از آنها می‌توانند سرنوشت ساز باشند. همه بازیکنان بارسلونا تنها به یک چیز فکر می‌کنند و آن پیروزی است.

لوئیس انریکه افزود: این برای شصتمین بار بود که روی نیمکت بارسلونا می‌نشستم و توانستم پنجاهمین پیروزی خود را به دست آورم. سال تاریخی برای من بود. اصلا فکر نمی‌کردم که در نخستین سال حضورم در بارسلونا بتوانم سه گانه را به دست آورم. زوبی زارتا و رئیس باشگاه بارسلونا اطمینان داشتند که من می‌توانم مربی موفقی برای بارسلونا باشم و می‌خواهم این قهرمانی را به آنها تبریک بگویم.

در مقابل سرمربی یوونتوس بی‌تجربگی را دلیل اصلی شکست تیمش برابر بارسلونا دانست. ماسیمیلیانو آلگری که پیش از این با یوونتوس قهرمان سری A و جام حذفی ایتالیا شده بود، پس از ناکامی در فتح اولین سه‌گانه تاریخ این باشگاه گفت: گل دومی که بارسلونا به ثمر رساند ثابت کرد که ما تیمی کم تجربه هستیم. همه بازیکنان برای به ثمر رساندن گل دوم جلو کشیده بودند و بارسلونا در یک ضدحمله توانست به گل برسد. بازیکنان بارسلونا به راحتی توانستند از فضای خالی خط دفاعی ما استفاده کنند. می‌توانم بگویم که در این دیدار بدشانس بودیم. پوگبا در محوطه جریمه متوقف شد و قبل از آن توپ را با اختلاف اندکی به بیرون زدیم با این حال روی یک ضدحمله دروازه ما باز شد. چه می‌توانم بگویم. این نتیجه می‌توانست تغییر کند اگر یوونتوس کمی شانس داشت. او ادامه داد: براین باورم که یوونتوس فصل خوبی را پشت سر گذاشت. قهرمانی در رقابت‌های سری A، قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا نشان می‌دهد ما عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم.

ژاوی: وداعی بی‌نظیر برای من بود

ژاوی هرناندز هم پس از انجام آخرین بازی‌اش برای بارسلونا اعلام کرد بهتر از این نمی‌توانسته است از این تیم خداحافظی کند. کاپیتان بارسلونا که برای بیست‌و‌پنجمین بار و البته آخرین بار با پیراهن این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد، در مراسم جشن قهرمانی بارسا گفت: این یک وداع بی نظیر است. هیچ حرفی باقی نمی‌ماند و نمی‌توانم چیزی بیشتر بخواهم. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و فتح سه گانه و خداحافظی به این شیوه، واقعا فوق‌العاده است. ما شایسته همه اینها بودیم.

این هافبک 35 ساله که از فصل آینده در السد قطر توپ خواهد زد افزود: قرار نیست دیگر برای این تیم بازی کنم و این باعث شده کمی احساس نوستالژیکی داشته باشم، اما واقعا از این‌که به این صورت دوران حرفه‌ای‌ام در این باشگاه به پایان رسید، خوشحال هستم. این یک پایان شگفت‌انگیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها